Gå til innhold

Er det dumt å kjøpe F11 med N47 motor


jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ser på ny bruktbil?

Ser det er mye F11 2010-2014 med 163 eller 184 hk motor.

Er N47 en motor med mye trøbbel, kjede og annet?

Har  en E87 med M47TU2D20 som har fungert veldig bra med sine 245000 km, men er det stor forskjell på disse 2 motorene, å er det stor forskjell på N47 med 163 hk og den med 184 hk

Har bare hatt Bmw med 6 er motor tidligere så usikker på disse 4 erne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lagunilla skrev:

Min erfaring som mekaniker hos BMW er at du burde styre unna N47. Uansett år. Ser register havari, ulyd på registeret og elendig kvalitet på ht pumpa nesten hver dag. Sats sekser?

Bruker ikke N57 de samme delene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lagunilla skrev:

Min erfaring som mekaniker hos BMW er at du burde styre unna N47. Uansett år. Ser register havari, ulyd på registeret og elendig kvalitet på ht pumpa nesten hver dag. Sats sekser?

 

Takk for tydelig og raskt svar, Det var jo egentlig veldig enkelt og greit sagt, med de kronene jeg har til rådighet blir det nok heller en  E61 2009 eller 2010 mod. Så får en kjøre noen år til F11 6erne kommer ned på 250-300 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, jojr skrev:

Hei ser på ny bruktbil?

Ser det er mye F11 2010-2014 med 163 eller 184 hk motor.

Er N47 en motor med mye trøbbel, kjede og annet?

Har  en E87 med M47TU2D20 som har fungert veldig bra med sine 245000 km, men er det stor forskjell på disse 2 motorene, å er det stor forskjell på N47 med 163 hk og den med 184 hk

Har bare hatt Bmw med 6 er motor tidligere så usikker på disse 4 erne

Har en 2011 F11 520d med snart 170.000 kilometer på telleren. Ekstremt fornøyd med denne motoren, ikke vært et feilslag så langt. Anbefales :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe utradisjonelt at en mekaniker hos BMW går ut i et forum og fraråde folk om å kjøpe modeller, hva har han da basert sine opplysninger fra eller er det bare hans personlige oppfattning, hmmm ikke bra. Har jeg vært BMW tekniker/ mekaniker så har jeg holdt kjeft. Denne motoren som er nevnt som et problem er ikke dårligere en andre motorer, med litt riktig stell og bruk så varer de lenge. Tegn heller en maskinskade forsikring, så får du ny motor ved eventuelt havari ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, John Kr skrev:

Noe utradisjonelt at en mekaniker hos BMW går ut i et forum og fraråde folk om å kjøpe modeller, hva har han da basert sine opplysninger fra eller er det bare hans personlige oppfattning, hmmm ikke bra. Har jeg vært BMW tekniker/ mekaniker så har jeg holdt kjeft. Denne motoren som er nevnt som et problem er ikke dårligere en andre motorer, med litt riktig stell og bruk så varer de lenge. Tegn heller en maskinskade forsikring, så får du ny motor ved eventuelt havari ...

Jeg er ikke ansatt hos BMW, men Bilia. Stor forskjell. 

Trådstarter spurte et spørsmål, og jeg svarte og delte min erfaring som BMW mekaniker. 

Ser du seriøst noe gærnt i det? Hvis alle skal holde kjeft, hva er da vitsen med forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.7.2018 at 21.19, jojr skrev:

 

Takk for tydelig og raskt svar, Det var jo egentlig veldig enkelt og greit sagt, med de kronene jeg har til rådighet blir det nok heller en  E61 2009 eller 2010 mod. Så får en kjøre noen år til F11 6erne kommer ned på 250-300 tallet

Begynner å dukke opp noen F10 er og F11er med rundt 100 000km, 6er og grei utstyrsliste iprisleiet ditt. Kanskje mest F10er, men verdt å følge med litt. 

Ellers er jo maskinskadeforsikring en måte å unngå søvnløse natter om du kjøper bil med N47 motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.7.2018 at 21.19, jojr skrev:

Takk for tydelig og raskt svar, Det var jo egentlig veldig enkelt og greit sagt, med de kronene jeg har til rådighet blir det nok heller en  E61 2009 eller 2010 mod. Så får en kjøre noen år til F11 6erne kommer ned på 250-300 tallet

Du skal nok klare å finne en 525d 204hk (N57) til rundt 300k altså :) Ligger f.eks i hvertfall en F11 M-Sport ute nå til 302k, klarer sikkert å prute den ned noen lapper. 

26 minutter siden, John Kr skrev:

Noe utradisjonelt at en mekaniker hos BMW går ut i et forum og fraråde folk om å kjøpe modeller, hva har han da basert sine opplysninger fra eller er det bare hans personlige oppfattning, hmmm ikke bra. Har jeg vært BMW tekniker/ mekaniker så har jeg holdt kjeft. Denne motoren som er nevnt som et problem er ikke dårligere en andre motorer, med litt riktig stell og bruk så varer de lenge. Tegn heller en maskinskade forsikring, så får du ny motor ved eventuelt havari ...

Haha hæ? Er det gale at en med erfaring med de forskjellige motorene fraråder folk fra å kjøpe de med mest problemer?

Vil ikke akkurat si at N47 er like god som andre motorer altså.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder N47 og reg-kjede, så skal dette være mye bedre etter 2010. Det som kan skape bekymring er bruken av Bosch sin CP4-pumpen. Denne pumpen brukes i mange andre biler enn BMW. Har selv en 2013mod 184hk. Den runder snart 100000km. Foreløbig ingen lyder eller andre problemer.
Hvis det er noen motor fra BMW som virkelig burde frarådes, så må det være N43/N45/N46 bensin. Disse motorene burde vært trukket tilbake. Trøbbel med VANOS, trøbbel med ledeskinnene for registerkjeden som er laget i plast og slites opp på null komma niks og svakheter med smøring av rådene og veiv som resulteres i totalhavari. BMW er kjent med problemet og de som bl.a opplever registerhavari sjokkeres når de ser at det monteres på nytt ledeskinner i plast. Når skal BMW begynne å lære av feilene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lagunilla skrev:

Jeg er ikke ansatt hos BMW, men Bilia. Stor forskjell. 

Trådstarter spurte et spørsmål, og jeg svarte og delte min erfaring som BMW mekaniker. 

Ser du seriøst noe gærnt i det? Hvis alle skal holde kjeft, hva er da vitsen med forumet?

BMW er jo som du hentyder ikke helt feilfrie i absolutt alle situasjoner til enhver tid. Det må jo være lov å være litt kritisk, såpass takhøyde bør man ha i et slikt forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...