Gå til innhold

Lifeasiknowit_bmw

Medlem
  • Innholdsteller

    582
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lifeasiknowit_bmw

  • Bursdag 06/24/1995

Contact Methods

  • AIM
    BmwLifeAsIknowIt@gmail.com
  • Website URL
    https://www.instagram.com/lifeasiknowit_bmw/

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo, Hedmark, Trier/Gusterath.
  • Interesser:
    Hovedsakelig BMW, men også natur, reise, motorsport, hus og hjem, oppussing og naturligvis smaken på livet!
  • Kjøretøy
    Ikkeno’ å skryte av

Nylige profilbesøk

3526 profilvisninger

Lifeasiknowit_bmw's Achievements

  1. Auto fungerer som det skal. Det er de som setter bryteren på 0 der kun DRL i front som problemet… skjønner ikke at folk ikke legger merke til dette. Når bryteren er i 0 er ingen av knappene i bilene opplyst og lysstyrke på skjermene i bilen er på høy som default. Blir jo snøblind av mindre 😅
  2. Ja. Det er merkelig hvordan disse tingene henger sammen… Glad det ikke var besøk der. Normalt ville det stått Porsche og Audi der i tillegg 😰 at man ikke får ha tingene sine i fred!!
  3. Usikker på hvor jeg skulle legge ut dette… men en BMW E93 Cabriolet med kjennemerke BR63712 og en V70 med kjennemerke DL89017 ble stjålet i Elverum natt til i dag. E93’en er lett gjenkjennelig. Den er senket, helsvart, gule/gull lakkerte calipere og svarte zennen felger. Tjuvpakket 🤬 brøt seg inn i huset og tok bilnøkler, mobil, PC, Tv m.m. De har rasket med seg verdier opp mot flere hundre tusen kroner. Hvis noen har sett en av disse bilene så meld gjerne ifra til politiet eller legg ved en kommentar!
  4. Misunnelsespolitikk. Støre selv er jo god for 60 millioner. Like komisk hver gang han åpner munnen ang. de rike og at de rike skal betale mer skatt. Han gjemmer jo bare formuen sin andre steder…
  5. Absolutt! Men iom. At GT3 er godkjent gatebil slik den ser ut P.t. Så vil nok ikke Mission R se noe mindre spennende ut 😎
  6. Mtp. at Taycan er såpass bra spekket som den er, og at den er så rask som den er… så tror jeg nok en fremtidig eldrevet GT3 vil være betydelig lavere priset. Taycanen har jo (4S) startpris på 963’. En Panamera har startpris på 1.369’. Jeg har tilbrakt en del tusen km i Panamera og klarer ikke se noen grunn (annet enn om man vil ha motorlyd) til å kjøpe den vs en Taycan. Bagasjeplass, bakseteplass etc. er den samme, bare at Panamera ikke er like morsom på bane som Taycan. Med utgangspunkt i det så tror jeg nok at man kan forvente en EL-GT3 variant til kanskje <2.000.000 noe som hadde vært helt sinnsykt kult. Har jo kjørt GT3 og jeg har null problemer med å skjønne hvorfor GT3 er den ultimate sportsbilen for mange 😅.
  7. Nå har Porsche nok en gang kommet med konsept av fremtidig produksjonsmodell som blant annet skal legge grunnlaget for elektriske modeller tilsvarende Cayman og 911. Dette ser jo helt vanvittig rått ut. Sitter nå og lurer på når bmw kommer med tilsvarende (typ noe som en i8 helelektrisk). i4 M50 kommer jo nå, og det ventes en i4M, men savner noe mer fra BMW. Noe som er bygget på en dedikert elbil-plattform, og ikke på en delt plattform (i4 er jo delt plattform med 4-serie gran coupé akkurat som iX3 er delt med X3). De har valgt å kalle bilen Mission R.
  8. Var å kjørte nye 992 GT3 i helgen. Eneste som var skummelt med den bilen var at den stod på Cup dekk, noe som gjorde det ørlite grann glatt til å begynne med... Jeg ble også villedet av lyden i bilen 😅. Støynivået var høyt… (byttet gir for tidlig i starten). Bilen klarer jo 9000rpm uten problemer og når det høres ut som om det bortimot er åpent mellom motor og coupé så tror man jo at det er «på tide» å bytte gir aaaalt for tidlig 😂 (selvfølgelig fordi jeg aldri har kjørt en så moderne bil med såpass sprekt turtall med unntak av BMW E92 M3 i 2009, men da lot jeg DKG jobbe). Uansett. Fy søren for en bil! 🤩🤤. Samboer foreslo at vi skulle selge i byen og kjøpe utenbys, så vi kunne kjøpe GT3 😂… men GT3 blir nok litt for hardcore som daily uansett 😬 både for lommebok og for bruk til og fra jobb…..
  9. Vel.. når er’n i gang igjen. Denne gangen med en Carrera GT som er en sinnsykt dyr vil. I tillegg krever han «depositum» på 30.000kr for «reservasjon» aka. lommepenger til KBHs neste tur på byen… tror dessverre at noen kommer til å bite på her, til tross for at chassis nummeret ikke en gang tilhører en Carrera GT, men en 911 Targa, og at bilen som er avbildet er fra 2008. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226910186&al_applink_data={"target_url"%3A"https%3A\%2F\%2Fwww.finn.no\%2F226910186%3Ffbclid%3DIwAR1lh8shGIDrR66AS_7sLrm_sMxFLZr5PAiEQGlGw8ReLOuBCpZXwpTbngQ"%2C"extras"%3A{"fb_app_id"%3A1375962765972285}%2C"referer_app_link"%3A{"url"%3A"fb%3A\%2F\%2F\%2F%3Fapp_id%3D1375962765972285"%2C"app_name"%3A"Facebook"}}
  10. Jepp! Men det er jo en M Performance. Er ikke feil det heller .
  11. Må nok komme med litt input her ser jeg … Porsche Taycan 4S selges også med Performance Battery Plus. Da har den brutto på 93,4kWh og netto på 83,7 kWh. 0-100 tiden på 4S med PBP har jeg klokket til 3,7-3,8 sekunder med Dragy. Bilen veier 2.180kg med det største batteriet. Når det gjelder rekkevidde så har Porsche vært svært konservative. Bjørn Nyland har testet Taycan 4S til 580km rekkevidde med 19" (vs 644 med TMS LR Raven) hjul i 90km/t på motorvei. I 120km/t med 19" klarte han 425km rekkevidde, noe som var 5 mil kortere enn Tesla S LR raven (473km), men sett ut ifra at Tesla har 100kWh brutto og forbruksmessig så har Taycanen klart seg bra . Når jeg kjører med tung høyrefot (130-140km/t) med 21" hjul (265/35R21 foran og 305/30R21 bak) så rekker bilen minimum 330km (men da regnvær, kaldt etc. noe som gir økt friksjon og høyere forbruk). Når jeg kjører sportslig så er forskjellen faktisk minimal. Bilen holder overraskende godt på batteriet. Jeg drar av og til ut og kjører litt bare for moro, og selv ved hard kjøring så er bilen lite tørst. Det er kun på bane at den bikker 30kWh/100km. Ellers ligger jeg rundt 18-24kWh/100km. Men (Og dette er et stort men). Porsche Taycan og E-tron GT lader ekstremt fort. Mao. så er forflytningshastighet et nøkkelord her. Bjørn Nyland har kjørt 1000km test med E-tron GT. Han klarte dette på 9 timer og 26 minutter. Noe som er en hel halvtime raskere enn Tesla S LR, Tesla 3 LR etc. Mao. så ser man at lengst mulig rekkevidde på 1 lading (nå utgjør ikke den faktiske forskjellen så mye sett ut ifra de tallene Bjørn har kommet frem til mtp. rekkevidde på 1 lading) så er ladehastighet svært viktig. Dette opplever jeg støtt og stadig er en realitet. Der jeg får ladet 10-12 mil på 4-7 min. Noe som er formidabelt bra. På tidligere Tesla så kunne Model S’en min rapportere 10 mil på kanskje 15 min… og det var 10 Tesla-mil. Altså 7 ved normal kjøring…. De 10-12 milene Taycanen lader er ut ifra forbruket man har. 5-80% på Taycan tar bare 22-23 min. Så det å lade rundt 30 mil rekkevidde tar jo ikke akkurat mye tid . Men så må man også ha tilgang på lader med sånn hastighet. Der er Tesla bedre. De har jo eget ladenettverk med 150-250kW ladere.
  12. @flobben Jeg har Taycan. Er 186 selv, og synes ikke bilen er trang bak. Men jeg har glasstak på min, som gjør at takhøyden bak blir tilstrekkelig. Uten glasstak blir det ikke nok plass i høyden. Beinplassen er bra, så lenge man ikke sitter med beina samlet Far på 190 har sittet bak flere ganger på langtur (2-4 timer) og han klager ikke. Sitter visst komfortabelt nok. Iom. at han har Model X, så trodde jeg at han ville klage, men neida . Kan hende du er litt for vant med plassen i X5’en. Taycan tilbyr forøvrig en helt annen sitteposisjon foran. Prøv å skyve setet langt ned i bilen og tilt sitteputen oppover. Da bruker du ikke alt for mye av plassen bak, og man «ligger» ikke lenger i setet . Turbo S utgaven har jo 1050nm kun på de 2 motorene 😁. Ja, den 60S’en virker sprek. Har dog ikke prøvekjørt den da jeg oppdaget at Audi ikke har noen god historikk på verditap enn så lenge (elbil). En kollega solgte sin E-tron 55 Fasttrack til fordel for Taycan. Nyprisen var 845.000. Etter 27.000km og 1 år kjørt fikk de ikke mer enn 610.000. Det de 235.000 i verditap på 1 år 🥲. Jeg har faktisk aldri hatt NOEN elbil der tapet 1 år har vært over 100.000. De to Teslaene jeg hadde lå på rundt 70.000 i tap etter 2 år.... i3S’en min tapte seg ca. 26.000 etter 8 mnd. Taycan og Audi deler drivlinjen. På Taycanen er det sportsmodus (sport og sport+ slik vi kjenner fra nyere BMW). I tillegg kan man skru av alt av assistanse på bilen. Da blir den helt vill 🤤. Så forutsagt at det er samme muligheten i Audien, så vil du nok kunne ha det litt moro på både asfalt og snø 😃 FullSizeRender.mov
  13. Koster å være kar 🤣 har bare kjørt 500km 🥲 (80L tank)
  14. Kan vi vel få til?? 😃 Litt usikker på når jeg er i Elverum neste gang iom. at jeg bor i Oslo.... vi har jo fått beskjed om å ikke bevege oss ut nå 😔
×
×
  • Opprett ny...