-
Innholdsteller
2082 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
BMWE39turbo vant dagen sist September 8 2024
BMWE39turbo hadde mest likt innhold!
Om BMWE39turbo
- Bursdag 04/04/1994
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
F31 / E83
Nylige profilbesøk
2793 profilvisninger
BMWE39turbo's Achievements
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
Eystein Ose reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Snagg30 reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Eg skal egentlig bare holde kjeft da eg ikke har kjørt noen av delene 😬 men for meg personlig triumfer sportslighet>komfortabelt. Derfor ribber eg å gjør 1ern mest mulig ukomfortabel før europatur i sommer 👀. Men, etter to turer til Tyskland på 2 uker der eg kjørte tur retur direkte begge ganger uten hotell i f31n, vart eg faktisk smålei av bråkete bensineksos helt på slutten, så sånn sett klarer eg se begge sidene av det.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Snagg30 reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Har man penger nok til å ikke bry seg burde man aldri vurdere diesel eller noe fornuftig som bilinteressert vel 😝 kjøre rundt i sportsbil eller lignende hele tiden må jo vere drømmen, og har man økonomiske midler til å ikke bry seg om bensinpriser å andre utgifter er jo bensin overlegen diesel i kjøreglede, lyd osv. Minner meg litt om han selgeren i USA som kjørte porscha si land å strand i jobbsammenheng siden 70 tallet, han hadde vel 2mill kilometer eller noe sånt? Heller ei sportslig porsche enn en diesel 7er uansett jobb eller fritid 😎
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang
-
Takk for svar, sjekker med bimmerfiks ser de har avdeling i Bergen. Om ikke tar eg gjerne kontakt med deg igjen om du har mulighet. Lengre reisevei er ingen hindring.
-
Er det noen på forumet som enten kan selv eller kjenner til firma som kan endre fra bensinforbruk til oljetemperatur på en e82 125i. Skal bytte speedometer 'innmaten' til 135i som har oljetemperatur istedenfor forbruk som på 125i. Har forstått at dette kan kodes. Har også ønske om å 'tune' bilen fra 125i til 130i spec med bimmerlabs sin originale 130i tune som kan lastes ned fra deres nettside. Ifølge bimmerlabs trengs det: Requirements for flashing these files are a D-CAN cable (preferrably with updated firmware, especially if it's for a transmission), and a functional copy of WinKFP. See the Help page for a tutorial on flashing with WinKFP using 'Expert Mode'. Så om noen kjenner til bedrift eller privatperson som ønsker tjene noen lapper så gi meg gjerne en lyd. Bilen er på vinterlagring nå men vil ver tidlig ute å finne noen som kan fikse det fortløpende til våren
-
Er det nevnt noe om vekt på NK? Er teknologien komt så langt at man snart endelig kan begynne slanke disse elbilene? Det vil vel stå seg positivt både ved rekkevidde og kjøreglede. Skal sies at dagens fossilbiler er også drøyt tunge, men er vel alt sikkerhetsutstyret som er påbudt som har noe av skylden uansett drivlinje?
-
E90 med firer betyr n43, noe du virkelig ikke vil ha, ta et google søk på N43 problems, og sett av en kveld for litt dyster underholdning. N motorer fremstår som en generelt veldig svak periode i BMWs historie når man sammenligner med motorkoden M og B. Kjede, høytrykkspumpe ++, både på bensin og diesel. N52, N53, N54(selve motoren , alt rundt ryker) N55 er vel N-motorene eg kommer på som er ganske solide med godt vedlikehold, men ikke feilfrie, langt ifra. Noen vil kanskje si N57, men også her ryker det endel kjeder, men ikke like ille som N47. Mye av dette skyldes nok også at man går god for oljeskift på 30k over tid osv. En på jobb har 08 520d med N47, han har fjernet dpf og egr fra tidlig av og bytter alltid olje innen 10k km og kjeden der er gått 230k. Uansett så er det fleste av disse motorene begynt nærme seg eller har allerede gått over 200k, så du må nesten rekne med utlegg uansett, med mindre tidligere eier har byttet det meste preventivt. Om du skrur selv så er mye gjort på gammel bil, men deler kan bli dyrt om det er mye som ryker. Har byttet det meste utenpå min n52 som kun er kjørt 85k. Bare vannpumpa var 5k, har byttet radiator, coiler, tennplugger, alle filter, kjølevæskebeholder, kjøleslanger, oljefilterhus med pakning, oljekjøler, termostat ++, sikkert svidd av godt over 30k bare på motor utvendig, dog med noe oppgraderte og dyrere deler. Og har enda ikke bestilt disa ventilene som koster 8k++ for begge. Så det ryker fort tusenlapper om du er uheldig. Du får forøvrig M47 fremtil 07, men det er dieselfirer. Usikker på hvor lenge man fikk M57 i e9x.
-
Er det b47 du tenker på? Ikke hørt om noen / mange med gåen kjede på b48 og er med i endel grupper på Facebook, forum etc. Virker som bmw virkelig har fått til bensinmotorene denne gangen, diesel kan det virke som det henger igjen litt feil fra N47/N57? Personlig hadde eg ikke vore redd for noen av bensinmotorene med kode B, vertfall ikke B48 og B58, holde seg til maks 10k oljeskift og ikke gidde å begynne å tune så har man motor lenge. (Litt påkost med tiden må man rekne med da alt er plast utvendig på disse motorene)
-
Frakt koster 220 når du bestiller under 2500 eller noe sånt. Ellers er det gratis frakt. Min erfaring er at autodoc med rett tilbud er ganske mye billigere enn både gs og koed på det meste. Moms/toll er inkludert, har du betalt moms så har det skjedd en feil. Men skal man ha delen raskt er det greiest bestille over disk hos lokal forhandler, vi har biltreff i området her. Bestiller eg mandag får eg delen onsdag. For å ta et random priseksempel. febi vannpumpe til min e82 125i (N52) Gs: 9443,- Koed: 7245,- Autodoc pr idag: 4954,- Priser er uten frakt.
-
Den store hybridbil-tråden
emne svarte i BMWE39turbo sin BMW E93, nå E63:-) i Annet BMW og motorprat
Det er totalen, heller elbil, og vi kjører to bensinbiler så er ingen elbilentusiast heller. Kort forklart: ekstra drivlinje, ekstra vekt, får ikke kjørt bensinmotoren slik eg vil, det er nok for meg å heller kjøpe ren bensin eller ren elbil. Ser nytten i det, men det overgår ikke det negative for min del. Ingeniørene har helt klart tenkt på det, men bmw og resten av bilprodusentene driter en lang vei i hvordan det går etter 5 år, dem skal jo tjene penger på slutten av dagen det gjelder uansett drivlinje forøvrig. -
Om du er redd for flere riper så funker ppf ganske greit mot sånt. Ikke spesielt dyrt heller om du kun tenker ha det i døråpninger. Ang fiks av det der, så hugs å få på 2k klarlakk på topp, ellers er vitsen litt borte.. kanskje det går greit siden det er på innsiden og ikke fult så værutsatt, men på ytre deler er det spesielt viktig.