Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte en egen tråd her.

Etter å ha tatt over bilen til @Marius2002, ble jeg litt inspirert.

Tråden vil nok oftest omhandle vask av bil, og litt mimring. Har kjørt BMW siden 1999 og vært medlem i BMWCCN siden da også, så kan nok fort dukke opp bilder av gamle biler.

Her er hvordan garasjen så ut i dag tidlig, vanskelig å holde bilene rene på denne årstiden. Litt morsomt å se hvor stor i3 faktisk er: 

20171111_075921.jpg

 

Nyinnkjøpt E91 320d Xdrive måtte få seg en rask vask. Den var tydlig blitt satt inn med voks før vinteren. Skitten prellet godt av.

20171109_180250 (1).jpg

20171109_181827.jpg

 

Har i tillegg en i3 94ah Fully charged som brukes til pendling og all småkjøring. Har hatt den ett år og kjørt 25000km så begynner å få taket på El kjøring. Regner med at E91 vil bli erstattet med el den også, når BMW kommer med en 3 eller 4 serie med el drift.

20170909_180408.jpg

Før vi kjøpte i3 så hadde vi en F10 520da,så ble en brutal overgang til i3, men vi er godt fornøyd.

DSC_0080-01.jpeg

Men Kjøpte en 116d som "nr2" bil fjor høst. Men den ble for liten og vi hadde lyst på Xdrive, så da ble det vi kjøpte E91 nå.

20170822_155723.jpg

"Lastebil" :)

20170410_113446.jpg

Endret av mslello
Fersking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innsats på nye gliset.

Hadde en liten plystrelyd på vifta på lav hastiget. Fant mange gode tips etter litt googling.

Så da var det ut med kupefilter:

20171112_115827.thumb.jpg.dff21eeb523dfc32ad19de0b604de24c.jpg

 

Etter litt WD40 og CRC Lithium fett på akslingen til "hamsterhjulet" her, så ble det helt stillt igjen. Håper det varer en stund.

20171112_115836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass E91lci 320d Xdrive og i3 94Ah

På torsdag ble e91'n rygget på! Heldigvis var samboeren min på tur bort til bilen akkurat når det skjedde, så hun fikk tak i vedkommende. Så da blir det ny skjerm og lakk neste uke. Litt trist når man har kjøpt seg bil som er så godt tatt vare på. Har jo knapt sett den i dagslys.

20171118_111026.jpg

Var også enklere å skifte nyrer enn jeg trodde. Var bare å dra opp de to nederste klipsene, så spratt de ut. Så da ble det orginal nyrer igjen. Ettersom det var 6 minus, ble de ikke vasket før montering.

20171119_171939.jpg

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom E91'n skal inne på lakkering i morgen, så liker jeg å levere fra meg en ren bil. Etter å ha fått sett den med ren chromgrill, så blir det nok jeg beholder den på :) Godt å se at det er flere som liker det :)

Meldt noen minusgrader fremover også, så da blir det ikke så my saltslaps på veien, så det måtte i3'n få en vaskerunde den også :) Biltema kaldavfetting toppet med Surfex HD. Så 20 kroner til avspyling i selvvasken.  Blir stort sett vasket slik om vinteren. Liten sjanse for riper. Tar jeg heller en runde med svamp de få gangene det er mildt nok til å vaske hjemme.

20171126_135203.jpg

20171126_165218.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått ny skjerm og lakk.

Bilen blir vel mest sannsynlig ikke brukt på en ukes tid nå, så da var det greit å ta en kjapp avspyling før den ble plassert i garasjen.

Kjøpte ny skumkanon på black friday også, så fikk testet den samtidig:)

20171203_162822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mslello skrev:

Takk for det :)

Ja, BMW sluttet visst å levere i3 med høyre og venstre felger i 2015 :(

Det visste jeg ikke.

Forhandler jeg kjøpte bil av skaffet høyre og venstre felg.  Men går vel kanskje som deler når det ikke blir levert med en bil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kenny_ skrev:

Det visste jeg ikke.

Forhandler jeg kjøpte bil av skaffet høyre og venstre felg.  Men går vel kanskje som deler når det ikke blir levert med en bil ?

Ja, tror det finnes delenummer for høyre og venstre enda, men felgene er jo ikke akkurat billige.

Ble vel for kostbart for BMW med fire forskjellige felger på hver bil. (Høyre/Ventstre og bredere felg bak).

Men er irriterende ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...