-
Innholdsteller
2111 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
BMWE39turbo vant dagen sist September 8 2024
BMWE39turbo hadde mest likt innhold!
Om BMWE39turbo
- For øyeblikket Viser emne: BMW fortsetter produksjon av Z4 Roadster, etter 2025!
- Bursdag 04/04/1994
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
F31 / E83
BMWE39turbo's Achievements
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: Interiør snapshot of the day - Tok du bilde av interiøret idag?
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Gjenoppliving av Thomas' E39
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne: Interiør snapshot of the day - Tok du bilde av interiøret idag?
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Interiør snapshot of the day - Tok du bilde av interiøret idag?
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Interiør snapshot of the day - Tok du bilde av interiøret idag?
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - moms spaghetti
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
*MrB* reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Fra et teknisk perspektiv over hva en moderne god olje klarer idag kaster eg nok vekk mye penger i olje, men har sett meg en indre grense på når eg vil bytte og klarer ikke fravike det så da blir det bare sånn 😅 så ocd'n min er lik din, og på slutten av dagen er olje relativt billig når man bytter selv. E82'n (sommerbil) har fått to oljeskift på ca 150km, glemte eg bytta ifjor når eg byttet alt utvendig på motor,så fikk den ny olje iår. Kommer til bytte en gang i året uansett eller rundt 6-7500km, alt etter hva som treffes først. Så om den går 1000km iår får den ny olje ved sesongstart neste år. Bruksbilen er noe bortskjemt med olje den også, siden 04. August iår har den kjørt 7000km, kommer til å bytte tidlig i september når den har bikka 8500-9000. Mesteparten av km er fra Tyskland over 4 dager, da har motor nesten gått kontinuerlig så oljen bør strengt talt tåle endel mer enn ved småkjøring, men bytter likevel grunnet km. Bruker ikke billig olje heller, ravenol rup 5w40 på begge to. Skal sies bruktbilen får endel pryl i forhold til kjørestil og kjøres litt med henger som er tidvis i det tyngste laget en gang iblant, så har lagt meg på intervall på 7500-9000km på motor, 30-60k km på diffene og fordelerkasse, også 60k km på automatkassa (flushing).
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
eivi91 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
EspenM3css reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Er vel moms pluss noe smålapper oppå for noe greier eg ikke hugser var. Men sånn prisen står er det vel 414k nok + moms så en plass rundt 517k nok må du regne med før pruting.
-
Enig @papertiger. Men ender fort opp på finn igjen om 3 år der rusten tyter ut hjulbuene og sist oljeskift var for 30k km siden.
-
Pent i sølv. Liten oppgradering er heller aldri feil, prisen er dog ikke så pen, men er vel smårusk for folk i porscheverden 😛 https://ipeofficial.com/products/mfr-02-magnesium-wheels 26% vektreduksjon i roterende masse er oppegående. Originale er vel 10.xx og 12.xxkg(?)
-
Burde ikke vere noe problem flushe ved 60k km. Bilen min har gått 132k nå og fått to flush i sitt liv. (Flusher ca hver 60k) Å bare bytte olje hjelper selvsagt, men man får bare ut halvparten. Er bilen kjørt 250k og man aldri har rørt oljen på kassa bør man vel vere litt obs på at avleiringer etc kan løsne, men 60k? Da må det isåfall vere noe galt med kassa for at et flush skal vere problematisk.
-
Det er sjeldent fred å få med gammel bmw, såg at det gamle tanklokkdekselet og pakningen rundt holdt på vann, så har demontert og bestilt ny. I mellomtiden skal eg sende bilen til foliering å få foliert hele innsiden før nytt deksel blir montert, så om det skulle skje igjen så beskyttes lakken vertfall..
-
Ja, leste litt om å fylle noe E85 eller lignende på tanken også. Har fått time til hydrogensrens 14. August, har ikke helt troen på de greiene men verdt å prøve. Visst ikke det funker så blir det prøve nye originale lambda til 4700kr/stk 🙃 de kan vel i teorien bli noe dårlige før de gir feilkode? @Krisfje ingen feilkoder nei, sist eg sjekket var 1 uke siden, bilen går godt også så ikke noe som tilsier at det er feil på noe. Kjørte den en lengre tur igår så den fikk litt turtall, slik at fruen kun trengte kjøre den varm før hun leverte til EU kontroll idag. Men skal ta dobbeltsjekke idag, kan jo forsåvidt vere det har dukket opp feilmeldinger siden igår, men ved feil på lambda lyser vel også motorlampen.
-
Noen gode tips for å få ned avgass verdien litt? Bilen står på gammel blyfri 98 om det har noe å si, finner heller ingen feilkode så er vel ikke vitsi bytte sensor? Edit: gjelder E82 125i (N52) med originale katalysatorer i grenrør.
-
Mulig det er laget 1519 av euro spec 215hk med(?) katalysator. Usikker på om disse tallene stemmer men eneste tallet nært 1519 eg fant SPEC UNITS MANUFACTURED North America (192hp) 5,300 Euro Spec - (197hp) 5,187 Euro Spec (195hp) 4,591 Euro Spec (215hp) 1,506 Euro Spec (235hp) 600 TOTAL: 17,184
-
Valg av olje i manuell girkasse.MTF-LT5/LT3/ATF?
emne svarte i BMWE39turbo sin DustyBimmer i Teknisk
https://oilguide.ravenol.de/?lang=en