-
Innholdsteller
24621 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
343
Fredrik 90 vant dagen sist November 27
Fredrik 90 hadde mest likt innhold!
Om Fredrik 90
- Bursdag 02/10/1990
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Arendal
-
Kjøretøy
X5 45e/520IA/545i/B10 4,6
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Fredrik 90's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
23.3k
Nettsamfunnsomdømme
1
Community Answers
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
M-jakob reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
gnilb reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
KKME30 reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Eystein Ose reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ser iallfall ut som du er ganske alene om å ha det synet
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
_hp4 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Ampera reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Helt enig! Jeg så denne på Finn.no før helgen og tenkte med meg selv at det kan umulig være noen som er villige til å betale over 900 000,- for den. Da får man en bil som ser ut som en 320d som kommer rett fra Streetmeet... Som sagt så er byggekosten sikkert høy, men den eneste som får glede av dette er eier som har bygget den. Jeg som er på utkikk ett E92 M3 karakteriserer denne bilen som ødelagt.
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
G60/61 designet har vokst på meg også men det er som du sier noe som skurrer med proporsjonene. Og det skal det ikke gjøre på en 5-serie, dette er en modell som igjennom alle generasjoner har vært perfekt proporsjonert.
-
Ja nye A6 og E-klasse er typisk tyske i linjene, disse skal treffe europeisk smak og må ha denne nøkterne elegansen. Jeg ser det nevnes at A6 har fått litt pes for interiørkvaliteten, og den er nok ett hakk ned. Men jeg har sittet og plukket litt i nye A6 i Tyskland og det er fortsatt er solid nivå over G60 5-serie. Det som ergrer meg mest er hvor ikke Audi i de minste kan ha disse normale modellene i Norsk prisliste. I stede skal man prakkes på elbiler med heller tvilsom kvalitet, flere av dem rebadget VW. Faktisk, vet dere at man nå kan kjøpe en Ford med Quattro? Nye elektriske Explorer og Capri deler jo som kjent plattform med Audi Q4 e-tron. Audi markedsfører firehjulstrekk versjon av Q4 som Quattro, og det står Quattro på bilen. Ergo så har også Forden med firehjulstrekk Quattro 👍😬 Ikke dårlig, hvem hadde trodd det for noen år siden 😂
-
@Marius2002 Den bilen med fire enderør er nok M350i versjonen, topputgaven av vanlig ICE 3-serie. Denne får B58 motoren så det er håp om at dette kanskje blir en skikkelig 3-serie i motsetning til dette Neue Klasse søppelet. Så gjenstår det å se om BMW har tatt til seg kritikken de har fått ang den svake kvaliteten.
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Dieselbil skulle ikke avgå med døden likevel 👍 Audi, som for oss Nordmenn nå er ett rent elbilmerke har utviklet en helt ny 3,0 V6 TDI motor. Denne skal inn i nye Audi A6 og Q5, gamle kjenninger for oss nordmenn som lever videre i beste velgående utenfor våre grenser. 323 hk og 600 NM yter motoren, som vist nok kan gå på både vanlig diesel, HVO diesel og filtrert frityrolje. En dieselmotor for fremtiden med andre ord. Så nå er trekløveret i klassen tilbake med hver sin sekssylindrede dieselmotor. Tyske firmabilkunder danser av glede. BMW 540d, MB E450d og Audi A6 3,0 TDI, det er 2010 all over agian og det synes jeg er herlig. Det finnes noe normalt og velkjent igjen i denne nye og fremmede verden vi befinner oss i 😀
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i Fredrik 90 sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Nei det er ikke helt innafor. -
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne:
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
-
Ja slik jeg tolker det så vil det Alpina vi kjenner i dag opphøre og eksistere. Det vi vet foreløpig er at BMW sier de respekterer den arven og vil forvalte Alpina merkenavnet med største respekt. Men husk på at dette er de samme folka som lanserte en 2,7 tonn SUV som BMW M sin jubileumsmodell. Så BMW sine lovnader er like mye verd som lovnadene vi får fra Jonas Gahr Støre. Planen er at Alpina skal fylle rommet mellom BMW og Rolls Royce, og første modell ut skal være G70 LCI. Om det blir B7 eller hva de vil kalle den vet ingen foreløpig. Blir iallfall mer fokus på store luksuriøse modeller, så mindre biler som B3 har ikke noe fremtid under Alpina fremover. Alpina i Buchloe skal fremover nå konsentrere seg om deler og restaurering av eksisterende Alpina biler. Samt Bovensiepen modeller som vil få en langt mer limitert og eksklusiv rolle enn Alpina bilene hittil. Jeg tipper at en B3 GT eller B5 GT vil være en smart investering, dette er siste av de aller siste ekte Alpina/BMW modellene etter god gammel oppskrift.
-
Når BMW tar over så forsvinner også de Alpina modellene som vi vil ha. BMW har ikke sagt mye om hva som skjer, men jeg har ikke troa for å si det sånn… BMW er BMW og vi har jo sett åssen de har holdt på etter 2020
-
Det sies ikke noe spesifikt om hvordan de har tenkt at dette skal håndteres. Men ved å lese litt mellom linjene her så vil vel virkemidlene være høye bruksavgifter for fossile biler, høy vrakpant og økonomiske intensiver hvis man selger bilen ut av landet. Edit: Det sagt så er dette bare ett forslag fra bilimportørenes landsforening. De skal nå i møte med alle bilimportørene her i landet for å lodde stemningen. Veldig mange bilimportører har jo solgt en god andel fossile biler helt inn til nå nylig, biler som vil trenger service og vedlikehold de neste 15 årene. Ved å fjerne alle disse bilene innen 9 år så fjerner man jo en enorm melkeku for ettermarked. Elbiler trenger som kjent kun en brøkdel av vedlikeholdet som en aldrene fossilbil. Ta bilmerker som f eks Toyota, Volvo, BMW, Ford og Skoda så er dette merker som har ganske mange nyere fossile biler på veiene i dag.
-
Det er en veldig trist tendens vi ser nå, men den er dessverre helt unngåelig slik ting har utviklet seg her hjemme. Prisutviklingen i det norske entusiastbil markedet har ikke fulgt den internasjonale prisutviklingen, og Norge var lenge skjermet av Sverige som var ett større marked men med den samme prisutviklingen som i Norge. Men nå er Sverige tømt og da vender utenlandske kjøpere seg mot Norge. Når en eldre Porsche eller Ferrari bytter hender i Norge så er det kun i 2 av 10 tilfeller hvor den bytter hender mellom nordmenn, resten forsvinner ut til Europa og USA. Det har nå blitt kjent at krona er svak og utvalget er bra her i Norge. Mange firmaer i Norge tjerner også gode penger om dagen på å spore opp eiere av eldre og spesielle biler, ett av dem er Autonero. De tilbyr seg å selge bilen i kommisjon på utenlandske auksjoner og oppnår gode priser, så sitter bileier igjen med en klekkelig sum og de selv sitter igjen med en grei provisjon. De har over årene solgt hundrevis av spesielle biler ut av landet fordi verdien der ute er uendelig mye høyere enn eieren av den aktuelle bilen kjøpte den for her i Norge for kanskje 10 år siden. Så vi kanskje mange si at det importeres jo fortsatt mye gromt til Norge, og ja det gjør det. Men det er for del aller meste biler nyere enn 15 år, det importeres nå svært lite klassisk Porsche f eks. Hittil i år kun 14 stk som er førstegangs reg før 1995, tallet som er eksportert er nok det mangedoblede. Og med forslag som dette som sto å lese i går så blir ikke ting bedre. Ikke bare tvinges nybilkjøpere over på elbiler, nå vil man de fossilbilene som allerede er på veien til livs også. Innen 2035 skal de enten være vraket eller sendt ut av landet. For første gang på lenge så setter jeg nå min lit til norske politikere for å få stanset dette uhyrlige forslaget, det har vært bred politisk enighet om at de fossilbilene som er på veien ikke skal røres og elektrifiseringen av bilparken skal gå naturlig. Elbil, Diesel | Vil fjerne alle bensin- og dieselbiler i Norge innen 2035 Ser ut som jeg må kjøpe en leilighet i Flensburg slik at jeg har en tysk adresse, så får jeg kjøre tyskregistrerte biler i fremtiden.
-
Den var veldig fin og kun gått 120 000 km. Ble solgt for noen år siden for 850 000,-. Nå ser jeg den er eksportert ut av landet, som veldig mye annet av eldre og spesielle biler.
-
Jeg har heldigvis ikke solgt noen bil som har skutt i været i pris i etterkant. Men jeg fikk i 2009 tilbud om å kjøpe en veldig fin og i orden rød E30 M3 for 250 000,-. Men jeg skulle ikke ha noen firesylindra BMW, og 250 000,- var alt for mye for en E30 😂😂 Hadde jeg bare visst det jeg vet i dag…
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Enig, jeg hadde hatt G31 545e hvis den fantes…da hadde jeg kjøpt en helt ny faktisk. 545e er også en bil flere må få prøvd, det er en liten godbit av en bil. 45e drivlinja i G30 karosseriet funker utrolig bra kjøremessig, de har gjort noe der som gjør at balansen i bilen er utrolig bra. Også går det helt vanvittig godt 😀
