Gå til innhold

BMWE39turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    2120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

BMWE39turbo vant dagen sist September 28

BMWE39turbo hadde mest likt innhold!

Om BMWE39turbo

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F31 / E83

Nylige profilbesøk

3246 profilvisninger

BMWE39turbo's Achievements

  1. Om eg skulle bestilt I4 hadde eg ikke vore i tvil, det der var rett og slett tøft!
  2. Kan anbefale folielab for ppf, flink kar som har lokale på Fitjar og i Bergen. Lei den rusta der, men typisk på F serie. Løsningen er egentlig ppf på hjulbue bak og legge den rundt kanten, så smøre inn baksiden med noe grease/sauefett som tåler mye sprut. Gjorde dette på vår f31 og den har rustfrie skjermer ved 145 000km, og har forventninger at de holder seg slik de neste 100k km også.
  3. Noen uker igjen til bilen skal parkeres i lagringslokalet, men er såpass lei skruing og bil at lagringsvasken ble tatt idag, får prøve bli ferdig med siste rest til våren igjen.
  4. Har prøvd med og uten på RUP selv på b48n og syns den faktisk er litt stillere på tomgang med tilsetning. Kan dog ikke si eg har merket noe til slamdannelse men har ikke hatt av bunnpanne heller. Har snart holdt på med ceratec eller lignende tilsetning og RUP på b48n i 100 000km uten at eg kan påstå det har hatt negativ eller positiv virkning mekanisk.
  5. Bruker det på b48 og n52, har brukt både ceratec, biltema sin versjon og ravenol sin versjon (ikke samtidig vel og merke) bruker til hvert oljeskift. Det skader nok ingenting, men om det hjelper, tja, syns da motoren høres noe stillere ut men marginalt. Sjekk project farm sin test på YouTube, han brukte vel gressklippermotor mener eg å hugse så ikke helt det samme som en b48, det viste vel noe mindre friksjon men det var veldig lite.
  6. Var du ikke fornøyd med svarene fra forrige tråd?😅
  7. Om det er den, og eg hugser rett så var de hjulbua ganske godt angrepet av rust, usikker på om eg hadde stolt på at det holder så veldig mange år med mindre stålet er bytta
  8. Du har vel b38 mener eg(?) Så kjede, fortsett med hyppige oljeskift, sjekk at luftfilter er i god stand å skift etter behov. Olje på hele drivverk typ differ, girkasse som du har gjort. Usikker på hvordan det er med 225xe med elmotor men skift på det som skiftes kan. Tennplugger som du også nevner er greit å ta om det er lenge siden. Om det ikke er tatt kjølevæskebytte så er det også en grei ting å få unna. Sensorer, coiler etc er egentlig kun nødvendig visst det faktisk er noe gale, så lenge motoren fungerer fint så er det generelt vedlikehold som gjelder vil eg påstå.
  9. Det kan du umulig mene? I mine øyne fremstår det utrulig naivt, eg kan ikke bevise det men tør vedde livet på at det er ekstremt mye karrierepolitikere på stortinget, som utelukkende bryr seg kun om karrieren sin. Har noen i slekta som er dypt inne lokalpolitikken men sitter ikke på Stortinget og disse går over lik for å komme opp og frem. Er du god med kjefthølet så er jo politiker en fantastisk karrierevei. Ingen utdanning, relativ høy lønn, lang ferie, ikke fysisk arbeid også går det i mye reise og tomprat på skattebetalernes regning.
  10. Lite 50/50 bilde før neste stol monteres, 10kg lettere pr stol, kan dog ta av en 7kg ish mer per stol med å bruke pole position så får se på det i fremtiden.. Har også bestilt nye matter der det er stjelt litt inspirasjon fra e46 😬
  11. Fra et teknisk perspektiv over hva en moderne god olje klarer idag kaster eg nok vekk mye penger i olje, men har sett meg en indre grense på når eg vil bytte og klarer ikke fravike det så da blir det bare sånn 😅 så ocd'n min er lik din, og på slutten av dagen er olje relativt billig når man bytter selv. E82'n (sommerbil) har fått to oljeskift på ca 150km, glemte eg bytta ifjor når eg byttet alt utvendig på motor,så fikk den ny olje iår. Kommer til bytte en gang i året uansett eller rundt 6-7500km, alt etter hva som treffes først. Så om den går 1000km iår får den ny olje ved sesongstart neste år. Bruksbilen er noe bortskjemt med olje den også, siden 04. August iår har den kjørt 7000km, kommer til å bytte tidlig i september når den har bikka 8500-9000. Mesteparten av km er fra Tyskland over 4 dager, da har motor nesten gått kontinuerlig så oljen bør strengt talt tåle endel mer enn ved småkjøring, men bytter likevel grunnet km. Bruker ikke billig olje heller, ravenol rup 5w40 på begge to. Skal sies bruktbilen får endel pryl i forhold til kjørestil og kjøres litt med henger som er tidvis i det tyngste laget en gang iblant, så har lagt meg på intervall på 7500-9000km på motor, 30-60k km på diffene og fordelerkasse, også 60k km på automatkassa (flushing).
  12. Både eg og B48'n er etterhvert lei av å dra rundt på hengeren, forhåpentligvis siste tur på en stund 😅
  13. Er vel moms pluss noe smålapper oppå for noe greier eg ikke hugser var. Men sånn prisen står er det vel 414k nok + moms så en plass rundt 517k nok må du regne med før pruting.
  14. Enig @papertiger. Men ender fort opp på finn igjen om 3 år der rusten tyter ut hjulbuene og sist oljeskift var for 30k km siden.
  15. Pent i sølv. Liten oppgradering er heller aldri feil, prisen er dog ikke så pen, men er vel smårusk for folk i porscheverden 😛 https://ipeofficial.com/products/mfr-02-magnesium-wheels 26% vektreduksjon i roterende masse er oppegående. Originale er vel 10.xx og 12.xxkg(?)
×
×
  • Opprett ny...