-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Jeg er godt dekka opp til 320 Nm, så det må bli noe som går opp til 500-600+ Nm. Wurth har noe som går opp til 400 Nm, det blir litt lite. Blir å følge på finn for min del. Ligger en fra Polar til 3000kr, blir fort å se etter best deal i denne prisklassen +/-. Biltema ligger for øvrig ca der. Dukker opp Teng og andre "halvpremium"-brands i det prisområdet på finn. Det får være godt nok til formålet her. Får sjekke hva annet som finnes på nett. Blir for dyrt med Hazet her mtp. hvor lite det skal brukes, fort oppe i 5-sifret prisklasse.
- 18 svar
-
- hjullager bak
- e90
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Jeg får opp M24x1,5 på de mindre motorene på RealOEM, så det er nok lurt å måle hva man har. Ser også ut som at jeg må planlegge innkjøp av enda en momentnøkkel i fremtiden. Var bombesikker på at det var 300 Nm på mine biler og at jeg dermed aldri ville trenge mer enn 320 Nm 🙃
- 18 svar
-
- hjullager bak
- e90
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Husk at 12-kant pipe er på 36 mm på de fleste bilene, men 318d har tynnere stikkakslinger og den store mutteren der mener jeg skal ha en pipe på 30 mm. Du kan alltid måle før du starter. Jeg har en muttertrekker og en kraftpipe klar for tilsvarende jobb. Stramming er vel med ca 300 Nm på de "store" mutterne.
- 18 svar
-
- hjullager bak
- e90
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Du har bruksmønsteret (avstandsmessig) til en elbil eller hybrid. Blir litt bakvendt å kjøpe diesel for å enten måtte kjøre ukentlig vedlikeholdstur og/eller fjerne dpf/egr for at bilen ikke skal kokse seg tett i løpet av ett år.
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
emne svarte i E.C. sin morteym i Bilder og filmer / Show-off
Du må vel bruke kasko på dette og egenandel, dessuten får du det registrert som en kasko-skade som kan gi høyere premie i fremtiden. Sånn sett kan du melde det inn, men ordne opp selv, uten at forsikringa dekker noe. -
Hva er tankegangen her da? Er det kun de dyreste og mest fancy dempere som alltid må kjøpes ved reparasjon, men det kan hende at du ikke får benyttet dem til det fulle om du ikke har kjøpt subscription? What a time to be alive.
-
-
Dette tror jeg er noe iphone greier som har vært oppe før. ?? på finn = smiley på iphone.
-
Er det ikke bare mørke bolter? Enda et bilde med justert kontrast, ser like ut alle fem, så er nok bolter der:
-
Du kan hente litt inspirasjon her, hvor det ble lagt ned mye kvalitetsarbeid på en e90: https://bimmers.no/forums/topic/824869-e90-325i/
-
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=315076287 Virkelig ikke spart på noe her nei.
-
En M52 eller? De pleier jo å drukne seg i bensin, så hvis man skrur motor av kort tid etter oppstart så kan pluggene være bra våte til neste gang og slite med å starte. Har du en tempsensor som er gåen slik at bilen tror at det er -40 ute?
-
Det er vel ca sånn de pleier å se ut etter en del år. Du har trolig en del å gå på igjen der.
-
Haha, ja. Den annonsen med CID = CIC anmeldte jeg til finn som svindel i går 😬
-
Lurer mest på om folk som legger ut sånt hadde selv vært fornøyd med å kjøpe slik kvalitet. Eller om det er grenseland svindel.
-
Hadde vel tatt den første. 1. eier, større skjerm, fin farge.
-
Vel, regnestykket ved å eie en bil er mer enn kun verdifallet. Nå er det forhåpentligvis ikke så mye som går galt på en relativt ny bil, men større bil har dyrere deler. Bremseskiver til X5 koster gjerne mer enn til en 3-serie. Det kan dog være aktuelt å tenke både forsikring, dekk og drivstofforbruk i tillegg til verdifallet, om man skal danne seg en komplett økonomisk oversikt. Normalt for BMW er at de dyreste bilene detter mest i pris (typisk 7-serie), så har du 3- og 4- serie med rekkesekser som det er få av på markedet som holder seg best.
-
Det var et mer generelt tips enn nødvendigvis akkurat den bilen. Samtidig finner man ut at man kanskje har flere krav enn man lister opp Hvis du vil ha noe drivstoffgjerrig og mest mulig driftsikkert så bør du gå for nyest mulig bil. Rekkesekser og budsjett på opp mot 200k gir ikke så ny bil, så jeg ville siktet meg inn på en med B47. Her kan du også se på 3/4-serie.
-
https://www.finn.no/316443219 520d med B47. Legger du på litt mer enn 200k så får du trolig en bedre utstyrt og lettsolgt bil med M-Sport.
-
Nydelig finish på søm: https://finn.no/307335686
-
@PIIIPower: det står strømkabel med batteriklemmer, da blir det å koble til i motorrom. Jeg hadde uansett anbefalt å gjøre om en eventuell sigarettenner til et slikt oppsett med klemmer. @TurboJens: ja, gode verdier på den. Jeg har en annen (billigere) måler og den hadde et avvik på ca. 0,2 bar. I tillegg hadde jeg en påfyller som viste enda én verdi. Dermed endte jeg opp med en kalibrert påfyller, for det ble litt for plagsomt for meg å ikke vite hvor den korrekte verdien lå.
-
Raze ut først, Hazet etterpå. Sistnevnte er kalibrert med sertifikat. Den dropper mer på Hazet pga lang slange og at jeg trolig ikke koblet av raskt nok den første gangen. Raze ligger da innenfor 0,05-0,1 bar og det er absolutt godt nok. Jeg har merket en bug med den når den har ligget i lomma på bildøra og det er at den kan plutselig lyse opp i display av seg selv i 2-3 sekunder. Det er dog samme batteri i min enda etter to år og det indikerer fullt, så neppe et problem med signifikant strømtrekk.
-
Har faktisk samme måler som Jens linker til. Skal sjekke den mot den kalibrerte jeg har.
-
Ja, det kan jo hende det er nok.
-
Kan være litt forskjellig. Termostat er på lista, men det kan være sliten vannpumpe eller radiator også.
