Vinnerliste
Populært innhold
Viser innholdet med mest poeng siden 09/13/13 i Bloggkommentarer
-
ser ingen gammal bil4 poeng
-
vis man våger seg ut på kino så er den nye formula1 filmen Rush sinnssykt bra. anbefales på det sterkeste!4 poeng
-
TRF 330d WTCC - 2020 - en oppsummering
TRF og en annen reagerte på Ingvaldsen for ett blogginnlegg
Hva skjer med at du har svensk trekkbil?🙉2 poeng -
Sant det ja. Mye avhenger av hvordan man ter seg. Men gjerne skriv mere, jeg for min del synes det er spennende/interessant/ lærerikt å ikke minst kanskje nytting en gang å lære slikt.2 poeng
-
TRF 330d WTCC – 2019 og 2020
uglefossen og en annen reagerte på TRF for ett blogginnlegg
Akkurat GTR deler er veldig spesielt, siden bilene aldri har eksistert utenom BMW Motorsport (uavhengig av hva internett måtte finne på å hevde). Disse bilene som gikk i 2001 ALMS, og 04-05 24h Nurburgring er kanskje noe av det kuleste BMW Motorsport har bygd etter min oppfatning. Men siden det er et rent fabrikksprosjekt uten kunder får man egentlig ikke noe støtte eller kataloger (det finnes ikke som katalogene til eks e46 etcc, wtcc osv). Jeg har en kar fra BMW Motorsport som har hjulpet meg med mye rart gjennom tidene av spørsmål og råd vi har bedt om, som hjalp meg ved å sette sammen "en slags katalog" av de delene som finnes på lager, og dermed også nummerne jeg måtte bestille for å få disse. Slike løsninger hadde ikke vært mulig uten dette, og jeg anser meg som heldig som har fått slik støtte. Samtidig har vi hatt dialog over mange år, og det er nok noe med hva man spør om, og på hvilken måte, ift hvordan man blir oppfattet og dermed hvor langt enkelt individer er villig til å strekke seg.2 poeng -
Litt av en fartsforskjell på BMW og Corsa Cup! Hvor mange Cup'er kan det være ut på banene samtidig egentlig? Mye bulking i løpet at en sesong? Var inne og snek på sidene til BMW Cup. Denne var fin: " Noen eksakt “rettferdighet” vil det imidlertid være umulig å oppnå i praksis, og denne racingklassen er derfor kun egnet for de førere som kan akseptere slike naturlige begrensninger. " (Var noen rare koder som hadde sneket seg inn i kommentaren din lenger opp som saboterte formateringen. Vet ikke hvor de kom fra. Fikset nå).2 poeng
-
Alle temperaturer fine enn så lenge, men så har man ikke full gass fryktelig lenge av gangen på Rudskogen sammenlignet med eks ringen. Tror vi hadde max 850 eller 870 i eksostemp. Kjører ikke med Snow Performance selv om vi faktisk selger dette også. Dersom vi begynner å slite med temp vil det dog bli aktuelt. Ja powerbox på maf er for å lure ecu til å tro at den har mer luft enn den har, og dermed gi mer suppe. _ALT_ kan gjøres med mapping Alpe; dieselen blir tynnere når den blir varm, og dermed krever det mer av pumpa. Det ligger begrensningsfunksjoner på max tillatt railtrykk når diesel blir varm. Problemet vårt ser ut til å være at når vi i utgangspunktet lå på grensa til hva pumpa greier å levere så skulle det svært lite til før det ble "umulig" å regulere trykket stabilt. Litt surt å finne utav dette nå, da den tross alt fungerte smertefritt i fjor (på dette området). Når vi kontrollerte temperaturer rundt på bilen fant vi ut at etter de 20ish fungerende rundene var hele dieselen (altså alt som lå i tanken) varmet opp til 56-58 grader... Dersom det var uklart i innlegget så ble Alpina motoren primært kjøpt for å gi en kjapp løsning på behovet for større pumpe, da denne har ei stor CP3 pumpe montert originalt. Videre så har den også el drevet VNT, og som dere sikkert vet 2 slike originalt. Dog er disse for små til vårt bruk, og arbeidet med å få på større er så vidt påbegynt. Mye som må endres på da motorfestet står lengre bak på e46 enn på e39. Foreløpig er det en Borg Warner EFR 7064 som har blitt montert, men denne har nok alt for stor eksosdel til å være effektiv. Kompressor delen er på sin side perfekt til denne motoren.2 poeng
-
Da er vinneren trukket! Nytern er vinner av en TRF Performance EGR erstatter! Håper Nytern oppdaterer her med bilder av montering Ellers vil det fortsatt bli presentert nyheter og artikler her i loggen, samt at vi naturligvis vil fortsette å dele ut produkter gjennom konkurranser i fremtiden, så følg med! Er det noen interesse for partikjøp gjennom loggen her? I første omgang er det TRF Performance intercooler (bolt on, 80% større kjølelement) til e39 som jeg tror vil være fornuftig å kjøre et slikt tilbud på. Så bare en helt uformell interessesjekk her, noen som kan tenke seg TRF Performance IC til redusert pris (normal pris 6000,- ink mva)? Vi trenger minimum 5 interessert for å gjennomføre dette2 poeng
-
Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het
diesel-power82 og en annen reagerte på Hpi for ett blogginnlegg
EGR PRO på M57, denne har uttak for turbotrykkmåler for de som ønsker det. I dette tilfellet er den ikke i bruk og derfor plombert med en bolt.2 poeng -
Takker I forhold til reglementet blir det nok en definisjonssak. Men det er en e90 335d motor med TRF 35d retrofit kit for integrering i e46 👍1 poeng
-
TRF 330d WTCC - 2020 - en oppsummering
Ingvaldsen reagerte på TRF for ett blogginnlegg
Det er berging på Rudskogen 😂 se på tralla, den er ikke akkurat ok å ha på vegen. Trekkbilen er naturligvis e70en. Med samme motor som banebilen så jeg kan ta noe deler ved behov 🙈1 poeng -
Det har vært en grei andel med "tullefeil" ja... Takker for fine ord Det må også rettes en stor takk til familie, venner og kollegaer samt helt tilfeldig mennesker som har støttet ved problemer Jeg ble rimelig lang i nepa når giroverføring røyk under trening siste løpshelg, for så å kun kort tid etterpå stå inne på et stort industrianlegg hvor mennesker jeg aldri har møtt stiller opp og sveiser. Stor tommel opp til en fantastisk gjeng med motorsport mennesker1 poeng
-
TRF 330d WTCC – 2019 og 2020
TRF reagerte på carlhaakon for ett blogginnlegg
Denne bilen er helt overlegen når den faktisk funker uten feil. helt rått hvordan du har fått fikset alt av feil den har kastet etter deg. Vel fortjent resutalt!1 poeng -
TRF 330d WTCC – 2019 og 2020
Ingvaldsen reagerte på TRF for ett blogginnlegg
Ingen Dette gjelder kamprofil, ikke hel motor.1 poeng -
Artig å lese om slike ting! Jeg kan nok ikke mest å slike ting, der hvor alt er custom, men det virker på meg som dere strekker dere langt med å få ting til. Og det ser jammen meg ut som dere får det til også. Kult med en ekte gtr forstilling utenom BMW selv da! Hvordan får dere det til?1 poeng
-
Integral III og AHK
huldra66 reagerte på quandt1960 for ett blogginnlegg
Syns det er kjempekult at folk tar vare på disse, for meg er dette den viktigste BMWn som er laget mtp teknologi og var forut sin tid med minst 15 år. Personlig holder jeg på med en E39 528i med lav.km hvor jeg har byttet mesteparten av understellskomponenter, deriblant mesteparten av integralforingene.1 poeng -
Integral III og AHK
quandt1960 reagerte på huldra66 for ett blogginnlegg
Førtse videoen der er min faktisk , kan lese om hele prosjektbilen her, nå er den registrert og hadde en 2500km langtur I sommer uten ett eneste feilslag http://bmwccn.no/forum/viewtopic.php?f=142&t=69541 poeng -
Helt fantastisk at du tar det så ned på detaljer.1 poeng
-
Er bra å se at dette temaet blir tatt opp og utført en skikkelig test på hvor man viser realiteten av det som selges på dagens marked av flere leverandører. Hvertfall i disse tider hvor det dukker opp nye "landeveistunere" nesten hver dag hvor prisene er presset for å hanke inn mest mulig kunder. Man får normalt det man betaler for1 poeng
-
1 poeng
-
Gamle bilder
huldra66 reagerte på quandt1960 for ett blogginnlegg
Mrk: If a car company can have a soul, this is ours1 poeng -
BMW E31 - Litt bakgrunnsinfo
huldra66 reagerte på quandt1960 for ett blogginnlegg
Fremover skal jeg se om jeg kan få legge ut en del bilder fra BMW sitt arkiv.1 poeng -
Så kult å se, TRF-Racing! Keep it up! Synes du burde få deg et kamera i bilen du også, så har vi noe å varme oss på neste vinter1 poeng
-
Ja. Klasseinndelingen er egentlig lik i cupene, men Corsa har flere lavere klasser, og de lave klassene der er veldig populære i motsetning til i BMW Cup. Den sorte og rød alfaen i Race 1 er foreksempel svært rask. Girkasse bak, masse bra aero, godt med krefter og flink fører. Takk for rettinga av innlegget1 poeng
-
hmmm. Røyk: Jeg kjører uten MAF aktiv, og med et litt grovt oppsett. Som du ser så ryker den kun så lenge det mangler ladetrykk. Den er i praksis røykfri over langstrekka for eksempel. Det er et par plasser på banen som passa veldig dårlig med turboen/map/gir, så der røyk det. Den værste plassen er den du ser på videon der. Når jeg får satt opp alt som jeg vil, vil den røyke mindre "på det værste", men derimot røyke noe også under full belastning. Dette for å få max utbytte av tilgjengelig luft, forutsatt at jeg faktisk har nok fuel da. Ellers vil jeg varmt anbefale alle som synes banekjøring kan være litt artig, eller har vurdert å prøve, å ta en titt på BMW Cup. Trivelige og imøtekommende folk, avslappet atmosfære, og man kan kjøre racerbil veldig billig om man ønsker det. Min bil går i den høyeste klassen, klasse 1, og det er fult mulig å gjøre det bra i de lavere klassene med en bil til kanskje 50k ink alt.1 poeng
-
Har faktisk aldri tenkt over hvor lufta kom fra så jeg måtte ut å ta av støtfangeren nå for å få litt oversikt Det er nok en genial måte å hente lufta på ja. Eneste litt nærme en varm radiator men det gir vel ikke utslag på en bil i bevegelse hvor det er rikelig tilgang på kald luft.1 poeng
-
Aldri si aldri må vel være lærdommen her da Send meg en pm (eller mail) med navn og adresse så får vi den i posten for deg1 poeng
-
Thundrbucket: I utgangspunktet blir kjøleren stående på biler som har dette. Et blendekit for dette er under utvikling. (evt så kan du bytte til kjøleslange og rør fra bil uten kjøler). dieselpower: Vinneren kan velge fritt hvilken type han ønsker. 7 Disse produktene kan naturligvis kjøpes også, bare å ta kontakt. I dag er siste sjanse til å "følge loggen" og være med i trekningen, i morgen trekker vi nemlig en heldig vinner! -TRF1 poeng
-
Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het
adne95 reagerte på Thundrbucket for ett blogginnlegg
Spørsmål til pro-utgaven på M57: Hvordan gjør man det med EGR-termostaten/kjølevannskjøring? Kjølevannet tar jo en tur innom eksoskjøleren, som forsvinner med pro-utgaven. Blender man kjølevannskoblingen i begge ender eller kobler man forbi med en slange?1 poeng -
Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het
diesel-power82 reagerte på Alexander.V for ett blogginnlegg
Er dette noe man får kjøpt noe sted også?1 poeng