Da har jeg endelig fått gjort jobben. Tok en god ettermiddag. Hadde gått raskere nå, om jeg skulle gjort jobbe på ny.
Største utfordringen var å å huske å kobla fra clips, ledninger og sensorer som var i veien for innsuget. Endte opp med å koble fra batteriet også , da den ene bolten til innsuget var fryktelig nærme dyanmo ledninger. Det lille røret mellom shuttervalve og innsug var festet med E-torx størrelse liten (hadde ikke mindre enn nr 10 av disse e-torx pipene og den var for stor) . Får rense det røret ved en senere annelding.
Brukte Prickbort og høytrykksspyler , samt et skrujern for å fjerne 97 prosent av avleiringen. Var i utgangspunket ikke så halvgale det innsuget.
Hadde kjøpt ny pakning med swirlflaps på T.Hansen, Denne passet ikke, som nevnt her et sted, så er denne en millimeter og to for stor, og alt står i spenn.
Det ble da ombruk av orginal pakning, brukte og omigjen pakninger mellom innsug og "albuen" som går til shuttervalven..
Alt i alt, en grei jobb å gjøre selv, største problemet er jo all dritten som fyker vegg i mellom når man høytrykkspyler innsug, regntøy/arbeidsklær annebafels på det sterkeste
Om noen skulle lure så er det pakningen i linken under, som ikke passet skikkelig:
https://www.thansen.no/bil/bmw-5-touring-520-d-184hk/motordeler/t33773/g1100-3460/pn1119444
Merket er Victor Reinz. IKKE kjøp. Er nok bedre å holde seg til orginaldeler, rebruke den gamle om den er i orden.