Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt mange historier om at politiet trimmer sine biler, noe som selvsagt bare er tull og tøys. Trenger politiet mer krefter så kjøper de biler med større motor, er da tross alt Staten det er snakk om her. Jeg har ledd godt av de som mener at enkelte av Passatene har R36 motorer osv, det er helt vanlige dieselmotorer på 140 og 170 hester som de bruker. Det finnes eksemplarer av Passater med 3,2 liters V6 motorer på rundt en 250 hester originalt, men dette er sivilbiler. Ingen har klart å bevise at Politiet trimmer bilene sine og ingen har heller bekreftet dette, da det er snakk om gamle vandrerhistorier. Jeg har spurt Krogstad flere ganger om dette emnet man han vil ikke svare på hva slags maskineri de har under panseret, men at de er trimmede biler de kjører rundt i er bare tull og tøys. Han mente ryktet kanskje hadde rot ifra andre siden av Atlanteren der politiet har hatt en liten tradisjon for å ha svært så motorsterke biler, iallfall tilbake på 60-70 tallet. Men dette var før produsentene begynte å levere ferdige Police Package ifra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ikke egentlig?. For staten vil det jo være mye billigere om bilene kan tilpasses på denne måten istedenfor å kjøpe toppmodellene som selv uten avgifter koster signifikant mer. At dette kanskje kan virke litt urettferdig for noen får så bare være så lenge bilene rent teknisk tilfredstiller de spesifikasjonene bilprodusentene krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere på jobben som faktisk mener at både uniformerte biler og sivile biler er trimma, enten det er chipping eller utbytting av turboer, dyser, ic osv, noe jeg tørr påstå er bare tull, fordi de skal vel følge regelverket akkurat som vi er, og når de trossalt er lovens lange arm, så skal de værtfall følge den. Vet om en Passat som går i Akershus det er VR6er i, med 299 hk, men ellers er alle andre standard 140/170hk, men det er visst ingen som tror på meg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør bare retorisk iom. at staten ikke nødvendigvis er pålagt å følge de samme spillereglene som oss andre... og hvorfor skulle staten egentlig gjøre det? Her i Danmark er det iallefall ingen tvil om at politibilene er trimmet iom. at de akselererer mye hurtigere enn standardmodellene. Dette ser man tydelig når man møter en politibil under full utrykning. Det er stort sett bare de aller hurtigste bilene (f.eks Porsche 911 og BMW M5) som unnslipper en forfølgelse på motorveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle så må de ha en spesiell deal med Vegvesenet/Staten, noe som forøvrig er høyst mulig, da en 170hk 2 liter diesel med hva da, 2.2 tonn skal flytte på seg relativt raskt, så går ikke det så veldig fort, men da igjen, burde de jo ha valgt større motorer istedenfor å trimme de, en 2 liter slites jo raskere med trimming når man drar på en såpass tung vekt. Men jeg er ganske sikker på at ivertfall at trimma politibiler er i et fåtall, da jeg har sett et par av de akselerere, og det er ikke noe voldsomt skyv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting folk ikke ser som gjør at det er uaktuelt at Politiet trimmer sine biler. For det første så er det jo det faktum at det er ulovlig. Videre så er det snakk om garanti, jeg kan ikke se for meg at en importør eller produsent er villig til å stille noen garanti for en bil som er trimmet. Iallfall ikke ett uttrykknings kjøretøy som får ekstra påkjenninger og slitasje. Videre så er det en stor fordel at politibilen har blålys og sirener, hvilket gjør at man skal ha ganske grom bil for å kjøre ifra en 140 hesters Passat. Blålys og sirener rydder som kjent trafikken som gjør at Politibilen har mindre hinder enn fluktbilen som konstant må gjøre unnamanøvere og svinge unna andre bilister. På denne måten kompenserer politiet for manglende motoreffekt, med mindre man er på den åpene landevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig er et relativt begrep i relasjon til staten iom. at staten selv fastsetter reglene. Et godt eksempel i denne sammenhengen er Mercedes-Benz T-modellene som egentlig var for tunge etter en ombygging til ambulanser. Der ble det hurtig gitt en despensasjon fra gjeldende regler. Slik tror jeg at det er i mange andre tilfeller også. Staten er f.eks også selvassurandør i forsikringssaker. Dette betyr at staten forsikrer seg selv. Jeg oppfatter ikke dette som korrupt eller problematisk, men derimot som praktisk i all den tid staten representerer oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra mønster i dekket ser jeg... Vannplaning er vel ikke det beste med slike dekk.. Amatør!

http://mobil.firda.no/nyheiter/gaular/trafikkulykke/fekk-vassplaning-da-han-koyrde-forbi/s/5-15-134194

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

 

Med såpass lite mønster som det der kan man bli tiltalt for uaksomkjøring + få halvert eller mer igjen på forsikringen. Tenk at folk tør.  [-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...