-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Spennende bil, de kunne dog ha påspandert litt MicroPaint på bakfangeren for litt bedre inntrykk.
-
Bytte fra Supersport Coilovers til standard understell?
emne svarte i E.C. sin 192411122017 i Teknisk
Du kan ikke bruke originale fjærer på coilovere. -
Kodes når du har den i bilen, men du hadde jo ikke feilsøkt deg til at det var nødvendigvis modulen, så det er ikke sikkert at problemet ditt fikses ved modulbytte. Jeg er fortsatt ganske sikker på at du bare skal ha én KBM modul i E61 = high. Du bør forresten starte egen tråd på dette.
-
Moduler må kodes og du må kjøpe samme som du har. Du har vel også bare én KBM.
-
Sjekk fueltrim. Lekker det inn luft og motoren må kompensere med mer bensin så vil lambda få det med seg.
-
@Snagg30en motor som er designet for å gå på 98 vil kunne hente ut noe mer toppeffekt på 98, selv om den aksepterer 95. En motor som derimot er designet for 95 vil ikke få noe fordel av 98.
-
Kjører 245/45R18, skulle egentlig ha hatt 245/40R18 (som på vinterdekka), men siden jeg hadde to bra dekk og to utslitte så kjøpte jeg "feil" for å matche foran og bak. Neste gang blir alle byttet til original dimensjon. Speedometeret er i alle fall 100% korrekt nå sammenlignet med GPS. Tenkte egentlig at det skulle være litt mykere siden det er mer profil, men kanskje jeg tar feil. Det er dog XL dekk, så mulig stivere sidevegg som gjør at jeg føler mer i rumpa.
-
Noen her med Continental Premium Contact 6? Bra grep, men føler at du får stadig svak vibrasjon i bilen. Det er som om dekka kontinuerlig prøver å fortelle deg at "nå kjører du på litt grov asfalt". Kan hende jeg har placebo etter å ha byttet fra vinterdekk, men kanskje noen med samme opplevelse her? To av hjula har rundt 100gram i lodd (hver), det kjennes dog ikke ut som kast i hjul da det pleier å være mer vibrasjon ved visse hastigheter, mens dette er mer kontinuerlig.
-
Spørs om pumpene har egne releer da, slike ting blir som regel styrt via mosfet i en modul på nyere biler. Du har ikke hatt lekkasje fra takluken på sikringsboksen/moduler eller et dårlig batteri da? Dette kan gi mange rare symptomer.
-
@Reef89 står E46 i trådtittelen
-
Det er neppe på det mekaniske du kommer til å slite, men på programvaresiden. Ting har blitt litt mer avansert siden E36 der du ved ombygging fra automat kunne bare ta vekk girspaken og sette bryteren til "park" slik at bilen trodde at automatkassa fortsatt er der og står i park.
-
Får helt fnatt av å lese om slik feilsøking. Hva endte det opp med vedr. ledningsnettet til bakluka? Dette skaper typisk virker i dag, men ikke i morgen problemer. Softclose påvirkes ikke direkte av ledningsbrudd i bakluken, men låsen sitter på selve luken, så hvis den ikke sender et signal om at den er lukket så vil ikke softclosen få det med seg.
-
535d er fortsatt en 3L. GS6-53dz er nok din beste mulighet. All den tid GS5-39dz som jeg har bl.a. på E39en er spesifisert til 390Nm og har hos meg blitt kjørt med 500Nm over 100k km, samt brukes av mange i turbobygg med opp mot 800-1000Nm så bør en GS6-53dz som er speccet til å tåle 530Nm fra fabrikk tåle i samme gata, om ikke mer.
-
Sammenlignet prisene litt og har nå bestilt B6 bak. Fra autodoc. Lest litt diverse om de, men delenummeret er riktig i følge katalogen til Bilstein, samt at det står "inkl. 25% mva" på kvitteringen, så krysser fingrene for en problemfri handel. Skal ta en update når alt sammen blir montert. Takk til dere som har bidratt!
-
Nå skriver du bare det samme som i første post. 5V forsyning. Hvordan er dette målt? I stikk på bilsiden med sensor frakoblet? Hva brukte du som jord for å måle disse 5V? Var det en annen pin i stikket som var jord eller var det på chassis? Du bør måle både jord og forsyning samtidig med sensoren tilkoblet. Endrer signalet seg med posisjonen på armen? Hvis "ja" på punktet over, blir dette observert av diagnoseutstyret? Hvis "nei" på punktet over, har du sjekket signalkabel for kontinuitet fram til modulen? Har du riktig sensor? Står armen riktig vei?
-
Hadde tilsvarende selv en gang. Solgte en spoiler til E36 der jeg gjorde en del research på delenummer og hvilke biler den var levert på originalt, samt henvisninger til RealOEM og dokumentene jeg fant. Så var det en kar som hadde tilsvarende spoiler som skamløst kopierte alt sammen til sin annonse 😕
-
Høyre høres ut som foring øverst på spindelen og venstre høres nesten ut som enten traversforing eller den som går fra bærearmen i karosseriet bak ved kanalen. Verkstedet hørtes litt useriøst ut, kanskje like greit å få en second opinion hos et annet verksted før du bytter deler?
- 3 svar
-
- foringer
- understell
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Har du sjekket hva som skal være på hvilken kontakt? Du skal ha 5V, jord og signal ut som varierer med posisjon på armen.
-
Jeg skjønner betegnelsene til Bilstein, men det er litt rart at de tilbyr en B4 også som erstatning for M-sport, de kunne vel ha hatt B6 som direkte ekvivalent til M-sport. Tenker at jeg sender et forespørsel til Koed for å høre hvor mye det kommer på for komplett B6-kit med støvkapper og hardware bak.
-
Må kanskje ta en vurderingsrunde på B6. Det som jeg finner vanskelig er at B4 er erstatning for den originale, mens B6 er "sportsdemper" med samme lengde. Normalt sett så skal B6 være bedre/mer sporty enn B4, men hvis B4 skulle være like god som en M-sport demper så er ikke dette så sikkert. Da kan B4 like godt være helt på høyde med B6.
-
Koding - F31 - Noen i Telemark/vestfold som kan hjelpe?
emne svarte i E.C. sin smashy i Koding og diagnose
Bimmergeeks Protool skal også støtte F-serie nå. Var veldig rett frem å kode om f.eks. digitalt speedo og batteribytte som innebar type/størrelsesbytte på E61. -
Fordommer mot telefonselgere eksisterer fordi det i mange tilfeller blir solgt varer som du egentlig ikke har behov for. Mye av konseptet baserer seg på å finne noen som kanskje vurderer en vare og bruke tidspress, samt liste opp alle fordelene og ingen av ulempene til varen/tjenesten man selger for å dytte gjennom et salg. Hvis kjøperen virkelig var ute etter varen så hadde vel vedkommende kjøpt den allerede? Som kjøper får du et veldig dårlig grunnlag til å gjøre et reflektert valg. Det er dessuten favorittmetoden til gråsone-svindlere der man fanger noen i abonementtjenester som er enten "umulige" å si opp eller som øker kraftig i pris etter et par måneder. Jeg kjøper gjerne ting fra de som ringer, men når de ringer og prøver å selge meg inn et dårligere tilbud enn det jeg allerede har og prøver å bruke argumenter som ikke appelerer til meg så blir det meningsløst og heller plagsomt. Når det gjelder behandlingstid i det offentlige så er det absolutt mye forbedringspotensiale, det skal jeg love deg. Samtidig er det slik at man må vurdere flere aspekter enn det som kanskje er synlig for sluttbrukeren og kunne stå inne for svaret man gir. Planlegging av vei krever mye. Det er mange momenter, f.eks. kan man ikke alltid bare grave vekk jorden og dumpe den et annet sted, fordi man risikerer å flytte mikroorganismer som kan forårsake stor skade på f.eks. jordbruk der jorda blir dumpet. Når slike "blemmer" inntreffer så står gjerne den skadelidende parten og forteller media hvordan "staten" burde ha visst bedre. Samtidig klager "alle" på hvordan staten skal bruke mindre tid. Litt av et paradoks.
-
Yrkesgrupper som fortjener fordommer? Finnes da ubrukelige folk i alle yrker og sektorer, har vært i begge. Trenger man å forhåndsdømme yrkesgrupper i det hele tatt? Hva tjener man på det?
-
Conformity of Production, et slags kvalitetssikringstiltak. Egentlig ikke noe å bry seg med. Sikkert en slektning av Dummy SALAPA.
-
Problemer med xdrive og ulike rulleomkretser er godt beskrevet mange steder, men det virket ikke å være at det er det du opplever. Det er ingen sære 4-hjulssensorer, det går vel bare på ABS om jeg husker rett. Symptomet er uansett lugging ved pådrag, ikke tap av motorkraft. Det du beskriver høres nesten mer ut som feiltenning.
