torgeirb Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Etter 15 år med blant annet drifting, barn og husbygging har tiden igjen kommet for å kose seg litt med en gammel BMW. Jeg har lenge sett etter et E24-prosjekt, men så dukket drømmebilen opp på Finn. Med litt kjapp hoderegning var den rett og slett for «billig» til å la gå. Valget falt derfor på en 1985-modell BMW 635 CSi manuell. Denne er importert fra USA og ble omfattende restaurert i Polen i 2022. Jeg liker egentlig prosjekter godt, men det ble for enkelt å kjøpe denne, da den allerede er nesten akkurat slik jeg vil ha den. Fremtidsplanene mine er å få tak i eurofangere, bygge om til luftfjæring, restaurere motorrommet og oppgradere stereoanlegget, samtidig som den originale looken beholdes. Det dukker sikkert opp flere ting etter hvert, men planen per nå er ellers bare å holde den i god stand. Slenger med noen fra jeg fikk den hjem. Eurofangere kan ta tid å skaffe, så den første «modden» blir en liten bumper tuck både foran og bak. Mottar gjerne tips om noen ved av fangere eller luftsenk med tuv Endret 2 timer siden av torgeirb ehaugsnes, Orjan, Ampera og 8 andre reagerte på dette 11
Eystein Ose Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Meget flott utgangspunkt! Kommer til å følge med her
HakonLimseth Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden For en bil! Også de BBS felgene da 🤩 Denne kommer sikkert til å ta seg bra ut med luftsenk og euro-fangere Siden det er en veteran trenger ikke luftsenkesettet være TÜV-godkjent. Så lenge senkesettet er typegodkjent for bilen og ikke eksplisitt ment for offroad/banekjøring er det lovlig. Du må selvfølgelig inn til SVV for å få det inn i vognkort, men det har blitt lettere enn hvordan det en gang var. "Bil som er 30 år eller eldre, regnet fra fabrikasjonsåret, kan ombygges med luftfjæring hvis følgende er oppfylt: 3.1. Det benyttes luftfjæringssett fra anerkjent leverandør som er tilpasset bilmodellen 3.1.1. For bil med ombygget hjuloppheng, eller når det er byttet til annen type hjuloppheng, må luftfjæringen være tilpasset hjulopphenget som er montert på bilen 3.2. Produktet(ene) må ikke ha anmerkning fra produsent om at disse kun er for bruk utenfor offentlig veg"
sveigis Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nydelig bil og støtter planene dine😊 635 er jo noe av vakreste som går på fire hjul .
torgeirb Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 40 minutter siden, HakonLimseth skrev: For en bil! Også de BBS felgene da 🤩 Denne kommer sikkert til å ta seg bra ut med luftsenk og euro-fangere Siden det er en veteran trenger ikke luftsenkesettet være TÜV-godkjent. Så lenge senkesettet er typegodkjent for bilen og ikke eksplisitt ment for offroad/banekjøring er det lovlig. Du må selvfølgelig inn til SVV for å få det inn i vognkort, men det har blitt lettere enn hvordan det en gang var. "Bil som er 30 år eller eldre, regnet fra fabrikasjonsåret, kan ombygges med luftfjæring hvis følgende er oppfylt: 3.1. Det benyttes luftfjæringssett fra anerkjent leverandør som er tilpasset bilmodellen 3.1.1. For bil med ombygget hjuloppheng, eller når det er byttet til annen type hjuloppheng, må luftfjæringen være tilpasset hjulopphenget som er montert på bilen 3.2. Produktet(ene) må ikke ha anmerkning fra produsent om at disse kun er for bruk utenfor offentlig veg" Takk for info. Det var nytt for meg Bare å finne sett med litt kvalietet da. 1 time siden, Eystein Ose skrev: Meget flott utgangspunkt! Kommer til å følge med her 15 minutter siden, sveigis skrev: Nydelig bil og støtter planene dine😊 635 er jo noe av vakreste som går på fire hjul . Mange takk Enig
Eystein Ose Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden Jeg har Airlift til E30'en min som jeg planlegger å godkjenne Uten tuv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå