-
Innholdsteller
574 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
4
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Bækkmann
-
Det fornuftige her er nok å beholde bilen. Jeg solgte jo 520i'en min som var strøøken, og kjøpte en 530i med masse tull. Ikke lurt. Men gøy! Ønsker du morro bil, så ville jeg heller ha kjøpt en bil nummer to om du har råd. Hvis ikke, hold deg i skinnet og kjøp en grom sommerbil neste år! Du trives mye bedre i 5'ern på vinterstid vil jeg tro! Ikke like kult å kjøre cab da
-
ISO adapter eller nye kabler?
emne svarte i Bækkmann sin Varriiczz i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Kjenner ikke E46 så godt, men regner med det er relativt likt E39. Har man navigation pakken så ligger forsterkeren bak, og ikke i selve enheten. Vet det er å få kjøpt BMW -> ISO kabel på 5 meter i strømpe. Eonon bla. leverer dette. Se link. http://www.eonon.com/Accessories/Kits-Harness/A0573.html Kanskje Ebay har også? -
Jeg vet ikke om denne er postet før men, fy fader så rå!! http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78597185 BMW i8 AC Schnitzer Edition ^^
-
tenkte selv å kjøpe noe i den gata, men slike morrobiler har en tendens til å bli'' bil nummer 2'' etterhvert da ikke alt egner seg til daglig bruk. :/ Ønsker deg lykke til på leiten! Jeg tror du får solgt E39'en din på et blunk om du vil Jeg solgte den forrige 520ia'en jeg hadde for 60.000 på en halvtime Jeg har fått intrykket av at gode eksemplarer av E39 ryker fort Din har jo ekstremt lav km.stand iforhold til mange andre også
-
Skjønner deg ganske godt egentlig, det er sannelig ikke verst å selge bil uten verditap Selv så holder jeg ikke veldig styr på økonomien til bilen. (iværtfall ikke ettermontering og dill-dall) Jeg må aldri se den totale prisen på hva jeg har brukt på ettermontering og såkalte unødvendige oppgraderinger, da ryker psyken! Det finnes andre tullinger som kjøper jakt gevær og utsyr til over 30.000kr, da blir plutselig bil som hobby billig. Husker ikke hvem, men det var en inne her på bimmers som sa at h*n angret ikke et sekund på å koste på disse gamle bilene noen tusenlapper. Dette gjelder da vedlikehold, og stæsj Tenk deg hvis du kjørte en 2016 mod. F10, da snakker vi verditap da. Så lenge du har en bil du er fornøyd med, så gjør du vel alt riktig mener jeg Men nå blir jeg nysgjerrig. Hvilke(n) bil har du sett ut deg?
-
-
Synes da ikke mobilversionen er så verst? iPad fungerer knallbra. iPhone kan virke litt smått, men fungerer
-
Vanskelig å sende pakke uten leveringssted. Ikkje braa..
-
Hm.. Tiden går sakte når man venter på svar ang. slikt, men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe på en forklaring.
-
3000kr. er penger det også. Hadde lignende tilfelle selv her ved kjøp av interiørlister for et års tid siden. Kun 1000kr. det, men det er penger det også. Jeg ga vedkommende en tidsfrist på 2 dager på å overføre pengene, eller gi meg en bekreftelse på at varen var sendt. Hvis ikke ville jeg kontakte politiet, og ofentliggjøre navnet hans. Fikk kvittering fra vipps 20 minutter etterpå om at 1000kr var overført
-
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Nei det håper jeg da ikke du gjør Det er sant det du sier at skaden kunne ha skjedd / forverret seg på tur hjem. Nei, jeg tror ikke jeg gidder å bruke mer energi på dette x] Betaler verkstedregninga, og nyter fungerende bil -
Veldig merkelig.. Kan disse kalles entusiaster? eller bare sære?
-
Dette var triste saker. Sikkert biler som fortsatt kan reddes, men hvis vedkommende ikke vil selge så Men jeg regner med alt er til salgs for riktig pris da
-
MC-Lappen har jeg også tenkt på, men jeg har stor respekt for MC.. Tror jeg må gro litt vett før jeg engang tenker tanken. Farlige saker det der
-
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Det er vel verdt å nevne at selger forsikret meg at det var iiingen problemer å kjøre bilen hjem til trønderlag. Det gikk jo forsåvidt ganske greit også, men noe ustabil driftstemp til tider. -
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Fulgte denne Kontaktet selger for noen dager siden. Ble egentlig ledd av og ønsket meg lykke til med å melde inn saken. Får jo enda mer lyst til å melde inn når det er slik oppførsel fra selger da jeg selv enkelt og rolig forklarte situasjonen. -
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Joda, det er jo forsåvidt sant. Takker for innspill -
Alle fire dørtrekk, framseter, dashbord, midtkonsoll, generelt alt forran i bilen passer. Taktrekket og baksetene passer ikke. Verken nedfellbar eller fast rygg.
-
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Joda, man kan jo tenke sånn at man får ingenting ut av saken ved å ikke klage. Samtidig så gidder jeg ikke å klage bare for å klage. -
Takk takk! Kjedelig med motoren, men bra blir det Latterlig dyrt for den midtkonsollen ja.. Lite å finne på ebay også Utrolig kjedelig, men er egentlig bare glad for at det ordner seg Sender deg melding ang. motoren! Sikker mange fullt brukelige deler
-
Problemet er for øyeblikket borte
-
Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i
emne svarte i Bækkmann sin Bækkmann i Annet BMW og motorprat
Takker for gode innspill alle sammen! Veldig kjekt å få andres synspunkt. Tanken har også slått meg at jeg selv kunne ha kjørt den varm. På turen hjem så tippet jo tempen noen ganger, men ikke mye. Hva er ''mye'' kan man jo spørre. Det kan jo selvfølgelig ha vært nok til å gjøre et utslag. Det som er så kjedelig er at han som hadde bilen før dette bilformidler firmaet forteller meg at han solgte bilen nettopp pga. dette og opplyste om det. Men dette argumentet er jo egentlig bare ord mot ord, altså ikke verdt stort. Helt enig i dette Så det store spørsmålet. Har jeg blitt lurt, eller har jeg rett og slett litt uflaks? Jeg skal være forsiktig med å anklage selger for å ha lurt meg, men når forrige eier oppgir å ha solgt bilen til dette firmaet for 35.000, og firmaet øker prisen til 65.000 så må jeg ærlig innrømme at jeg blir mistenksom. Man forventer jo å få det man betaler for. Hadde jeg betalt 35.000 for bilen så hadde jeg ikke klaget i det heletatt. Helt enig. Oppsummering: Denne gangen var det kanskje min tur. Om jeg ble lurt eller om selger virkelig ikke kjente til saken får vi jo aldri vite. Men jeg kan si det at jeg kommer aldri til å kjøpe bil av en bilformidler igjen som ikke kjenner produktet sitt. En bilformidler har ikke kjørt bilen i over 10.000km, slik brukeren av bilen vanligvis gjør. Vet mange føler seg tryggere ved å kjøpe bil hos forhandler, enn privatperson. Jeg tenker at det trenger nødvendigvis ikke å stemme. Det er vel også forskjell på Bavaria Lillestrøm og et nyoppstartet 2-manns foretak Da ble jeg altså en erfaring rikere, takker igjen for alle innspill! -
Som noen av dere kanskje har lest i tråden min om en E39 530i 2001 mod så er toppen sprukket, og motoren defineres som havarert da det ikke er økonomisk gunstig å skaffe ny topp. Dette har tydeligvis vært tilfelle før mitt eie da jeg har snakket med tidligere eier som solgte bilen nettopp pga. mistanke om gåen topp/toppakkning. Løsningen i dette tilfelle ble komplett motorbytte. Har kontaktet selger og informert om at toppen er sprukket, men da fikk jeg til svar: Slik må man bare forvente på en så gammel bil, i tillegg til at han benekter at motoren var dårlig ved kjøp. Det kan selvfølgelig ha skjedd i mitt eie også, men selv tror jeg ikke det da tidligere eier solgte bilen nettopp pga. dette. Dette er altså argumentene mine for å klage: 1.Selger forsikret meg om at bilen KUN hadde en enkelt feil. ''liten lekasje ved radiator.'' Dette har jeg svart på hvitt. I realiteten var det faktisk ingen lekkasje, men radiatoren var sprukket i seg selv. Ingen synlige lekkasjer i det heletatt. 2. Selve toppen er sprukket tvers igjennom. Jeg ble fortalt av selger at toppakkning var bra, toppen også. Jeg spurte altså konkret om nettopp dette. selger sier ''Motoren går som en kule'' noe jeg tolket som at motoren var i tipp topp stand. Dette er ting jeg mener svekker klagen min, men som jeg ønsker andres synspunkt på. 1. Selger skriver nøyaktig i NAF-kontrakten: ''Selges som rep-objekt. Liten lekkasje ved radiator, motoren kan bli varm.'' Mitt spørsmål til dette: Rep-objekt? Jeg sa meg enig i det pga. radiator lekkasje. Ikke havarert motor. 2. Selger skriver i NAF-kontrakten: ''Selger uten noen form for garanti.'' Mitt spørmål til dette: Har jeg virkelig dretti meg ut på å godta dette, eller er det bare teit av selger å skrive det? Synes det høres merkelig ut at dette går an, da er det isåfall alt for enkelt å tjene penger på dårlige biler. 3. Jeg prøvekjørte bilen ved besiktelse, og bilen føltes bra ut. Oppdaget ingen hvit røyk fra bilen da bilen hadde driftstemp ved besiktelse. 4. Det er ingen bevis på av toppen var dårlig da symptomene på gåen radiator er de samme som gåen toppakkning/topp. Jeg trodde jo at symptomene på ujevn driftstemp og minkende kjøleveske var pga. radiatoren. Dette var altså bare en medvirkende årsak. Hvis jeg har grunnlag for å klage, hva kan jeg kreve? Det med radiatoren er en bagatell i forhold til motor havari, noe jeg ikke vurderer særlig i denne saken. Vektlegger derfor ikke dette. Personlig ønsker jeg et beløp fra selger for å dekke deler av kostnadene på motorbytte, men aner egentlig ikke hva jeg kan kreve. Kjør debatt, setter pris på alle mulige synspunkt.
