Gå til innhold

BMWE39turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    2108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

BMWE39turbo vant dagen sist September 8 2024

BMWE39turbo hadde mest likt innhold!

Om BMWE39turbo

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F31 / E83

Nylige profilbesøk

3063 profilvisninger

BMWE39turbo's Achievements

  1. Er vel moms pluss noe smålapper oppå for noe greier eg ikke hugser var. Men sånn prisen står er det vel 414k nok + moms så en plass rundt 517k nok må du regne med før pruting.
  2. Enig @papertiger. Men ender fort opp på finn igjen om 3 år der rusten tyter ut hjulbuene og sist oljeskift var for 30k km siden.
  3. Pent i sølv. Liten oppgradering er heller aldri feil, prisen er dog ikke så pen, men er vel smårusk for folk i porscheverden 😛 https://ipeofficial.com/products/mfr-02-magnesium-wheels 26% vektreduksjon i roterende masse er oppegående. Originale er vel 10.xx og 12.xxkg(?)
  4. Burde ikke vere noe problem flushe ved 60k km. Bilen min har gått 132k nå og fått to flush i sitt liv. (Flusher ca hver 60k) Å bare bytte olje hjelper selvsagt, men man får bare ut halvparten. Er bilen kjørt 250k og man aldri har rørt oljen på kassa bør man vel vere litt obs på at avleiringer etc kan løsne, men 60k? Da må det isåfall vere noe galt med kassa for at et flush skal vere problematisk.
  5. Bytte av olje på diff foran, bak og motor, pluss en vask av familievogna så den er klar til tirsdag. Siden eg ikke rekker eu godkjenne å bli ferdig med E82n før slutten av august, blir det (dessverre) familiebilen som får kjørt seg en kjapp tur til nurburgring og alpene.
  6. Det er sjeldent fred å få med gammel bmw, såg at det gamle tanklokkdekselet og pakningen rundt holdt på vann, så har demontert og bestilt ny. I mellomtiden skal eg sende bilen til foliering å få foliert hele innsiden før nytt deksel blir montert, så om det skulle skje igjen så beskyttes lakken vertfall..
  7. Ja, leste litt om å fylle noe E85 eller lignende på tanken også. Har fått time til hydrogensrens 14. August, har ikke helt troen på de greiene men verdt å prøve. Visst ikke det funker så blir det prøve nye originale lambda til 4700kr/stk 🙃 de kan vel i teorien bli noe dårlige før de gir feilkode? @Krisfje ingen feilkoder nei, sist eg sjekket var 1 uke siden, bilen går godt også så ikke noe som tilsier at det er feil på noe. Kjørte den en lengre tur igår så den fikk litt turtall, slik at fruen kun trengte kjøre den varm før hun leverte til EU kontroll idag. Men skal ta dobbeltsjekke idag, kan jo forsåvidt vere det har dukket opp feilmeldinger siden igår, men ved feil på lambda lyser vel også motorlampen.
  8. Noen gode tips for å få ned avgass verdien litt? Bilen står på gammel blyfri 98 om det har noe å si, finner heller ingen feilkode så er vel ikke vitsi bytte sensor? Edit: gjelder E82 125i (N52) med originale katalysatorer i grenrør.
  9. Mulig det er laget 1519 av euro spec 215hk med(?) katalysator. Usikker på om disse tallene stemmer men eneste tallet nært 1519 eg fant SPEC UNITS MANUFACTURED North America (192hp) 5,300 Euro Spec - (197hp) 5,187 Euro Spec (195hp) 4,591 Euro Spec (215hp) 1,506 Euro Spec (235hp) 600 TOTAL: 17,184
  10. Ble nytt frontpanel idag, begynner bli meget lei av å bruke penger på skruer og div småting ooog selve skruinga nå, gleder meg til eg er ferdig. Sikkert snart brukt 1M penger på en 125i 😬 Hallgeir og luksusfellen er neppe imponert 🤑 Gammelt og rusta vs nytt montert
  11. https://oilguide.ravenol.de/?lang=en
  12. Autodoc har eibach og H&R sine justerbare sett.
  13. Hadde heller gått for sportskatalysator, større sjanse for at det går gjennom på EU kontroll, med mindre du ikke har noe imot å bytte hvert 2. År, snart hvert år om EU mafiaen får viljen sin. Er dog noe kostbart og det blir dyre hestekrefter. Usikker på m54 men på n52 er det litt å hente på nye grenrør pga utformingen på det originale, men for folk flest er det ikke verdt pengene. https://www.schmiedmann.no/no/bmw-Z4E85/1939069-nytt?produkt=SCMZ4E85M54MK
  14. Kunne tenkt meg prøve sende gjennom uten godkjenne først men som du sier vil fort sveisen avsløre at det har blitt tuklet med. Er litt frankenstein prosjekt, Kina grenrør med ikke godkjente katalysatorer der det skal kappes av og settes på tuv godkjente euro 4 katter. Også skal første sensoren flyttes slik den ikke kun leser fra sylinder 2 og 4. Må bli noe sånt når supersprint skal ha godt over 50k for sitt anlegg. 😬 Resten av eksosen er dog skrevet inn i vognkort allerede, så like greit få alt i godkjent først som sist.
×
×
  • Opprett ny...