Til @Marius2002sin store glede, og til@Snagg30 sin store fortvilelse har man prøvd nye TM3 med RWD. Helt standard modell.
Må jo først og fremst innrømme at jeg ble svært positivt overrasket, men nå skal det sies at jeg gikk inn dit med null og niks forventninger. Det er tross alt Tesla, som stort sett er en iPad på 4 hjul. Men det tok ikke lange tiden før man fant seg til rette, og man merket fort at denne hadde sjel.
Styringen føltes litt «tung», sterk kontrast til E-Golfen og ga meg assosiasjoner (merk: assosiasjoner 😅) til M3en. Chassiset føltes solid ut og den satt ganske plantet på veien. Det sto jo helt standard hjul på de, med hjulkapsler 😂 Så ingenting å utsette på komforten.
Trodde jeg skulle bli uvenner med skjermen, men det ble fort en vanesak. Er jo ingen blinklyshendler, knappene for å blinke befinner seg på rattet, samme med vinudsviskerne (innstillingene for disse må man dog justere gjennom skjermen). Eneste aberet her at jeg er vant med å blinke ut av rundkjøringer, så dette føltes noe kronglete ut.
Interiøret er ikke noe spesielt å bemerke annet enn at det er veldig sterilt og sobert, men det føles likevel premium ut. Jeg liker jo dog dette, at ting ser veldig cleant ut. Herja litt løs på diverse paneler og kunne ikke høre en eneste knirkelyd.
Fikk testet den ut på både motorvei og landeveier, og her var det vanskelig å ikke smile for å være helt ærlig. Akselerasjonen og styrefølelsen gjorde at man følte man kjørte en liten gokart Jaggu slenger den på rumpa også.
Nei, her spøker det litt for meg. Det er vanskelig å argumentere i mot på hvor mye bil man kan få for pengene her..