-
Innholdsteller
943 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
2
mr.pingu vant dagen sist Oktober 20 2024
mr.pingu hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Tønsberg
-
Kjøretøy
BMW X1 F48 (2018)
Nylige profilbesøk
1229 profilvisninger
mr.pingu's Achievements
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Kan lyktespylerdeksel fra en msport fanger brukes på en standard fanger?
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: lednings satan
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: lednings satan
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Min E61 M5
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Helgeupd.
-
KMT reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Helgeupd.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Helgeupd.
-
Har du VO-kodet etter du la CAFD inn? Hva har du akkurat gjort og hva er akkurat feilmeldinger? Hvilken kode?
-
Sånn generelt ved E-sys; Man pleier first å «inject cafd» / «Detect CAFD for SWE» og så må den VO-kodes etterpå. Bare høyre klikk og «Code» etter men man ha lest / aktivert VO først.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: BMW dieselmotorer
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Øyvind L. reagerte på et innlegg i et emne: BMW dieselmotorer
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
-
Jeg bare sa det for meg og mista litt kaffe på pulten Virkelig inspirerende hvordan du tar det og har satt deg selv mål og ikke minst klarer å ha god dose humor i alt dette. Jeg liker det Mente jeg sa putemannen her om dagen på gata, så viste det seg at han bor vist her i følge samboer. Så…. Om du ønsker å gi beskjed til han kan jeg kanskje formidle det. men du får vente til du taua e28 til treff 😛
-
Derfor sa jeg B47 som ligger over tvers, har mistanken det er små detalj som kan forklarer forskjellen Kan godt hende du må av me dekselet på G2x med B47.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Helgeupd.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Trenger ikke å ta av deksel på min B47 som ligger på tvers.
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - 123456... Adaptive frontlykter - X5 komfort seter update - DSP10 på plass igjen
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - 123456... Adaptive frontlykter - X5 komfort seter update - DSP10 på plass igjen
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - 123456... Adaptive frontlykter - X5 komfort seter update - DSP10 på plass igjen
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Belg eller kompressor/ventil?
-
Store fordelen med HiFi er at det går over vanlig høynivå signal mens HK og oppover går over MOST på F15. Dette gjør at om man skal oppgradere det blir betydelig dyrere fordi man må ha MOST adapter eller mobridge forsterker. Men om man har B&O vet jeg ikke om jeg hadde lagt innsatsen med en ettermarked forsterker den OE forsterker er mye bedre og klarer faktisk å drive subben under sete som de skal. Eneste mangler på B&O er egentlig DSP’en alle komponenten er av bra kvalitet.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Indrehus garasjen "NY bil - BMW 135i Sauber F1 Team Edition"
-
Nei det er bra, billig PNP upgrade med 7BMW forsterker HK hadde vært betydelig mye mer styr å få oppgradert. Burde ha hatt B&O men heller 676 enn HK om man skal gjøre noe med lyden likevel.
-
Jeg tenker den siste er mest allround kjøp og rabatten er på grunn av det er fjorårets model... men det er vel svært lite å si. Det er spesifikasjoner som teller. Lite kjappere possessor på ASUS'en fremfor mer RAM på Lenovo'en. Jeg mener at RAM med dagens programmene har mer å si en prosessor. Men det kommer også litt an på behov. Er du flink til å lukke programmer og åpner lite faner samtidig i nettleseren er ASUS'en faktisk litt bedre på grunn av kjappere prosessoren med ulempe at den kan åpne mindre ting samtidig. Uansett er alle 3 god valg rund 6000kr, men alle er litt spisset annerledes. ASUS: + god skjerm + raske prosessor - bare 8gb arbeidsminne HP: +16gb arbeidsminne, + raske prossesor - skjerm LENOVO: + god skjerm, +16gb arbeidsminne - litt tregere prosessor
-
Om du liker å ha åpen mange faner på nettleseren anbefaler jeg å finne en modell som har SSD og 16GB RAM (arbeidsminne). Moderne nettlesere liker å spise RAM. Ellers er min erfaring at nesten alle prosessorer er rask nok for den typen bruk. Om du har 1000-lapp mer i budsjettet er denne en godt valg hos elkjøp: HP Laptop R7/16/512 15,6" bærbar PC - Elkjøp | Elkjøp Sirka 30% raskere prossesor og dobbelt arbeidsminne. Men den du har linket til har (mye) bedre skjerm (IPS). Så det er et valg man må ta. Skjerm vs framtidig yttelse Ellers om power er også en mulighet å handle: Lenovo IdeaPad 1 15ALC7 (R5/16/512 GB) 15,6" bærbar PC - Power.no her får både IPS skjerm og 16GB arbeidsminne som gjør at den er litt mer fremtidsrettet enn bare 8GB arbeidsminne. Personlig hadde jeg gått for den siste jeg har linket til, ja 700kr mer enn du opprinnelig linket til men med disse spesifikasjoner burde den holde ut litt lengre yttelsemessig (programmer spiser stadig mer RAM og nettsider blir mer kompleks). Men det er bare om du har opp masse faner åpen samtidig. Om du bare har 1 til 4 faner åpen om gangen vil du ikke merke noe særlig med den du linket til. Så jeg vil si, alle valg vil passe dine behov i første omgang.
-
Takk takk 😌 Ikke alt virker til slutt (Radar ACC) men det meste får jeg til. Jeg regner med at setene kommer til slutt til å virke og. Det skylder hvertfall ikke forberedelse, har nå brukt en del timer på å få god oversikt av alle små detaljene. Jeg måtte bare få ordentlig oversikt, ble helt svimmel av alle forskjellig pin nummere og så mye små ting man må ta hensyn til. Deilig å ha det teoretiske på plass så er det ikke noe lure på når setene skal faktisk inn Det finnes 101 små forskjeller. Pin 26 for eksempel, på F48 er den bare for sete varming modul (om man ikke har memory) men på F15 er også lumbar support på den (den er på pin 16 for F48). Det betyr at pin 26 må uansett jordes for komfort seter. F15 seter bruker originalt pin 14 for jording for passasjer side men den er på X1 allerede i bruk for fotbrønnlys bak. Så bestemt meg for å flytte jording til pin 24 da. Så oppdaget jeg at bare passasjerside trenger jording på pin 24 og ikke førerside. osv osv 😛
-
For å utdype det lit mer: Elektronisk parkbrems som sitter på bakaksel må settes i service modus.
- 2 svar
-
- i3
- bremsecaliper
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Vinter er for å forberede ting X5 seter Kom fram til at det blir en del repinning for å få X5 F15 komfort-seter til å funke i F48. Så for holde det oversiktlig kom jeg fram at jeg måtte lage en handlingsplan samt det kunne være greit med en egen EL-skjema fordi det ble egentlig ganske mye annerledes fra både F48 orginal oppsett og F15 original oppsett. Ikke minst stoler jeg ikke på F15 skjemaer lenger. Så satt jeg i gang met inkscape for og begynte å klippe og lime ganske mye men greit å ha en EL-skjema på papir som stemmer den dagen jeg skal i gang. Førerside X14*1B Bilen sin side: Trekk ny jord til pin 26 X14*1B (2,5mm2) trekk ny ledning AMBL_1 til pin 9 X14*1B (hent fra B-stolpe /dør) trekk ny ledning AMBL_2 til pin 10 X14*1B (hent fra B-stolpe /dør) Repin 41 til 2 Repin 42 til 3 Repin 39 til 19 Repin 40 til 20 Selve sete: Repin 14 til 24 Repin 4 to 9 Repin 7 to 10 Legg til belysning Fra pin 4 for + (IB_5) Pin 14 for jord Skjøte inntil AMBL_1 og AMBL_2 for ambient El-skjema X1 F48 Comfort Seter - x14*1B Passasjerside X12*1B bilen sin side: trekk ny jord pin 16 (2,5mm2) trekk ny jord pin 24 (0,5mm2) trekk ny ledning for Canbus til R2 pin 5 +6 trekk ny ledning AMBL_1 til pin 9 X12*1B (hent fra B-stolpe / dør) trekk ny ledning AMBL_2 til pin 10 X12*1B (hent fra B-stolpe /dør) repin 25 til 15 (større kontakt, så må settes ny kontakt) Selve sete: Repin 14 til 24 Repin 4 to 9 Repin 7 to 10 Legg til belysning Fra pin 4 for + (IB_5) Pin 14 for jord Skjøte inntil AMBL_1 og AMBL_2 for ambient El-skjema X1 F48 Comfort Seter - x12*1B Coding: BDC_BODY ComAdapterPdu_22A_Status_BFS: nicht_aktiv -> aktiv (01) ComAdapterPdu_232_Status_FAS: nicht_aktiv -> aktiv (01) Sitzheizung_low_front: LIN_BF -> nicht_aktiv (00) ACSM HALL-Sesnor_2: sitz_positions_Sesnors_FA (06) -> nicht_aktiv (00) HALL-Sesnor_3: sitz_positions_Sesnors_BF (07) -> nicht_aktiv (00) Sitzpositionserkennung_Sitzmemory_fahrer: nicht_aktiv -> aktiv (01) sitzpositionserkennung_Sitzmemory_beifahrer nicht_aktiv -> Aktiv (01) Usikker om det støttes men verdt å prøve: HU_NBT2 HMI_CHECKBOX_COMFORT_EXIT -> Aktiv (01) SEAT_MULTIFUNCTION -> Aktiv (01) SEATBELTREMINDER_MENU_AVIALABLE -> Aktiv (01) SETTINGS_SEATS_HEADREST_ADJUSTABLE_IN_HEIGHT -> Aktiv (01) Handleliste Footwell bracket: 52207398998 10DSP Etter jeg solgte 7BMW og handlet 10DSP var det tilbake til OEM forsterker men endelig fått satt den inn igjen noen uker siden. 10DSP er litt større, men gikk akkurat å få den in mens den var montert på braketten. Monterte USB ledning med borrelås utenpå så den kan enkelt nås uten å ta av mye greier om jeg skal programmere den videre. Måtte programmeres så den skal fungere som 7DSP til jeg får tid og lyst til å trekke flere ledninger og faktisk bruke disse ekstra kanalene Så snekra litt av en provisorisk hjemmeløsning for å få forsterke på utenfor bilen:
-
Du skylder oss alle en video nå