Gå til innhold

K.F

Medlem
  • Innholdsteller

    189
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

K.F vant dagen sist November 5 2023

K.F hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjøretøy
    E60 535d, E28, E53 3.0d

Nylige profilbesøk

3161 profilvisninger
  1. Der vart eg usikker. Tenkte ikkje over mangel på blip, kjører ganske standard i cantcu nå så dersom det er der standard så er det nok på Edc16 skal jo ha muligheter for blip, men mulig dette må aktiveres, skal undersøke nærmere ut i neste veke😄 Turbolamik hadde faktisk ikkje blip på de første software versjonene, og ja det var merkbart ved nedgiring, spesielt i manuell modus. Som å kjøre en manuell bil i 5gir, så ned ett gir og ut med clutch, fikk en slik type deakselerasjon dersom en ikkje holdt inne gassen litt. Var på ingen måte "krise", for dersom en holdt gass som ved kickdown foreks, så merka man ikkje nåke av det, vanlig kjøring så var turtallet så lavt uansett Men blippen så kan man jo gire ned uten og røre gassen, så matcher turtallet selv. Sytalaust 😆
  2. Joda, har hatt en test før eg for på jobb. Det fungerer bra, må bare få til en permanent løsning på girvelgeren, det ble litt bare for å sjå at det gira som det skal. Har jo bestilt inn div nytt, luftdempere, bremseskiver, foringer etc som må på bilen før eg får den eugodkjent Må jo ha ny grill, lakk og ei god runde med rupes før denne blir fin. Mangler forsåvidt kun ei list for komplett 4.8is skjermbredding, litt usikker på hvilket hjørne som mangler. Får vel prøve å montere så finner man vel fort ut av det, forhåpentligvis finner eg den som mangla for salg en plass😆
  3. Hopp i det, kommer ikke til å angre
  4. Skal være fint mulig der også, men bør vel bygge om til xdrive transferkassa
  5. E53 + M57N med 8HP må bare bli bra det😄 solide biler Canformance sitt pnp ledningsnett for E60 som er brukt her, veldig enkelt! 😄
  6. Måtte ikkje tilpasse noe på E60en heller, men om du tenker foreks før facelift e53 med den transferkassa, så blir jo det noe anna. Heldigvis så passa transferkassa for xdrive rett på Brukte forresten pmc 8HP - M57N adapterplate og N57 flexplate, måtte skjære ut plass for startmotor i huset på 8hp, samme oppskrift som eg brukte på E60. litt minus at det kun er umbrako bolter som følger med i settet, kunne gjerne tenkt meg torx som det er originalt. Menmen, har ingen planer om og ta ned igjen girkassa...🫣
  7. Jeg er som vanlig vekkreist på jobb, skift rotasjonen er rar på det viset, aldri heime på slike ting😄 Ellers så gjenstår det endel arbeid før resten av dinne bilen er opp til standard, og forsåvidt klar for en eu kontroll. Stått i 4 år, så det er nok diverse som dukker opp etterhvert som bilen tas i bruk. Må skifte luftdemperne fremme, bremserør, gå over bakstillinga, samt ta den overflaterusten som er over der før det får utvikle seg. Grunnen til 8hp blei hivd i bilen nå er for å få den flyttbar for egen maskin, tungvint og må ha den på biltralla 24/7😃 Har jo litt motorplaner også her. Ett sett med 272hk turboer til overs, mangler kun manifold og overgang til intercooler😜
  8. K.F

    BMW dieselmotorer

    306D3 motoren har rette toppen og piezo injektorer, eneste som skiller denne fra 286 hk er andre stempel, injektorer samt et ekstra hol for drenering av olje for biturbo oppsett Har vurdert denne motoren selv, da 286hk motorene er såppass mykkje dyrare at det snart lønner seg og skifte stempla, kjøpe større injektorer, ventilfjører og ei R90 pumpe, så må man ha nåkre andre sensora på railtrykk og mengde regulering for å kunne pushe det dit man vil. Porting av m57 er det svært få som driver med, D3 / D5 toppen flower godt nok slik det er. Sjekk ut Santjer performance sin m57, den går godt.
  9. I all hovedsak så er det kun TurboLamik som lar deg overstyre clutchene 100%, til den grad der man får justere clutchen selv med et 0-5v signal, linjært. Maxxecu foreks som mange bruker, så er overstyringa on/off. Det samme gjelder nok Cantcu, da dei begge bruker den originale tcu inne i girkassa. Denne funksjonen er vel ikkje sluppet offentlig hos canformance enda, men blir vel snart tenker jeg. Derimot så er jo fordelen en veldig god adapsjon, skipping av gir ved kickdown etc, en bedre "oem" opplevelse med den originale styringa i girkassa med cantcu. Det eneste jeg savner på E60en med TL, er skipping av gir ved kickdown, men dersom man kjører aktivt, skal ta ei forbikjøring etc så er det bare å legge den i sport, så er den meir enn rask nok 😄 Vil sei at ombygginga på bil uten xdrive er jo enklare. Har fortsatt ikkje fått testa original atc / xdrive styring med denne enda, men det er mulig eg kobler også denne opp mot cantcu, for og kunne endre noe på parameterne der ellers så kan eg dele noen bilder under ifra. Originale akslinger, girkassefester, bolt on, plug n play. Har litt trøbbel med girvelgeren, E60 lci vil ikkje fungere heilt som tenkt, Kenneth ved Canformance er på saken for å sjekke opp om det kan være en bug fra deres side. Er visst ikkje så mange E53 som har fått seg 8hp med canformance styring. F serie girvelgeren fungerer fint, men passer dårligere inn.
  10. Har nok skiftet kassa også, selv om jeg er imponerendes dårlig å dokumentere skruinga😆 Cantcu denne gangen ja, ingen behov for motorsport funksjoner på denne 😁
  11. rett rundt hjørnet nå 😃
  12. E60 med bagasjeboks. Stygt, men nauta praktisk når halve bagasjerommet er fylt med dunkekasse🫠 Satt fast heile veien til nordkapp.
  13. E53 med E60 lci girskifter?🤯
  14. K.F

    BMW dieselmotorer

    Ikkje hørt om det på bil, men vært ute for noe ala det samme offshore. Trykksensor på sjøvann som hadde intern lekkasje, så følgte sjøvannet kabelen inn til skap. Så det er vel ikkje heilt umulig
×
×
  • Opprett ny...