Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder regnsensor, så har jeg aldri vært noe happy med min. Den har blitt nullstilt 2 ganger på service,(å den sitter som den skal i følge verksted) men fremdeles så er den langt ifra god i forhold til det jeg hadde før på MB 211. Er det fin regn, så skjer der enten ingen ting eller den risikere å klikke til de grader så en tror den har fått dobbelt turbo. Samme gjelder med fin snø. 

Likte mye bedre systemet til MB hvor den alltid er på samt uten følsomhets innstilling på hendel. Fungerte mye bedre det føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere .

Som dere sikkert vet er bilen oppe og går nå.

Samtidig fikk jeg disse feilkodene på Webasto.

Nå må dere forklare hva av deler som jeg må ha.

Auc ,sitter den på høyre side ved pollenfilter?

Og hvilken sirk.pumpe menes?

Send gjerne med bilde i teksten .

Fyr løs og forklar.

Her er feilkodene:20170109_175213.jpg20170109_175159.jpg

Ps det siste bildet ,skal være det første .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis

Defekt sirkulasjonspumpe for shzh (webasto) der kan du spare noen kroner om du har tenkt å ta denne jobben selv. Jeg har skrevet om dette i webasto tråden. Webasto er nå låst og må resette med pc/rett utstyr. Også beskrevet i webasto tråden av meg. 

Dere har allerede svart på auc sensor. Du kan skifte om du vil. Men den styrer kun omluft på klima ved full auto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M54: Kakler litt på tomgang og uten belastning på motoren. Kan kanskje hvert andre minutt ha +-50rpm på tomgang, ellers er den helt jevn. Er dette sånn ødelagte vanospakinger oppfører seg på M54? 

Når jeg kjører i første gir, for eksempel gjennom en parkeringsplass kan jeg høre en svak hvinelyd fra motorrommet. Kan det være vannpumpe, eller hører man en gåen vannpumpe klart og tydelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komt over noen speiler med lys i, som i den originale lyspakken :) Denne har jo dog ikke jeg, er det mye jobb og strekke ledninger til disse? Hvor tar man evt. strømen fra? Disse er også svingbare, er dette mye jobb og ettermontere eller ligger det klart så man kun trenger skifte bryterpanel?

 

Tenker at når man låser opp bilen går jo lyset i dørene på, vil ikke det da funke og bare ta strøm derfra og opp til spegl?

 

Spegler er også fra 08, men rekner med alt er 100% likt frem til 2010?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne funksjonen går over LIN bus fra 09\2005. Så så lenge du har innfellbare speil fra før f.eks så skal du egentlig kunne trenge kun å plugge i speilet.

 

hvordan det er på de eldre bilene tror jeg også det bare er en ledning som må legges fra dørmododul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, to nye speil for 1800 er vel ikke så mye og lure på med andre ord :P

 

Jeg har ikke innfellbare speil fra før.. Men mener og huske at på e39 min så monterte jeg bare speil som var innfellbare, og ny speilbryter på førersiden. Så funket det.

Hva menes med og legge en ledning fra dørmodul? tenkte du på ledning fra dørlys til speil for og få lys?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, utroolig irriterende. Men hjertelig takk for hjelp! Hadde kjøpt disse imorgen hadde det ikke vert for dette :P

Må nesten sjekke..

På bmwvin.com ser jeg at bilen min er produsert:

Prod.date 2005-05-10

 

Er den da produsert i mai eller oktober? :P

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60 og rust:

For et drøyt års tid siden var jeg innom en ikke spesifisert Bavaria forhandler ifm kampanje på batterikabel. Min bil er en 2006. Den har ikke servicehefte ettersom at dette er en bil som har vært tvangssolgt. Noe dokumentasjon finnes hos BMW, men ikke komplett.

Når jeg var der tar jeg da en diskusjon med garantiansvarlig. Jeg foreslår at jeg kjøper en "fordon kontroll" (som innebærer rustsjekk), for all den tid de ikke finner noe da, kan ikke manglende fordonskontroll brukes som et argument for ikke å overholde rustgaranti (i mitt hode) på et senere tidspunkt. 3 ganger ytrer jeg ganske klart at dette er noe jeg ønsker å kjøpe, med den eneste hensikt å sikre at det går fint ved evt rustgaranti. Dette avslås som helt unødvendig alle ganger, da "rustgarantien gjelder uavhengig av om du har disse servicene eller ikke. Det eneste som påvirker rustgarantien er om du har ytre påvirkning". Jeg tenkte jøss, dette var ei fornuftig linke å legge seg på, derav også mine gjentatte forsøk på å få dette gjort.

Spoler vi frem et års tid så er det jo nå kommet rust. Jeg er nøye med å dra innom den samme forhandleren og den samme karen. Kontant avslag "du mangler servicer".

 

](*,)

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg manglet den rustsjekken på 120.000km.. Men fikk likevel dekket rust i dørfalsen. Men ikke rusten i batteribrønnen da jeg manglet rustsjekken. Så når ny sjekk kom opp på ca. 180.000 km. Ringte jeg min Bmw forhandler, og spurte om det var vits og ta denne, om jeg da ville få videre garanti på rust.. Men det gjor jeg ikke. Så da droppet jeg denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...