-
Innholdsteller
24154 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
335
Fredrik 90 vant dagen sist Mai 21
Fredrik 90 hadde mest likt innhold!
Om Fredrik 90
- Bursdag 02/10/1990
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Arendal
-
Kjøretøy
X5 45e/520IA/545i/B10 4,6
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Fredrik 90's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
22.2k
Nettsamfunnsomdømme
1
Community Answers
-
sondre reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Ingen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Ingen reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
*MrB* reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Reef89 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Peak reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Særlig når den har gått 250 000 km… De legger inn kjørelengde på 155 000 annonsen, for så å skrive at det er miles. Det er ikke så vanskelig å bare oversette det til km. Miles er helt irrelevant når bilen skal selges her. Da er denne ett bedre kjøp i såfall.. https://www.blocket.se/annons/1002018203
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Denne synes jeg er litt skummel… "Stått for det meste i oppvarmet garasje i mitt eie" Her kan man ha mye potensielle rustskader, gamle biler som blir brukt i saltet vinterstid og så parkert i varm garasje vil være veldig utsatt for rust. Det har en tendens til å sette fart på rusten som ofte er naturlig til stede fra før på en 17 år gammel bil. Man må jo anta at bilen er vinterkjørt ettersom annonseteksten ikke nevner noe annet og det følger med vinterhjul .
-
Jeg har Vernasca i min X5 og det var ett bevist ønske ettersom dette er en bruksbil og familiebil hvor små barn herjer litt. Det er som nevnt over litt stivere, men det er slitesterkt og tåler en trøkk. Har hatt veldig gode erfaringer med Dakota i tidligere BMWer, Vernasca er mer eller mindre det samme. Merino er veldig mykt og eksklusivt, gir helt klart den aller beste Premium følelsen. Jeg har sett på noen brukte biler med Merino og man ser veldig lett slitasje, så det krever både forsiktig bruk og godt vedlikehold...hvis ikke så får skinnet fort skader og blir blankt. Men er du litt jålete så er absolutt Merino å anbefale 😅 Skulle jeg hatt bilen for meg selv så hadde jeg helt klart villet hatt Merino, da hadde jeg også gladelig betalt ekstra for det. Men i en bruksbil så ser jeg for meg at dette bare ville blitt en bekymring.
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i Fredrik 90 sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Den ikoniske duoen bestående av F82 M4 og "en mann i 20 årene" 😂😂 -
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Den der skjønte jeg ikke helt, hvorfor er det flott at vektavgift ble innført? Ingen avgift som gjør nye, trygge og miljøvennlige biler dyrere er bra spør du meg. Særlig nå som alle biler solgt i Norge drar rundt på ett tungt batteri. Denne avgiften burde heller vært skrotet, eller i det minste hatt ett høyere innslagspunkt. Egentlig burde vi kun hatt moms og en C02 avgift i Norge, det hadde i det minste vært mest rettferdig. Alle biler får moms uavhengig drivlinje. Videre blir biler med null utslipp billigst og fossile biler med lavt utslipp belønnes med en liten avgift.
-
Jeg fikk fortalt av han som jeg henvender meg til hos Bavaria at BMW har strammet veldig inn på dette med rustgaranti og reklamasjoner generelt. Noen hos BMW har åpenbart funnet ut at de brukte for mye penger på rustgarantier. Så tiden hvor man fikk nye dører på 12 år gamle E46er er for lengst forbi. Ett annet eksempel han tok for meg er at hvis noen reklamerer på fukt i lykter så skal verkstedet prøve å tørke lyktene der hvor de før bare bestilte nye. Jeg måtte virkelig "bråke" for å få nye lykter bak til min G05.. Det at ditt krav ble avvist er jo helt letterlig, ut ifra bildene så er jo dette noe som kommer fra bakside/fals (som du påpeker). Ville fått en uttalelse fra ett lakkeringsverksted som bekrefter dette og gått på litt hardere, eventuelt forsøkt en annen forhandler.
-
Ja man kan egentlig godt le av det hele, dette er så tåpelig som det går an. Men jeg stetter en strek her for min del, har fått frem det jeg mener ang vekten på nye M2 CS 😀 Skinndasj gir vel økt vekt mener jeg å ha hørt 😅
-
Du har det fort med å bli personlig iallfall, dette er jo bare tåpelig og fører heller ikke noe godt med seg. Hvis du ikke tåler at folk er uenige med deg, og du tar det så tungt som du åpenbart gjør så anbefaler jeg at du logger deg av litt. Da er ett diskusjonsforum litt for tøft for deg 😀
-
Okei, jeg glemte at du var racerbil sjåfør. Sammenlinke E46 med F90 med "amatører" bak rattet...javel 😂 Men du har sikkert ikke kjørt verken G90 M5 eller denne nye M2 CS så dette har du egentlig ikke noe greie på uansett. De som derimot har kjørt disse bilene er meritterte biljournalister og entusiaster som forteller at BMW har gjort en ekstremt bra jobb med å maskere bort vekten. Det er derfor jeg mener at vekt blir irrelevant når bilen likevel kjører ekstremt bra. Det har du helt rett i, selv om mye av kvalitets svakhetene er rettet opp på den fossile A6en. A6 e-tron og ICE A& er som kjent to helt forskjellige biler.
-
Sånn som BMW setter opp chassis så tror jeg vekta på denne er helt irrelevant. Flesteparten av de som har testet nye M5 kan jo skrive under på at BMW er ekstremt gode på å skjule vekta. Alt dette fokuset på vekt er ett blindspor, bilene blir ikke lettere…punktum! Hvis alle heller brukte energi, spalteplass og oppmerksomhet på den totalt sviktende kvaliteten på dagens BMW produkter så hadde vi kanskje til slutt nådd frem. For akkurat dette er lettere for BMW å gjøre noe med enn vekta.
-
Men herregud for en pris for en sliten bil med usikker historikk. Når bilen ser sånn ut samtidig som han har tatt alle servicer selv…ikke noe jeg synes er tillitsvekkende i allfall.
-
Jeg liker det jeg ser, og jeg liker at gutta i Buchloe fortsetter i ett nytt kapittel. Skulle jeg ønske at Alpina fortsatt var Alpina uten BMW eierskap? Absolutt ja! Men jeg er glad for at Bovensiepen på en måte går videre der Alpina i Buchloe ender. Det skal bli spennende å følge veien videre, jeg tror nok ikke dette kommer til å bli noe man drømmer etter på lik linje med Alpina. Til det tror jeg dette blir for up marked og spesielt. Zagato bilen ser fet ut, bortsett fra fronten som minner alt for lite om BMW. Mye av det som er kult med Alpina er jo nettopp det at man ser det er en BMW, men det er en Alpina. Så akkurat forfra synes jeg den tar seg dårlig ut, mulig det blir bedre i helsort. Også tror jeg vi som eier "ekte" Alpina på sikt kanskje vil oppleve ett litt annet fokus rundt våre biler. Jeg har absolutt ikke troen på at BMW klarer å gjenskape det unike og spesielle med Alpina.
-
Denne så jeg ikke komme… Men det var vel dette de hintet om da jeg ved mitt besøk i Buchloe spurte hva planen videre var. Krever litt tilvenning dette her tror jeg, men dette er vel veien videre for det Alpina vi kjenner i dag. https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bovensiepen-zagato-alpina-founder-reveals-603bhp-coachbuilt-gt
-
Det er så frustrerende å se at BMW kan lage vakre biler, mens de bilene de slipper for oss vanlige å kjøpe ser helt idiot ut. Hvorfor…HVORFOR??