Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Audi og BMW eiere må skjerpe seg, for de er overrepresentert når det gjelder førerkortbeslag sier UP sjef i Agder og Rogaland, Øystein Krogstad. Derfor får de nå smake deres egen medisin. Hmmm... noe sier meg at dette er en ganske korttenkt strategi... :roll:

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/naa-faar-bmw-raakjoerere-smake-egen-medisin/a/23559599/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi og BMW eiere må skjerpe seg, for de er overrepresentert når det gjelder førerkortbeslag sier UP sjef i Agder og Rogaland, Øystein Krogstad. Derfor får de nå smake deres egen medisin. Hmmm... noe sier meg at dette er en ganske korttenkt strategi... :roll:

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/naa-faar-bmw-raakjoerere-smake-egen-medisin/a/23559599/

 

VG som skriver, de fleste der tar vel buss, ellers kjøres det franske biler tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG som skriver, de fleste der tar vel buss, ellers kjøres det franske biler tenker jeg :P

 

Det er VG som siterer UP sjef i Agder og Rogaland, Øystein Krogstad, og det er noe helt annet enn bare VG som skriver. Hvor har du det fra at de fleste som jobber i VG tar buss eller kjører franske biler?... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VG som siterer UP sjef i Agder og Rogaland, Øystein Krogstad, og det er noe helt annet enn bare VG som skriver. Hvor har du det fra at de fleste som jobber i VG tar buss eller kjører franske biler?... :-s

 

Okei, tatt i betrakning at UP sier det de sier, så har de ikke mye peiling uansett. Og kalle en 520d råtass blir bare helt feil. At VG kjører buss/franske biler var bare bullshit, det var et forsøk på å være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tatt i betrakning at UP sier det de sier, så har de ikke mye peiling uansett. Og kalle en 520d råtass blir bare helt feil. At VG kjører buss/franske biler var bare bullshit, det var et forsøk på å være morsom.

 

Det er ikke UP som omtaler 520d for en råtass i artikkelen. UP er ikke sitert for en slik uttalelse, men det fremkommer som en del av VG's fremlegging av saken. Ergo må det evt. være VG som ikke har peiling. Mitt poeng med å nevne at UP's strategi virker korttenkt er at jeg tviler på at stadig hurtigere politibiler hjelper mot de værste råkjørerne. De vil alltid ligge et skritt foran når det gjelder motorstyrke og øker man stadig innsatsen med motorstyrke gavner det ganske sikkert ikke trafikksikkerheten. Som du skriver er hverken busser eller franske biler relevant i forhold til innholdet i artikkelen.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet ikke den artikkelen som at politiet vil ha økte fartsresurser for å ta flere råkjørere, bare enda en latterlig VG artikkel om bil og motor, skrevet av en fordomsfull journalist uten peiling. Mange "gullkorn" der, som at X5 30d er en Super-SUV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke UP som omtaler 520d for en råtass i artikkelen. UP er ikke sitert for en slik uttalelse, men det fremkommer som en del av VG's fremlegging av saken. Ergo må det evt. være VG som ikke har peiling. Mitt poeng med å nevne at UP's strategi virker korttenkt er at jeg tviler på at stadig hurtigere politibiler hjelper mot de værste råkjørerne. De vil alltid ligge et skritt foran når det gjelder motorstyrke og øker man stadig innsatsen med motorstyrke gavner det ganske sikkert ikke trafikksikkerheten. Som du skriver er hverken busser eller franske biler relevant i forhold til innholdet i artikkelen.

Mulig jeg misforstår deg noe, mener du at dersom politiet har motorsterke biler vil dette føre til at sivile gjør det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, men jmf. flere undersøkelser her i Danmark har det vist seg at de som virkelig ønsker å kjøre fort bare kjører fortere hvis politiet også har motorsterke biler. Rundt 1/3 av de som bryter fartsgrensene er ikke pedagogisk tilgjengelige som det heter. Dette betyr at hverken hurtigere politibiler eller f.eks opplysningskampanjer i positiv forstand påvirker deres adferd i trafikken. Hvordan man bør balansere dette samt nå frem til den aktuelle tredjedelen vet jeg ikke, men uten sammenligning forøvrig kan fenomenet minne litt om begrunnelsen for hvorfor politiet ikke skal gå med håndvåpen fast.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Skulle jeg handlet ny bil selv hadde det hatt null betydning om den var raskere enn en politibil, men nå skal det ikke så mye til når de går for 520d!

Noen som vet om de chipper bilene sine foresten? Har hørt de har gjort dette med f.eks Passatene de har brukt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rundt 1/3 av de som bryter fartsgrensene er ikke pedagogisk tilgjengelig som det heter".  Haha, den var fin. Følte meg litt truffet.

 

Historier om trimmede politibiler har vel vært vandrehistorier siden 60-tallet. Har til dags dato aldri lest eller hørt om spesifikke politibiler som faktisk er justert. Jeg tror ikke politiet bruker ressurser på det, men jeg kan ta feil.

En annen mangel med VG sin artikkel er at de ikke skriver et eneste ord om at BMW har blitt brukt av UP som prøveklut de siste 5-6 årene.  Men journalister som bor i bysentrum, stemmer AP og ikke har bil vet vel ikke slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minnest det var en sak på TV2 nyhetene for en del år siden, det politiet i Bergen hadde trimmet en eller to av bilene, noe som igjen medførte kluss med tollvesenet ang. avgifter. Mener det da var snakk om Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minnest det var en sak på TV2 nyhetene for en del år siden, det politiet i Bergen hadde trimmet en eller to av bilene, noe som igjen medførte kluss med tollvesenet ang. avgifter. Mener det da var snakk om Volvo.

 

Det er helt riktig og her er litt info. ang det:

http://bimmers.no/topic/680394-politiet-trimmet-biler/

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politiet-trimmet-biler-ulovlig/a/612841/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo sine 2.0T og 2.4T-motorer er billige og lette å trimme opp til drøye 250hk, men jeg vet at de som gikk i Follo politidistrikt var originale 2.4 170hk-utgaver som ikke var gjort noe med. I 2005 kjørte jeg faktisk skikkelig i fra en uniformert V70 2.4 med min Toyota med 4AGE på 124hk på motorvei i akselerasjon 40-200 km/t. Fikk bekreftet av dem senere at de kjørte med originale effekt på sine biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...