Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, magneten skrev:

Null skraper hele turen, @Fredrik 90!

Sa til meg selv at det ikke hadde vært krise å skrape litt på en så digg tur, men det gikk bra :)

Det var utrolig trangt flere plasser, men jeg tok nakkestrekk-musklene og tiden (og madammens hode ut vinduet) til hjelp :D

Pluss i Tsjekkia kjørte vi i så store hull i veibanen at vi helt sikkert var vektløse på vei ned, og det smalt så det pep i ørene når vi traff bakken. Fy flate!

Gikk bra med dine felger også?

 

Kan ikke si det gikk så bra med undersiden av fangeren fremme, da. Den fikk smake asfalt og betong i nesten alle parkeringshus, og på enkelte parkeringsplasser.

Fikk skrape litt med undersiden av bilen også.

Heldigvis var alle skrapene usynlige fra valig hold :D

Det er jo bra, jeg vil tro en Z4 er litt lettere å manøvrere i slike parkeringshus enn en stor femmer, takk Gud for parksensorer og ryggekamera. Men både jeg og madammen måtte ut med hode for å se at det gikk greit. Felgene mine overlevde også turen heldigvis :) Var vel kun i ett parkeringshus i Nice jeg såvidt subba nedi med bunnen, men bilen skulle ikke vært mye lavere før det hadde skrapa skikkelig. Og min bil er ikke senket en gang ;) 

Det er litt skremmende hvor dårlig veistandard det kan være noe plasser, jeg traff ett hull på motorveien i Italia. Gjør jo vondt langt inn i sjela... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, minim skrev:

Ang. rusten på bremseskiver så har jeg lagt merke til at alle "bra" bremser ruster omtrent med en gang bilen blir parkert. En RS2 bremser rustet, 911 bremser rustet, M5 bremsene ruster omtrent på minutter. På bruksbilene kan man komme igjen etter uker uten at det lugger engang når man skal løse bilen. Tror nesten det er kvalitets stempel :D

Dette høres jo veldig bra ut :D

 

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er jo bra, jeg vil tro en Z4 er litt lettere å manøvrere i slike parkeringshus enn en stor femmer, takk Gud for parksensorer og ryggekamera. Men både jeg og madammen måtte ut med hode for å se at det gikk greit. Felgene mine overlevde også turen heldigvis :) Var vel kun i ett parkeringshus i Nice jeg såvidt subba nedi med bunnen, men bilen skulle ikke vært mye lavere før det hadde skrapa skikkelig. Og min bil er ikke senket en gang ;) 

Det er litt skremmende hvor dårlig veistandard det kan være noe plasser, jeg traff ett hull på motorveien i Italia. Gjør jo vondt langt inn i sjela... :( 

Z4 er ikke så vanskelig å plassere ;) Imponerende manøvrert av dere det :D

Ja, det blir noen smell. Kjenner den angsten dypt i sjela bare av å tenke på det, men det gikk jo bra :)

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nyt det så mye du klarer. Vinværet er nok like fort over som det plutselig kom.

Gleder meg til helgen jeg. Da skal jeg og endelig få lufte dyret. Den har nå stått skitten og urørt i snart 3 uker.... Siste uken med lading av batteri sånn just in tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, ja! Krysser fingrene for finvær ;)

Jeg nyter så godt jeg kan :) 

Den får prøve seg som bruksbil i dag. Ble en god kjøretur tidligere. Nå blir den brukt til og fra trening (selvfølgelig på spesial-parkering. Må jo være forsiktig på den fulle parkeringsplassen :P), og i kveld blir den date-mobilen :D Herlig!

 

image.jpegimage.jpegimage.jpeg

 

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har blitt lite bilkos her på en stund, men har fått knødd inn litt nå :D

Bilen har blitt smørt inn med sauefett i alle kriker og kroker hos Haugaland Antirust (Fluid Film) :D

IMG_0979.jpg

Jeg trodde bilen skulle stinke sau etter dette! Man kjenner bare et snev av sau under de rette vindforholdene kombinert med rett nesebordvinkel og innsugsgrad.

Veldig fornøyd. God følelse å ha gjort det.

Fikk beskjed om at bilen var skjeldent pen under. Det var jo veldig hyggelig å høre :D



Har også fått satt på splitters nye kalipper-fjærer. Ser en god del freshere ut ;)

IMG_0974.JPG

DSC_0358.JPG


Nye bremseklosse-sensorer ble også montert framme og bak. Ser pent ut med nye ledninger også :D

Framme.

DSC_0364.JPG


Og bak. Nye kalipper-fjærer her også.

DSC_0375.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig kjøpt en hjemmelaget tysk avstøps-kopi av den frekke karbonfiber-spoileren BMW ikke lager lenger :D

Screen Shot 2016-10-13 at 00.19.33.png


Bestilte 3M-tape på eBay, men klarte ikke å vente.
Kjøpte meg 20 meter 3M PT1100-tape hos Lakkspesialisten slik at jeg hadde nok.
Fikk heldigvis god pris av en kompis som jobber der :D

IMG_1403.jpg

 

Silikonfjerner er også kjekt å ha.

IMG_1401.jpg

 

Klasker på tape.

1.jpg2.jpg

 

Skjærer den til med tape(t)kniv.

3.jpg4.jpg

 

Ready :D

5.jpg

 

Da var det å studere det ene bilde av bruksanvisningen jeg klarte å grave opp :D

IMG_0085.JPG

 

Greit å finne midten hvertfall.

6.jpg7.jpg

 

Det ble utrolig mange minutter med synsing, justering og hmming frem og tilbake.

8.jpg

 

Ble enig med meg selv, markerer hjørnene.

9.jpg

 

Tar spoileren av og splitter tape-avdragningsfilmen på midten med tapetkniven, slik at jeg kan feste spoileren fra midten.

10.jpg

 

Funka bra det! :D

14.jpg

 

Fornøyd med finishen.

15.jpg

 

Tror tapen har tapet seg selv litt på venstresiden, men det syns ikke.
Får prøve å grave litt senere kanskje.

16.jpg

 

Høyresiden ble bra.

17.jpg


Tadaa!

12.jpg

 

Looking good :D

DSC_0208.JPGDSC_0212.JPGDSC_0213.JPGDSC_0215.jpgDSC_0216.JPGDSC_0235.JPGDSC_0267.JPGDSC_0301.JPGDSC_0306.JPG


Skal få tatt noen frekkere bilder utendørs i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser godt ut Magne. Det gjør hele bilen. 

Har selv vært frem og tilbake sikkert 100 ganger om jeg vil ha den lippa eller ikke. Liker så godt de rene linjene sett i profil samtidig som den lippa gjør seg også. Nå liker jeg ikke ting som er karbon eller "karbon" som ikke har en mindre-vekts-funksjon, så jeg har vært frem og tilbake om det hadde vært finest med blank sort siden taket er det eller rød som bilen. Har du en løsning? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk, @Marius2002, @StigJ og feinschmecker @Gabz! :D

 

2 timer siden, StigJ skrev:

Ser godt ut Magne. Det gjør hele bilen. 

Har selv vært frem og tilbake sikkert 100 ganger om jeg vil ha den lippa eller ikke. Liker så godt de rene linjene sett i profil samtidig som den lippa gjør seg også. Nå liker jeg ikke ting som er karbon eller "karbon" som ikke har en mindre-vekts-funksjon, så jeg har vært frem og tilbake om det hadde vært finest med blank sort siden taket er det eller rød som bilen. Har du en løsning? :P

Hæ? Hva ville vært lippas vekt i rustfritt stål? :D Vekt spart!

Har ikke noe perfekt bilde nå, men du ser her at lippa tar opp linjene fra taket.

IMG_1343.JPG

Da hadde det vært fett om den tok opp samme farge som taket ditt også? :D
Og så synes jeg den er i perfekt kontrastfarge-størrelse.

Hadde absolutt vært pent med rød også, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...