Gå til innhold

BMWE39turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    2096
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

BMWE39turbo vant dagen sist September 8 2024

BMWE39turbo hadde mest likt innhold!

Om BMWE39turbo

  • Bursdag 04/04/1994

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F31 / E83

Nylige profilbesøk

2932 profilvisninger

BMWE39turbo's Achievements

  1. Autodoc har eibach og H&R sine justerbare sett.
  2. Hadde heller gått for sportskatalysator, større sjanse for at det går gjennom på EU kontroll, med mindre du ikke har noe imot å bytte hvert 2. År, snart hvert år om EU mafiaen får viljen sin. Er dog noe kostbart og det blir dyre hestekrefter. Usikker på m54 men på n52 er det litt å hente på nye grenrør pga utformingen på det originale, men for folk flest er det ikke verdt pengene. https://www.schmiedmann.no/no/bmw-Z4E85/1939069-nytt?produkt=SCMZ4E85M54MK
  3. Kunne tenkt meg prøve sende gjennom uten godkjenne først men som du sier vil fort sveisen avsløre at det har blitt tuklet med. Er litt frankenstein prosjekt, Kina grenrør med ikke godkjente katalysatorer der det skal kappes av og settes på tuv godkjente euro 4 katter. Også skal første sensoren flyttes slik den ikke kun leser fra sylinder 2 og 4. Må bli noe sånt når supersprint skal ha godt over 50k for sitt anlegg. 😬 Resten av eksosen er dog skrevet inn i vognkort allerede, så like greit få alt i godkjent først som sist.
  4. Helt på villspor med avgass reglene eg da, trodde det var etter 2012 eller deromkring det ble slutt på avgassmåling sålenge obd er ok. Takk for svar!
  5. Vurderer bytte ut orginale grenrør på min n52 til rustfrie, det skal sveises inn sportskatalysatorer med tuv papir. Burde eg innom BT å godkjenne før eu kontroll? Dette er en 09 modell og skal ikke det da måles avgasser uansett? Og så lenge avgass er innenfor er det vel ikke behov for å godkjenne(?) Er det ikke et skille fra et visst årstall der det kun sjekkes etter feilmeldinger/lampe istedenfor avgasser? Mens denne er så gammel at her skal det uansett måles feilkode eller ei?
  6. Typisk at det er steinsprut på innsiden som gir startskuddet også bobler det utover. En 'uting' på nyere biler er også at det skal vere null panelgap, da får man fanger og skjerm som vibrer mot hverandre som over tid gir rust. Løsningen for vår del som vi gjorde på vår F31, heldigvis før det var komt rust, er å ta av fangere å sideskjørt, få lagt ppf rundt kanten også "forsegle" innsiden av skjermen med rustbeskyttende voks eller grease.
  7. Må panser byttes før EU? er det ikke nok at det er skikkelig festet (på samme måte som orginalt eller bedre)
  8. Det er et godt tilbud😁, vi får se, kanskje det dukker opp om eg får litt skrivelyst. Er jo allerede gjort veldig mye jobb her som burde vore med i en eventuell tråd, men det er tatt lite bilder av alle tidligere prosessene i prosjektet. Veit heller ikke hvor spennende det er med en tråd der man opplyser om hvor mye man har ødelagt en urørt gammel bmw med relativ lav km 😬
  9. Montering av powerflex inserts i bakstilling, demontering av alle skjold og deksel under, fjernet batterikassen og smurte falsen opp med tykk fluidfilm for å hindre eventuell rust i fremtiden. Glad for å kunne si at eneste rusta eg har funnet er på et par muttere, diffen og frontpanelet av alle ting, har bestilt nytt frontpanel. Betalte dog "top euro" for bilen så skulle nesten bare mangle 😬 Ble også coating på felger, dekk og nye flytende senterkapsler 😁
  10. Henta heim bilen ikveld, kun xxx timer igjen med skruing før det kan nytes 🫠
  11. https://apexwheels.com/fitment-guides/bmw/m3/bmw-e90-e92-e93-m3-wheel-and-tire-fitment-guide?srsltid=AfmBOopLyV79L8PtgTio0oyni-KypeitVzwn0jQ5dPcHkbqDgtI6d85a Denne gir vel en ca pekepinn, bilder er der også.
  12. Bare sørge for at rusten er sandblåst eller byttet stål så man slipper å få det tilbake etter et par år, den var vel ganske heftig boblete i hjulbuene denne? Ellers er det jo veldig artig bil dette.
  13. https://www.finn.no/393430100 Deilig fargekombo.
  14. Betalte 16k inkl. frakt for quaife innmaten hos schmiedmann, så kommer monteringskostnad i tillegg. Drivlinjespesialisten ga pris seint ifjor på 6k for diff ut og 6k for diffombygging, 998 for olje. Skal dog bruke netlandet til montering da eg har noe annet smått som skal monteres også.
  15. Eg skal egentlig bare holde kjeft da eg ikke har kjørt noen av delene 😬 men for meg personlig triumfer sportslighet>komfortabelt. Derfor ribber eg å gjør 1ern mest mulig ukomfortabel før europatur i sommer 👀. Men, etter to turer til Tyskland på 2 uker der eg kjørte tur retur direkte begge ganger uten hotell i f31n, vart eg faktisk smålei av bråkete bensineksos helt på slutten, så sånn sett klarer eg se begge sidene av det.
×
×
  • Opprett ny...