-
Innholdsteller
15981 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Dette var stas ja og veldig og veldig føy Amgående alder så vil jeg tippe i midten av 70 årene ikke noe mer ,men igjen var nok unge da som nå som og kjøpte nye biler ,ikke minst så virker det jo som unge før hadde et mer fornuftig syn på penger . Og ikke minst kanskje de hadde en ekstra inngangsbillett i form av god økonomi /arv?Hvem vet . Stemmer det og det vet jeg du har ,noe som er kult 😊😊 Der var jo mange pc regga BMW-er her ja både e30er med litt motor .osv . Men etter 90 tallet så sklei jo alt ut med import osv osv . Ikke så lett og holde kontroll da.
-
Cato`s E65 730D. Mafia tema - Senket
emne svarte i sveigis sin E39_Cato i Bilder og filmer / Show-off
Gratulerer deg her og Cato 😊 Som jeg har sagt mange ganger så e65 for meg faktisk et særdeles flott karrosseri da facelift selvsagt som du har. De er nydelige å kjøre og alt det der ,men som jeg sa til deg at de har jo endel elektriske issues disse og er vel ganske få som alt er iorden på om man kjøper en . Og støtter selvsagt planen din få på sorte lister . Crome er for Oldsmobiler og annet amerikansk stål . Du får legge ut her mens du har den 😊😊 -
Alt er litt rart og når jeg skal finne ut ting ,må jeg tenke hvilke biler man hadde i familien osv i sin tid 😊 At det var dyre biler levner det ingen tvil om nei og jeg husker jo bare fetteren til min far som kjøpte ny fem serie i 1986 ,den kostet og den var helt ribbet for utstyr og i forhold til andre biler .
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er helgen helt på hell her og hva er blitt gjort ? Fredagen ble det fest hos en kamerat 😊 Igår ble det vask og shine av bilen ,samt et par småting . Idag var det tidlig opp for å bruke søndagen bak rattet . Først til Arendal for å hente datttern min fra Nachspiel kl 1000😩😩. Hjem med henne så kaffe hos en . Deretter et lite treff : Som tatt fra en parkering i 1987 : Og da min egen : Koslig men altfor lite andre biler og litt for mye amcars.. Etter en rask runde bar det videre og ned til Arendal igjen ,så ytre vei til Tvedestrand . E18 hjem for stopp for pølse og is: Dette : Så dette har vært en fin dag . Var forøvrig oppe til Mini og sjekket e34en ,tok av alle Abs kontaktene og satte på plass ,men fremdeles Abs lys så her må man dykke lengre ned for å finne feil .😊 Rekker jeg og finne feil ,etterfulgt av eu innen fredag ? Høyst usannsynlig desverre 😩 Denne hadde fortjent treff . -
At biler skaper historie og minner er det ingen tvil om meg inkludert . Husker sommerferien i 1986 da mine foreldre kjøpte seks år gammel Taunus 2.0 gl som var en fin bil da . Vi var til Geilo ,Voss ja overalt føler jeg og den dag i dag savner jeg det . Det var i Geilo jeg sa en flett ny 535 i feks og alt dette skaper minner hos meg . Uansett så gjelder det flere som er et snev av autofile .😊😊 Torsdagen var jeg på Biltema og kjørte da selvsagt e28en . Jeg legger merke til et eldre ektepar som står front i front i en nyere Bmw . De smiler og vinker og jeg vinker tilbake . Når jeg kommer ut så står de ved bilen min og ser 😊 De forteller at de ikke kunne holde seg at de måtte bort for noe så tøft hadde de ikke sett på mange år sier ,nu vel sa jeg .😅 Men jeg ante ugler i mosen og siden de var så int så må det ligge noe bak og joda . Dette var Bmw folk og mannen her forteller at han i 1983 kjøpte en lys grønn 520 i ny . Første nye bilen han kjøpte ny og etter det var det bare BMW-er . Han sier og at e28en var den bilen han hadde minst tull med og hadde den i ti år . Da ble det e36 visstnok som bare var noe dritt i forhold sier han 😂 (Tror ikke det var dritt men ) Praten gikk og han visste hva han snakket om for her fortalte han om forskjellige mønster i seter osv iht til årsmodell og mitt interiør er veldig skjeldent men det visste jeg . Han spurte pent om å få sitte i bil både han og fruen og jeg sa sett dere inn og start den opp noe han gjorde . Er da man ser gleden og gnisten i de begge og det gjør noe med meg når kona sier ,vi skulle vært unge igjen kjære mannen min 😢. Han svarer selvsagt ja og går ut bilen med et smil samtidig som han sier ,ta godt vare på den og selg den aldri om du får tilbud som frister . Og det skal jeg ikke gjøre heller . Akkurat denne opplevelsen her beviser jo hvor mye biler og ting skaper minner og historie rundt menneskene . Synes dette var bare festlig og nesten rørende . De vinket igjen satte seg i sin nyere bil og dro . Fikk greie på at de var hos datteren som bodde i Kr sand men at de var fra Drammensområdet . Jeg blir så engasjert når jeg treffer mennesker som har kjøpt sånt nytt . Ser for meg det var noe sånt det var : Og ja nydelig bil . En koslig hverdags opplevelse dette.
-
Veldig fin denne Marius og gøy tenker jeg og være tilbake i Bmw igjen 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da var det fredag og ukens beste dag for de fleste 😊 Min uke har gått på og drive med litt biler for andre og ikke minst skaffe deler til e34en til kameraten min ,noe er lett andre ting ikke altså det normale . Denne : Fungerer som om det skulle vært en 2021 5 serie ,går hele tiden og er naturligvis det absolutte førstevalget . Det helt utrolige her er jo drivstoffbruket 😊 Man skal jo ikke kommentere et forbruk på hobbybil men det tillater jeg meg og gjøre . Når jeg kjørte ut bil fra dvale så var jo obc nullstilt . Nå må dere huske på at denne ble jo mye testkjørt ,tomgang ja alt på begynnelsen . Så ble det normaler her der man bruker den som vanlig bil . Sjokket er jo når den viser 0,9 i snitt og dere ? Det er smått utrolig på en bil som er : -40 år -Gått langt -Trimmet godt opp. Dette kan nok stemme iht til fyllingene jeg gjør og . Om den hadde gått på to liter på milen så hadde den fått det og .😊😊 Jeg skal hente e34 i helga og fikk kjøpt ny olje til den idag : Og utbedringslakk . Planen er at jeg skal ha denne til Stavanger til neste helg på treff i Kongeparken ,men må gjennom en PKK samt få orden på Abs feil så dette er usikkert om jeg rekker . Hvis ikke så blir det Horst selvsagt 😊. Apropos Biltema så opplevde jeg noe veldig hyggelig igår ,men det skal jeg skrive om på Fredriks alternative . -
Gratulerer med fin bil igjen. Rart det med savn av noe ja så ser den . F10 er fremdeles smellvakker 😊🥰
-
Veldig veldig mye bedre med en gang .😊 Håper denne blir å se her nede i sommer Ola-Andre .
-
Det er stille i bilparken her egentlig ,ikke noe drama men alt er liksom greit (Kan man banke i bordet ?) med bilene . Så har ikke sett noe grunn til og holde på med noe heller. En annen ting er at denne uken går med på vask og polering av biler til venner og kjente . Fire biler skal bli ferdig .Er vel mer rett og kalle det vedlikehold fra fjorårets tre steg som jeg tok på disse . Så er grundig vask etterfulgt av fine cut og voks .Da sprudler de igjen både bil og eier . Uansett Treg 18 blir hver dag og hele tiden . Jeg bruker og ta en sjekk en gang i uken i motoren på denne . Dette er en N46 og ikke noe M47 . Mao følge litt mer med 😊😊 Så klar for sjekk : Fylle på spylevæske og sjekk av kjølevæske : Så den månedlige sjekken etter oljelekkasje rundt motor : Og beviset en tørr hånd: Og dette liker jeg . Diagnosen viser og No fault på det meste her på denne. Nærmer seg 12000 kjørte km siden vi fikk den i Januar 25 og foruten nevnte oljeforbruk ,så går den som et skudd . Jeg vet at disse motorene kan være tikkende bomber ,men jeg håper at ved et snev av vedlikehold og litt føre var så skal denne fungere . Noe som jeg heller ikke er redd for er og dra på lengre tur for bilen går kjempefint nå. En ypperlig bil til vårt bruk og mer til .😊 Jeg har gjort mye på den når jeg kjøpte den men den har holdt seg fint etter det . Ila sommeren så skal rust taes og jeg må sveise faktisk på baksiden eller innerkanal da det er hull der . Men husker dere Comboen og rustjobben der ? Skal gjøre det samme på denne og da holder det bilens levetid . Så ja denne : Har det fint hos oss mener jeg 😊. Klar for resten av uken : Tenker at denne skal få seg en tur østover snart for og teste den både i e18 hastighet og veier som har stigning . Lukter det e18 og Telemark over Seljord og Vrådal hjem tro ?😊
-
Ser ut som en flott tur du har hatt her, Campinglivet liker jeg godt jeg og selv om det er en god stund siden sist jeg drev med det.😊 Fin vogn og bil og reise på tur med dette .
-
Ja er nok noe i den duren du nevner ja. Tipper at mye er grodd igjen evnt at den armen kan ha satt seg inni der som man hooker på selve shifterarmen. Skal nok klare å finne ut dette tilslutt
-
Det stemmer det ja gikk fint å få den ut av park . Ja det er den pinnen som satt fast på tdsen vi hadde og håper det er noe sånt på denne og 😊 Må ned med bunnpanne uansett så ser vi . Tenk om vi finner en knekt del 🙌🙌🙌
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det stemmer det ja og han trenger garantert mer og 😊😊 Flaks at jeg nå har mye deler og endelig får jeg bruk for 520 bremsene som jeg restaurerte for lenge siden . Akkurat ,ja fint og drikke øl i disse og 😅 -
Var med og hentet en e34 i helga som har stått i 14 år og bil går hverken frem eller tilbake . Altså når man setter den i gir så skjer det null ! Man kan ruse den i drive og null skjer akkurat som den står i fri / nøytral . Forrige eier sa den virket som den skulle da den ble parkert . Sjekket her : Altså skifterarmen og den beveger seg når man flytter girvelgeren . Hadde håpet på at shifterarmen innvendig hadde satt seg her men her bevegde det seg . Jeg tenker at etter 14 år så har diverse møkk og dritt satt seg i ventilhus . Lite olje feks ? Elektronikk feil ? Jeg skal ta av bunnpannen nå etterhvert og bytte olje og filter og se . Ellers tar jeg gjerne imot tips på hvor jeg kan lete her. Igjen er akkurat som den er i fri og vil ikke kople seg til
-
Ja kanskje det hjelper med litt klassisk pisking . Kan jo hende at nytt filter og olje har reddet deg ,isåfall bra 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Du sier noe 😅 Men verste er jo at det du skriver er jo 110 % sant her . Nei noe sånt vil jeg ikke ha på min bil ,😊men det sagt Rune og nå er jeg veldig ærlig Rieger hadde endel sett som rett og slett var knalltøft på mindre biler ,feks Kadett e og Calibra . Det var ekstremt ,vulgært og alt dette likevel tøft synes jeg . Men nei en bil som dette bør vel holdes clean ja 😊 -
Er vel helst N45 og N46 som jeg holder på med men er noenlunde likt og like feil som regel ja😊 Men feil 30 EA har vel med NOX sensor og gjøre og dn er en gjenganger på disse . Jeg regner med du har motorlampe på bilen . Oljetrykk varsel ,kommer den på tomgang eller ligger den der permanent ?
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Gårsdagens langtur og «Saved by the bell e34en». Som sagt ble en langtur igår for et evnt e34 kjøp som en kamerat ville ha . Destinasjon var langt inni skogen i nærheten av Kongsvinger .😊 Vel min bil parkert ved Biltilsynet : Så avgårde med Toyota Pro ace og henger retning Kongsvinger . Nå r man reiser tidlig en lørdag har man jo hele veien for seg selv omtrent og turen gikk fint .😊 Kompisen min var jo veldig spent da han alltid har likt e34 og jeg sa gang på gang at ikke forvent deg en 2020 modell fem serie ,da blir du skuffet.😅 Etterhvert så var vi der vi skulle og jeg må jo selv si at jeg var spent . Husk at vi nå hadde kjørt 35 mil for en bil som kanskje var møkk. En særs hyggelig selger kom ut lukket opp porten og der stod den . Altså en Grønn e34 som hadde stått siden 2012 og som ikke gikk hverken frem eller tilbake 😊 Jeg hadde tatt med jekk og bukker og fikk fritt spillerom av selger . Kompisen min var nysgjerrig og spurte mens jeg gikk gjennom alt på bilen ,men svarte ikke . Ba han starte bil og igjen M50 lyden er en nytelse ❤️❤️.Deilig svev. Etter jeg hadde gått gjennom alt så jeg bare : -Er det e34 prosjekt du skal ha så er det denne du skal kjøpe ! Foruten lagringsrust under og bremserør som kanskje bør byttes så var bilen plettfri under og langs kanaler . Til og med hele jekkfester som ikke var bøyd og iferd med å gi etter . Denne har bært preg av å ha hatt voksne eier frem til siste mann som kjøpte den og parkerte den i 2012. For her var det som tatt ut av fabrikk i bagasjerom og inni . Dvs denne er jo beige som min men forrige eier hadde jo da kastet beige stoler og satt i sorte ,men alt dette skal reverseres og IKKE bytte til sort resten . Første e34 jeg har sett med 100% strøkent tak inni som ikke har sluppet . Da siste eier kjøpte den monterte han da Rieger front og det samme bak som selvsagt ikke ser ut . Likevel bortsett fra dette så var bilen så hel for bulker og rust at denne skal ikke ta lang tid å få fin , Så det ble handel : På med den : Klar for avreise: Dette var gøy .😊 Og det ikke lang tid før det ble forbedring . Første vask på mange år og uten dritten foran : Uten bak : En soleklar forbedring 🥳🥳. Planen videre : Fikse girkassen (Finne ut feilen og tror jeg vet ) Bremser skal gåes gjennom Nye fangere originale i bilens farge monteres . Han er veldig lysten på style 32 og når bil er ferdig så bør den bli sånn: Så ja dere denne er nå saved by the bell og skal få sin tid tilbake på veien igjen som original e34 igjen . Vakkert ikke sant?😊🙌 Jeg skal gjøre alt som står i min makt for hjelpe så mye jeg kan ,men har gitt han litt enkle oppgaver han kan gjøre . For jeg har min egen e34 og en Opel som må prioriteres denne uken ,😊 Men dette var morro og jeg gleder meg på min kamerats vegne. Nå ville han og på treff fremover . -
Gratulerer med flott bil Marius 😊 Flott karroseri dette ,så må det være deilig å være tilbake til Bmw igjen og . Ser veldig fin ut 😊
