Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Koble sensoren fra staget og beveg opp og ned mens du ser på live-data, da ser du fort om de er i orden. Foran og bak er vel likt, så du kan flytte om for å sjekke at begge gir utslag. Normalområdet for sensorer er 5V, så ofte blir det mellom 0,5-4,5V
  2. @Fredrik 90 bruker du hjuldolly? Hvilke i så fall?
  3. Har disse, er det det du er ute etter? https://www.finn.no/231931072
  4. Du trenger ikke å søke etter tråder med nøyaktig samme bil for å finne svaret som du egentlig ikke ønsker å høre. Godkjent ombygging til en annen motor av en bil i denne prisklassen lønner seg ikke. Det er alltid en del ting å bytte og fikse. Motorstyringer, startsperrer, eksos, bremser ++ Det som du kan få inn med minst arbeid er kanskje en 2L fra 320i, men selv da kan det være en del forskjeller. Dette får du sjekke selv i delekatalogen.
  5. Hvis bilen ikke går på alle sylindre så er det fort pga. en dyse eller en glødeplugg. Feil på glødeplugg kan skyldes modulen/releet. Det er nå uansett en god ide å sette seg i feilkodene man har og fikse disse.
  6. Jeg har utstyr til å sette på når man tar av toppen og glidehammer som passer der, om du bor i nærheten av Gjøvik. Du bør nok budsjettere inn en ny (brukt?) dyse der uansett, sånn i tilfelle. Jeg tror at stroppen din tar ut mye av krafta ved å flekse og at en god hammer som skrus rett i dysa løser det greit. Steg to blir forresten å få ut kobberskiva som kan sitte inne noe jævlig også. Jeg fresa litt etterpå sjal, som nevnt over.
  7. https://www.finn.no/234223043 Stilfull stereo i dørene foran, særlig bilens prisklasse tatt i betraktning.
  8. E.C.

    Kjøledel

    GS, Koed, høgger, finn, facebook
  9. Fakturaen din var litt feil vei, flere kwh enn kroner 😂
  10. Har Tibber uten noen som helst av de smarte dingsene (enda). Spot er billigst over tid, slik som det er med flytende rente. Klart man kan få bedre deals hvis man låser prisen og har litt flaks, men det er da veldig greit å slippe å administrere sin strømavtale hele tiden for å ikke havne på en drittavtale som man automatisk settes over. Man ser også selskaper som prøver å vri seg ut av fastpris når de blør penger. Fraværet av dette maset er nettopp fordelen med Tibber. @Marius2002: bor du Sør i landet?
  11. Hvilken bil? Du kan sikkert registrere "ny" DPF og da bør koden gå vekk.
  12. Skal få riktig på regnr. Sachs er de som leverer demperne originalt.
  13. Siden det er s704 og ikke s705 så lager Sachs direkte erstatning. Sjekk Norgesdel, kjøpte Sachs der sist. Kurante priser og NAF-rabatt i tillegg om du har.
  14. Hehe, jeg er ikke uenig med dere at den skal ligge der, men det har litt å si hvor lenge man har kjørt og hvordan. Noen har bilen på tomgang i 45 min og kjører en time etterpå, da er det klart at man skal ha driftstemp, men kjører man rolig i 20 min uten forvarming når det er kaldt så kommer ikke bilen opp i driftstemt, uten at noe er unormalt.
  15. Var nok i ca. samme gata hos meg i dag, så tror ikke at det er noe unormalt. Skal kjøre lengre tur i morgen så kan bare logge med brettet.
  16. Hvor langt tid bruker de opp til 88 da? Og med hva slags kjøring?
  17. @Otis: fant du det i en bulletin?
  18. Jeg bikka vel 65 grader i dag etter 20 min kjøretur (siste strek på turteller flytta på seg). Var mellom 11 og 14 minus, ingen tomgang først. Det stjeles mye varme inn i kupeen på de større bilene og hvis man bare "triller" i 70 km/t uten noe særlig last så bruker M57 en stund på å komme seg opp. Det er vel defor de fleste har Webasto i de kalde områdene. Du skal dog komme høyere opp enn dette, så termostaten til kassa er sikkert greit å få tatt.
  19. Har du sjekket mot delenr på Koed/GS?
  20. E.C.

    Ledbar på f31!!?

    Det endrer nok ikke det faktumet at BMW ikke har hatt individuelle sikringer per pære på en stund. E39 har ikke det og dette er en bil lansert for 25 år siden. Modulen har én sikring på inngående og deretter kuttes tilførselen til de individuelle pærene om trekket blir for høyt. Det er også der pæresjekk kom inn. Så å anbefale å finne sikringa til fjernlys blir litt fjernt 🙃
  21. Det føles alltid veldig merkelig når folk som skal flippe en bil forteller om bilen som om de har hatt den i 10 år. Aldri x og y, alltid z.
  22. Har 325 ix E91 med originalt understell. Humpene er verre enn på E61 med M-Sport, sistnevne er rwd. Det er vel noe med fjæringsvei og demperlengde foran.
  23. @Ingvaldsen: takk for link, denne kan vel stappes i e61 også regner jeg med.
  24. Hvis det lekker i retur så blir nok railtrykket for lavt, bør være mulig å se på livedata. Jeg hadde tilsvarende problem forrige vinter fra -10 og nedover. Startet, gikk i 3 sekunder og stoppa. Den greide seg som regel på 2. forsøk, men på noen av de verste dagene med -20 ville den ikke i det hele tatt. Jeg har byttet filter med varmeelement, lå for øvrig en kode på det. Koden legges inn når trykket blir for høyt, ergo for mye motstand i filter. Nå venter jeg på de skikkelige minusgradene for å teste, men poenget er vel uansett at filter (og varmer om man har) bør sjekkes/byttes. Vinterdiesel på tanken må man også ha selvsagt.
  25. Koed har ikke det samme da, enda. Tror det heter EPC nå og ikke ETK. Jeg mener at det er å gå feil vei. En del av BMW-miljøet handler om å fikse bil selv og ved å gjemme vekk VIN-dekodere og delekataloger dytter man heller folk på rene aftermarket-butikker. Rights to repair som har vært nevnt i media noen ganger er en fin ting, men det blir dessverre bare verre og verre. Og det med VIN-dekoder der de skyldte på GDPR (mener jeg å huske). Bare tragisk, som om det er en sensetiv personopplysning å vite lakkoden og stereosystemet i bilen til noen andre.
×
×
  • Opprett ny...