Jeg ser det litt annerledes jeg da. Selv om man setter bort bilene vinterstid så er det ikke noen grunn til å kjøre kjedelig bil hele året. Jeg har jo de senere årene kjørt alt fra Ford Crown Victoria, Chevy Camaro, 2x545i og 130i vinterstid så jeg synes ikke jeg har noe å klage på. Nå er jeg på utkikk etter noe annet artig, har siktet meg inn på Audi S4 B7. Men de er så innmari lurvete alle som ligger til salgs i Sverige. Mulig jeg ryker på nok en E6x med vriåtter…de er billige, driftssikre og generelt sett helt herlige biler. Også er det ett pluss at man kan selge de med god fortjeneste i Norge når man er "ferdig" med dem 👍
Det hadde selvsagt vært kult å rocka rundt vinterstid med Alpina B10. Fått tak i en fet skiboks i samme farge som bilen og sust på fjellet i stil. Men lanolin synes jeg er noe ordentlig svineri, og uansett hvor mye man lanolin behandler en E39 så vil den ruste i stykker i løpet av ett par vintere. Det begynner å bli en gammel skute dette og jeg synes den fortjener bedre enn å være bruksbil vinterstid. Da setter jeg den heller på vinterlagring, også gleder jeg meg til å kjøre den frem til våren igjen og ha mange fine turer i løpet av sommeren. Vil heller ha en god E39 som jeg kan hamre nedover Autobahn med i 250 km/t, eller cruise rolig nedover Moseldalen enn en bil som brukes opp her hjemme på vaskebrett føre og salt.
Bilen gikk vinterstid til 2012, men dette var i nord Sverige hvor de ikke salter (i motsetning til Nord Norge). Den har vel de fineste usveisa jekkfestene jeg noen gang har sett på en skandinavisk E39. Tenker jeg forsøker å holde det sånn 😀