E39_Cato Skrevet Juni 14 Forfatter Skrevet Juni 14 Var perfekt foto vær idag 😄 Gnukkelars, mr.pingu, Orjan og 2 andre reagerte på dette 5
E39_Cato Skrevet Juni 18 Forfatter Skrevet Juni 18 Må si meg imponert over "sjur". Etter 84 mil kjørt med blandet kjøring ble snittet på 0.7 blank. Imponerende når man tenker på alder, kmstand, motor og generelt bruk. til sammenligning har jeg en 160hk opel insignia 2.0 diesel automat som jeg ikke får noe særlig under 0.78-0.8 Orjan, Otis og sveigis reagerte på dette 3
E39_Cato Skrevet Juni 20 Forfatter Skrevet Juni 20 Vipps så var guttungen ferdig med 5.klasse og ferien er i grunn i gang. Årets feriebil ble såklart Sjur, som glad og fornøyd fraktet oss fra Sande i Vestfold og til campingplassen vi har feriested i Seljord uten nevneverdige problemer. Plinger ett varsel på ene nærlyset, men vil anta styreenhet til xenon pæra. Har hatt vanvittig mye forskjellige biler, men allikevel faller jeg alltid tilbake i BMW. Må være noe spesielt 😅 Parallelt med å være på ferie forsøker jeg også å få bilbutikken min opp å gå. Fant ut at denne hobbyen er aldri noe jeg kommer til å slutte med, så man kan jo like gjerne prøve å gjøre det ordentlig. Kjøpte lokalet i våres, og firmaets to første biler står nå parkert og klargjøres for salg. Så jeg satser på en innholdsrik, lærerik og god Norsk sommer i år 😄 Håper samtlige er heldige med vær, helse og bil ✌️ papertiger, Saltkjelen, Otis og 3 andre reagerte på dette 6
E39_Cato Skrevet Juni 22 Forfatter Skrevet Juni 22 Tenkte å lakkere øvre del av dørtrekk når jeg tar av disse for å bytte foringer i dørene. Noen som har brukt denne lakken fra GS før? Lurer på holdbarhet og fargematch mot bmw sin sorte dash
Saltkjelen Skrevet Juni 22 Skrevet Juni 22 Du må aldri finne på å spraye noe som heter blankt eller halvblankt i interiøret ditt. Skal du farge, er det matt og kun matt som gjelder dersom du i det hele tatt skal forsøke å få noe som ser originalt ut.
E39_Cato Skrevet Juni 22 Forfatter Skrevet Juni 22 Akkurat nå, Saltkjelen skrev: Du må aldri finne på å spraye noe som heter blankt eller halvblankt i interiøret ditt. Skal du farge, er det matt og kun matt som gjelder dersom du i det hele tatt skal forsøke å få noe som ser originalt ut. Er en grunn for at jeg spør 😂 Men da dropper man den
E39_Cato Skrevet Juni 22 Forfatter Skrevet Juni 22 Sånn her ser handlekurven ut da, tenker å gi dette ett forsøk. Da er vi godt inne på matt også @Saltkjelen 😁 så krysser fingre og interiørdetaljer på at dette blir helt innafor. Hvis ikke, så får man finne seg noen deledørtrekk evt
Saltkjelen Skrevet Juni 23 Skrevet Juni 23 Ja, det der fungerer i alle fall mye bedre. Så er det vel også like viktig å spraye mange tynne lag og la det tørke mellom, for for mange hurtige lag med matt gir halvblank overflate. Og i verste fall er det bare å finne seg noen donordørtrekk om dette skulle gå helt skeis. E39_Cato reagerte på dette 1
E39_Cato Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden En uke til er gått og noe småtteri har jo rukket å skje med Sjur mellom ferie"slaga". Søndag fikk den en god runde inni med støvsuging, og tørk/vask av overflater. Ble samtidig klargjort for soting av ruter og takluke samt bakre blinklys i samme slengen. Leverte bilen igår og hentet den hjem idag med mørke ruter. Utrolig hva dette gjør for inneklima nå som det er småvarmt og kjørefølelsen når det dempes med innsyn. Takluken ble tatt i 5% da jeg liker å ha den tiltet. da har man ca 8-10cm glippe i fremkant hvor solen ALLTID befinner seg, så digg å få dette dempet. blinklys bak ble også sotet i 5% for å få en "clean" bakende. Noe jeg personlig synes ser langt bedre ut enn org. Her regner jeg med ulike meninger Interiør lakken er kommet, og dørholde/stoppe foringene har også kommet. så tenker å få lakkert øvre del av dørtrekk bla iløpet av sommeren når jeg får byttet disse foringene. Har ikke fått lakkert bakluke da jeg venter på at frontleppe skal komme. Ender nok opp med lakkering av front, og en dør også i samme slengen da det er litt mye steinsprut og påbegynt rust i bunn av førerdør. Ellers ett lite bildedryss: Liten innvendig shine er på plass når det nytes mat og drikke i bil. Ser også at innstegslistene mine er slitte, og bagasjeluke pakningen er dårlig. Så dette er også noe som noteres ned på den usynlige listen min over ting som bør utbedres/byttes. Måtte slipe ned en bakluke som skal leveres til lakk så godbilene måtte stå og trekke litt luft også: Bilen hentet, og resultatet ser meget bra ut. Var noen knøttsmå bobler han sa ville ordne seg ila noen dager, ellers var det bare å ta kontakt for utbedring av disse. Bilder av MafiaSjur med mørke ruter; Og noen parkert; Avslutningsvis blid og fornøyd bedre halvdel med sota slede: Takker for nå, og updates vil fortsette å komme. Straks Tyskland roadtrip! laffe, mr.pingu, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6
ehaugsnes Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Godt og se en e65 bli vedlikeholdt og brukt😄 blir nok en drøm og ta denne til tyskland!
sveigis Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Morro å se du styrer på Cato her med den men et kjapt spm hva er det du skal farge her inni ? I mine øyne er den jo perfekt innvendig 😊 Disse ser så så mye bedre ut med senk ❤️
E39_Cato Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) 1 time siden, ehaugsnes skrev: Godt og se en e65 bli vedlikeholdt og brukt😄 blir nok en drøm og ta denne til tyskland! Er en gammel mil med høy km så nok å finne på Først tar jeg alt som "syns" så får jeg ta det kjedelige etterhvert 1 time siden, sveigis skrev: Morro å se du styrer på Cato her med den men et kjapt spm hva er det du skal farge her inni ? I mine øyne er den jo perfekt innvendig 😊 Disse ser så så mye bedre ut med senk ❤️ Mange takk Jan! blitt litt styr når man ønsker å gjøre alt på en gang og når man må ha sitt eget preg på ting Veldig hyggelig tilbakemelding på at du synes den er perfekt nå. Selv mener jeg det er forbedringspotensiale og er jo det jeg prøver å få til 😁 Øvre del av dørtrekk skal bli sort, for å ramme inn det lyse midtfeltet. skal også ha øvre del av B stolpe deksel sort for å få en slags sort "linje" igjennom bilen siden A og C stolper er sorte også. Øvre del av dørtrekk treffer jo dash som er sort, så jeg føler at dette vil gjøre interiøret mer komplett. Pr nå synes jeg det ser ut som dørtrekk kanskje er ettermontert eller har litt kræsj. I tillegg så jakter jeg etter sort "armpute" på dørtrekk, og midtkonsoll da mitt er veldig slitt. Jeg heller forresten mer og mer mot å beholde blankt listverk også, da jeg synes det kler bilen veldig. Kostnadsbesparende er det også En morsom oppdagelse: ACC funker stort sett hele tiden, med mindre jeg har hatt bånn gass eller ett skikkelig pådrag. Så vet ikke om det trengs en rekalibrering eller lignende kanskje. Synes også det er fantastisk at den adaptive delen er mer velfungerende og pålitelig enn hva den var på min helt nye Tesla M3 som kjøpte/eide i 2021/22. Her var tyskerne gode, tidlig! Endret 19 timer siden av E39_Cato
Ingvaldsen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Eldre sensor er nok mer følsomme en de nyere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå