Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Bilde fra litt tidligere i år. Tror den er byttet ut med den gamle BMW motorsykkelen i sølv som gikk sivilt mellom Larvik og Sande E-18, ser den samme "R" jakka hans.

 

Reg nr: NA6619

 

Kjører mellom Larvik og Sande i Vestfold, som jeg vet om. Sett den mange ganger, t.o.m sett han stoppe folk.

 

Jævlig sur fyr som kjører den(kan se han i aksjon her). Jobbet litt deltid på Statoil Grelland i 2013, han kom innom av og til, alltid gretten. Imens gutta som kjørte sivil-mercedesen var veldig morsomme :)

 

Ser også at LJ-BMW'en er nevnt her, som suser rundt i Vestfold. Blir du stoppet av den, av en litt eldre dame. Så må du være høflig og bare "jatte med". Hun er moren til ei jeg vet hvem er. Hørt at hun er veeeeldig grinete fra flere bekjente. Vinteren 2014 jobbet en venn av meg på Statoil Kopstad langs E-18, da hadde hun kommet inn på sent på kvelden/natta å fortalt at de skulle være litt utenfor her for å spane etter folk som sladdet på parkeringsplassen i ny snøen. Dette var livsfarlig og en lek med livet, blablabla.

post-70819-0-86028500-1440444740_thumb.p

Endret av E92 Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Den svarte E91 325d UP-bilen som gikk Jessheim-Svinesund tror jeg nå har blitt byttet ut i en sølvfarget F31, ukjent motor. Så den hadde stoppet en Mercedes Vito i dag tidlig ved Tusenfryd. Lik den på det vedlagte bildet. Jeg ble jo stoppet av svart F31 328i i Bærum, så godt mulig denne sølvfargede har samme motorisering.

post-47117-0-17682200-1448141128_thumb.j

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte E91 325d UP-bilen som gikk Jessheim-Svinesund tror jeg nå har blitt byttet ut i en sølvfarget F31, ukjent motor. Så den hadde stoppet en Mercedes Vito i dag tidlig ved Tusenfryd. Lik den på det vedlagte bildet. Jeg ble jo stoppet av svart F31 328i i Bærum, så godt mulig denne sølvfargede har samme motorisering.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er dette også en 328i med xDrive. Lenge siden jeg har sett den svarte E91 325D nå faktisk. Har sett en svart Mercedes C klasse rundt om Tusenfryd/Ski siste tiden :)

 

Edit : Ser ut til den svarte E91en ble tatt ut fra UP i April i år, den er visst avregistrert siden da. 

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag hadde jeg vanvittig flaks. Kom kjørende i 140 km/t og passerte en klynge med biler på E6 og akselererte opp til 150 km/t i 100-sonen da jeg la merke til en svart C-klasse som hang seg på. Så slo det meg at UP bruker svarte S204 CDI med AMG-eksteriør, så jeg legger meg ned i 130 km/t på nåla og håper på det beste. Jeg ville ikke legge meg ned 110 km/t fordi da hadde UP skjønt at jeg hadde gjennomskuet dem (og derfor sikkert stoppet meg for å gi advarsel selv om de ikke hadde måling).

Så ligger de rett bak meg i 130 km/t på nåla i 100-sona i mange kilometer (og sjekker skiltnummer blant annet) og har garantert fått en måling på 125Km/t eller lignende i snitt, men så er jeg så heldig at en Audi Q5 som har ligget i 140 km/t i flere mil (jeg passerte han i høyrefilen noen km før) tar oss igjen siden jeg har sakket ned, og UP legger tydeligvis inn måling på han istedenfor. Det som er pussig er at pga trafikk ble både Q5 og UP liggende bak meg hele tiden, men Q5en blir i hvertfall stoppet med blålys mens jeg får fortsette :whistle:

 

En annen sak er at jeg så en eldre Volvo S60 sivil med blålys på E6 ved Råde/Østfold. Disse trodde jeg ble faset ut av tjeneste i 2007-2008 (har ikke sett dem på årevis), men UP har tydeligvis noen igjen.

 

post-47117-0-62968100-1450458033_thumb.j

post-47117-0-87161000-1450458035_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig latterlig å utbrodere om hvor fort du kjører! Greit at vi nok alle ligger litt over grensen iblant, men å skryte av 140km/t og forbikjøring på feil side er bare patetisk. Hvis målet er å beskrive UP sine sivile biler, kan dette gjøres uten å fortelle alle andre om hvor dårlig sjåfør du er. Med ønske om en litt tryggere jul :) Hilsen en som har som jobb å redde restene av idioter som deg når du har dritt deg ut bak rattet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en god jul du og, krangling på nett relatert til fart/grisekjøring og lignende gidder jeg ikke bruke energi på å delta i. Fredrik sa det treffende for et par uker siden - jeg er ikke pedagogisk tilgjengelig.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

PST i Oslo har brukt X5 i mange år ifbm politikere og kongelige, men nå tror jeg jommen politiet selv har begynt å bruke splitter nye sivil-X5 i Oslo i tillegg til de uniformerte. Lå bak en X5 tilsvarende bildet som tok u-sving i et kryss (ikke langt fra kammeret på Tøyen), og sjåføren var uniformert med den vanlige uniformen gatepurken kler seg i. Så det er nok en fordel å ikke kappkjøre med tilfeldige sølvfargede X5 innenfor bygrensa.

 

2016-bmw-x5-merriam-ks-3087003683448087869-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2016 at 21.29, Werther skrev:

PST i Oslo har brukt X5 i mange år ifbm politikere og kongelige, men nå tror jeg jommen politiet selv har begynt å bruke splitter nye sivil-X5 i Oslo i tillegg til de uniformerte. Lå bak en X5 tilsvarende bildet som tok u-sving i et kryss (ikke langt fra kammeret på Tøyen), og sjåføren var uniformert med den vanlige uniformen gatepurken kler seg i. Så det er nok en fordel å ikke kappkjøre med tilfeldige sølvfargede X5 innenfor bygrensa.

 

2016-bmw-x5-merriam-ks-3087003683448087869-2.jpg

Riktig!

Jeg så denne to ganger i Groruddalen denne uken, og trodde første gangen at det var "ordentlig sivil politi" (eg. tollvesen, aksjoner osv), men andre gangen så jeg de stoppe noen på E6 med blålys på. Rakk ikke å ta bilde, men det så ut som en 50i xDrive ut i fra grillen og eksospottene!

Men den har jo typiske UP tell-tales - ekstremt sort aftermarket soting på bakrutene, mye stasj som henger oppe i frontruta, og min favoritt - nesten alltid to svære karer som sitter og ser alvorlige ut :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en BMW-MC i Trondheimsområdet for tida, ofte strekningen Trondheim-Oppdal. Fører har ofte helsort dress. Sølvfargete sidevesker, muligens der kamera er montert. Det ble hevdet for noen år siden at vedkommende fører har rekord i antall førerkortbeslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 18.12.2015 at 18.25, johanngj skrev:

Utrolig latterlig å utbrodere om hvor fort du kjører! Greit at vi nok alle ligger litt over grensen iblant, men å skryte av 140km/t og forbikjøring på feil side er bare patetisk. Hvis målet er å beskrive UP sine sivile biler, kan dette gjøres uten å fortelle alle andre om hvor dårlig sjåfør du er. Med ønske om en litt tryggere jul :) Hilsen en som har som jobb å redde restene av idioter som deg når du har dritt deg ut bak rattet!

Gå å ta deg et kamferdrops du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...