Gå til innhold

mr.pingu

Medlem
  • Innholdsteller

    1219
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

mr.pingu vant dagen sist Juli 12

mr.pingu hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tønsberg
  • Kjøretøy
    BMW X1 F48 (2018)

Nylige profilbesøk

2742 profilvisninger
  1. hvilken bil er det snakk om? E eller F-series?
  2. Yep, det motiveres meg å se om jeg klare å kappe den ribben og få ut pumpa uten å må ta ut hele dritten. Selve tappeplugg er fort gjort nå, nå jeg har dokumentasjon hvor det skal borres
  3. Tappe og fylle går an på fylle pluggen, får ikke ut alt vil jeg tro men fikk ut ganske mye med å suge det ut. Annet mulighet er å borre hull her og legge til en tappeplugg på Haldex. Det skal jeg gjøre neste år.
  4. Gøy at BMW har laget en «ribbe» i veien for å ta av pumpa på UKL-plattformen. Kommer ikke utenom a ta hele diffen ut 😕 Så ble bare tappe og fylle for meg.
  5. På F30 hadde de Kina håndtak en fint passform men minus den gummi-belegg, bare plast. For øvrig om det er det belegget som har gått i oppløsning, kan du også bare skrape det belegget av til plasten med blå sprit. Du mister selvfølgelig følelsen du er vant til… Problemet med disse beleggene er at de blir sticky en eller annet gang uansett… Så spørsmålet er hvor viktig er det belegget / OE-del for deg?
  6. Nydelig bil Drømmen er en dag å eie en F8x selv. Sitter fortsatt dette bilde av din sammen med M5’en til @Ampera
  7. Dårlig kronekurs mot Euro tipper jeg. 2022-til begynnelsen av 2023 var kronekursen rund 10 mot Euro. Så er mye av disse varene bare kjøpt når det trengs fra BMW Tyskland og om jeg husker rett sender BMW prisliste hver måned eller kvartal og de har også gått voldsomt opp på grunn av inflasjon i hele Europa. Legg de 2 sammen og så får man prisøkning som skaper en fint cocktail som kan delvis forklarer disse voldsomme økninger. Men må sies 13000 til 21000 er +-60% økning som er mer og kronekurs og inflasjon til sammen.
  8. Det var en morsom bil Gratulerer med din nye smykke.
  9. Litt usikker men kan det hende det er eldre SW versjon på modulen? Må oppdateres med WinKFP? Har dessverre litt mindre erfaring på E-series.
  10. litt sidespor men siden du har BU kan du jo gjøre en SVT Compare med BU og beregne hva FDL verdiene skulle bli om man legger til noe til VO. Så bare skrive VO til VCM men ikke kode noe modul og så FDL kode NBT eller modulene manuelt. Det har jeg ofte gjort fordi ofte er det egentlig ikke så mye linjer som endres. Ofte mindre enn personlig koding Edit: Bruker her alt i følgende rekkefølge på F-series og G-series, lite koding på E-series på meg. VO-koding; BU på iOS med ENET -> E-sys -> BU på PC FDL-koding: BimmerCode med Vgate BM Linker-> BU på iOS ->BU på PC Diagnose: BimmerLink -> BU på PC og om det er ikke noe utvei, ISTA. Gud jeg hater det trege programmet der.
  11. Start med hvilken som helst bærbar PC tenker jeg Jeg gjør alt på en gammel Elitebook fra 2012 men jeg satt inn ekstra minne (16GB) + en 512GB SSD og 1TB hdd (Elitebook hadde på den tida hadde en M2 slot og vanlig 2.5" hdd, om jeg fjerner DVD-sløyfe kan jeg legge til enda en 2.5") Programmene tar mye plass, spesielt de for F-G-series. E-serie i mindre måte. Om du skal bare holde deg til E-series er det vel bare laste ned BMW standard tools 2.12 som inkluder det meste du trenger (INPA, NCS Expert OSV) så har @Otis en link hvor du kan laste ned riktig data husker jeg
  12. Det kan sjekkes når siste 2 batteribytte ble registrert. Bl.a. annet appen BimmerLink kan vise det, så om de har gjort det er lett å finne ut. BimmerLink kan også registrere batteri, det er også flere diagnose verktøy som kan det. Jeg regner med at verkstedet har diagnose verktøy som støtter det. Så du trenger nok ikke Bavaria for kode det inn. Det kan faktisk også hende du har en «mandags»-batteri og burde få ny på garanti.
  13. Om man ikke koder det inn riktig lader du med for høyt spenning i forhold til ny batteri og dette kan korte inn levetiden på batteriet betydelig. Når batteriet blir eldre går indre motstand litt opp og ladespenning blir tilpasset for det Dette er "vitsen" med å kode inn batteri. Kodingen er med andre ord ikke noe annet å "resette" dette tilbake til "normal" lading uten alder kompensasjon.
×
×
  • Opprett ny...