-
Innholdsteller
19655 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
283
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Saltkjelen
-
BMW har normalt aldri levert perforert skinn til biler uten seteventilasjon, men det er en greie de har startet med i senere tid av en eller annen merkelig grunn. De sparer sikkert penger på å bare tilby dette, fremfor flere forskjellige varianter av samme skinn.
-
Du mangler 453 climate controlled seats front og 454 climate controlled seats rear.
-
Du har bare postet ett innlegg pluss det siste her nå? Men nei, du kan ikke slette innlegg (om det blir kluss kan du rapportere innlegget så vi kan slette det), men du kan jo redigere innlegget ditt så mange ganger du vil. Kameraene fungerer dessverre ikke helt slikt du ønsker. BMW skulle virkelig hatt en sentry mode ala Tesla, men her ligger dessverre BMW flere år bakpå og er en skikkelig kvasiløsning til sammenligning. Kameraene som brukes i forbindelse med Drive Recorder er frontkamera, bakkamera og speilkameraene. De i frontruten er KAFAS og kjøreassistentkameraer, og har ikke noe med Drive Recorder å gjøre. Drive Recorder er kun kameraer som tar opp inntil 20 sekunder før og 20 sekunder etter du har manuelt aktivert det eller bilen selv har aktivert det som følge av f.eks en kollisjon.
-
Jeg synes lydbildet fra S68 var skikkelig trasig til å være en V8er. Jeg ville mye heller sett en N63T3 under panseret her.
-
Jeg er i bunn og grunn enig med deg i at iDrive 8.5 er et tilbakesteg fra både iDrive 8 og øvrige systemer. "Hjem-skjermen" er rett og slett lite intuitiv. Er du sikker på at du har ventilerte seter i bilen din da? Hva er VIN (eller reg.), så kan jeg sjekke for deg. BMW leverer perforerte seter til tross for at de mangler ventilasjon, og jeg mistenker nok at det er tilfellet for bilen din. Det virker spesielt at SYNC ikke husker at den er aktivert ved start/stopp. Den deaktiveres dersom en av de øvrige passasjerene justerer temperatur, men antar det ikke har vært tilfellet her? I instrumentet kan du vise flere forbruksparametre. Når du viser "fra turens start", viser den nettopp fra den siste turens start. Stopper du bilen og starter den igjen, viser den snittforbruket fra da du startet den på nytt. Bla videre til de neste forbruksparametrene, så blir det bedre.
-
Det er en gladsak om de får opp Bovensiepen til å bli det Alpina var. Jeg kunne godt tenkt meg en "BMW Bovensiepen 05 GT" en gang. Navnet klinger greit også! Jeg må nok skuffe deg. Modellen det faktisk snakkes om og som bekreftes av insider er en G72 Alpina i7 og G69 Alpina iX7 som de første modellene ut. Det samme skjer med neste generasjon X3 M og X5 M - begge lanseres som elektriske i første omgang. Dette er akkurat hva man også ser med M3. Bildet av bilen med vindusbryterne er av Bovensiepen Zagato (dagens G2x som allerede har galvaniske brytere som en opsjon). For øvrig helt enig i at Bovensiepen ga G61 et solid løft.
-
Jeg glemte av denne litt. Hehe, jeg husker da jeg bestilte den røde i3en og bilen som var på vei til Norge var med sorte hjul, som var helt krise. Forhandler fikk ordnet så vi byttet med bilen BMW Norge skulle ha. Denne gangen stod i3en på sølv hjul, men jeg ville ha sorte, så da måtte det byttes internt igjen på andre biler de hadde. Det skal ikke være enkelt. 😅 Litt av problemet med å sammenligne priser er at man ikke får hver kombinasjon i samme merke og modell. Her er imidlertid en liten sammenligning, så nærme Continental Eco Contact 6 (CEC6) som er referansepunktet mitt. 175/55-20 og 195/50-20 Bridgestone Ecopia EP500 (EP500) = 11 454,- eks. omlegging 175/55-20 CEC6 og 195/50-20 EP500 = 11 108,- eks. omlegging 195/55-20 CEC5 = 7 976,- eks. omlegging (merk: finnes kun som ECE5, forgjengeren til ECE6) 175/55-20 og 215/45-20 CEC6 = 9 628,- eks. omlegging Har for enkelhetens skyld kun beregnet priser på Dekkonline.d Som et alternativ kan man gå for Barum Bravuris 6 (BB6) som er en del rimeligere enn Continental. Barum (ja, navnet er småkleint 😅) er billigmerket til Continental og bruker tidligere Continental-former til dekkene sine. BB6 finnes per nå kun i 215/45-20, men 175/55-20 lanseres i løpet av sommeren. Ett BB6 dekk i 215/45-20 koster 1 896,-, så da blir det jo etter hvert et ganske rimelig dekksett hvis vi antar at fordekket blir å koste rundt 1 500,- per stk. ------------ i4en er på spabehandling om dagen. Nestemann ut blir F11 etterfulgt av i3. Det skal bli godt å få korrigert og coatet samtlige biler. att.N6DtXVLIaWF9CY9SFxrbxtKE11_AvWJ_UcUG4omknAg.mp4
-
Gratulerer med G70. Spennende å høre hvordan du opplever denne kontra G11en etter hvert. iDrive-kontrolleren er rett og slett blitt litt vanskelig å bruke, men jeg oppdaget selv etter en ukes tid med G61 at trykk på ytterkantene av kontrolleren er en "dead spot". Trykker man lenger inn, fungerer det sånn tålelig greit, men det er helt klart et stort steg tilbake i forhold til hva du er vant til.
-
Gratulerer med en vanvittig grom M2! Nydelig fargekombinasjon og noe av det kuleste man kan få kjøpt for klingende mynt i dag.
-
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at "X5 M front konvertering" må bli en megahit. Litt sånn back in the days da skjermbreddere og hybridpanser til E70 ble solgt over en lav sko.
-
Det er godt mulig. Det vet jeg ingenting om.
-
Gratulerer med herlig bil igjen. Skjønner godt at 520d ble en brå overgang i forhold til hva du har vært vant til tidligere. Jeg liker også standardutførelsen med chrome, spesielt med denne fargen. Lekkert!
-
Det er ikke offentlig allmenn tilgjengelig informasjon.
-
Meget spesielt å hevde at kilometerne forsvinner ved import. Det kan derimot gi mening at de forsvinner dersom de har byttet headunit, men disse skal kunne sendes til bilen igjen fra et BMW serviceverksted. Sjekket imidlertid opp bilen, og for meg er hele bilen et "red flag". Ikke fordi bilen utelukkende er Japan-import, men fordi bilen har stått for lenge stille og er dårlig fulgt opp med sporbare servicer. Bil produsert 13. juni 2016 og garantistart 28. april 2017. Dette indikerer at bilen har stått stille sitt første leveår, trolig som utstillingsbil hos BMW Tokyo eller av andre ukjente årsaker. Første gang denne bilen ser et serviceverksted er 30. august 2019, på 2 197 km (rød merking på samtidge servicepunkt pga. overskredet tid). Neste gang denne bilen er innom et serviceverksted er 24. april 2020 på 2 733 km (gul merking), på denne servicen blir det ikke skiftet olje. Siden da, har bilen ingen servicer stemplet i bilens elektroniske servicehefte, men den har vært jevnt og trutt innom en nøkkelleser, slik at kilometerstanden er sporbar. 22. april 2022 står kilometertelleren på 3 565 km, før kilometerne etter hvert "raser på". Disse tre såkalte servicene som er stemplet, er da utleveringssjekk på 10 km 24. april 2017, første ordentlige service på 2 197 km 30. august 2019 og "Statutory emissions test" på 2 733 km den 24. april 2020. Denne bilen har forresten utstyrskode 8KL Oil Service Interval 12 000 km/12 months - som helt åpenbart ikke er fulgt, med mindre det er gjort servicer som ikke er stemplet. N63 er allerede en "risikokonstruksjon", så akkurat her tenker jeg det er helt essensielt med at service og oljeskift er fulgt.
-
-
Dette er rett og slett pinlig. Helt sinnsykt at man har så lite gangsyn at man ikke ser at man publiserer en helt annen bil enn hva man i utgangspunktet har stående i butikken sin. Denne i3-annonsen tok kaka for feil, synes jeg: https://www.finn.no/mobility/item/465192617?ci=2 Er jo kjekt med en iDrive-kontroller som aldri har vært levert i en i3.. For ikke snakke om alle de andre fadesene i samme bilde.
-
Det har kommet tilbakemelding om at de skulle se på løsninger, men når de nå ikke har kommet med noe flere år senere, har jeg vel liten tro på at det skjer. Det er synd ikke europeerne også er kjent for å "saksøke dritten ut av noen" når ting ikke leveres, for da hadde det stått en TCB 4G ECE i ETK dagen etter, slik det gjorde i USA.
-
Det er gode nyheter. Selv om remonte tjenestene fungerer tregt, fungerer det i alle fall. RTTI og det som er fungerer for så vidt fint over 2G. Ellers savner jeg EU på banen her, der man skulle pålagt fabrikantene å lage en 4G-modul for de bilene som ikke lenger har 3G funksjonalitet.
-
Det er interessant å se at BMW stadig viker på Neue Klasse fronten. X5 M er ikke tilhørende GKL-klassen, men ser ut til å få en helt annen fremtoning enn standard X5 med Neue Klasse front.
