Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd pdc sensorer fra ebay? Tenker kvalitetsmessig og de virker uten feilmeldinger. Hørt skrekkhistorier der de fortsatt får feil etter bytte til ny sensor. Altså er klar over at kvaliteten på ebay ikke nødvendigvis måler seg med orginal men billig er de jo og kan jo bytte oftere enn orginalt og likevel slippe å svi pungen hver gang på bmw verksted. Og er det lik sensor uansett hvor de skal på fanger? Har M-sport fanger foran og sensor høyre hjørnet foran feiler så pdc virker ikke i det hele tatt, tok diagnose og fant ut hvilken som fusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Torbjørn E39 skrev:

Noen som har prøvd pdc sensorer fra ebay? Tenker kvalitetsmessig og de virker uten feilmeldinger. Hørt skrekkhistorier der de fortsatt får feil etter bytte til ny sensor. Altså er klar over at kvaliteten på ebay ikke nødvendigvis måler seg med orginal men billig er de jo og kan jo bytte oftere enn orginalt og likevel slippe å svi pungen hver gang på bmw verksted. Og er det lik sensor uansett hvor de skal på fanger? Har M-sport fanger foran og sensor høyre hjørnet foran feiler så pdc virker ikke i det hele tatt, tok diagnose og fant ut hvilken som fusker.

Har selv kjøpt ferdig lakkerte sensorer på ebay og det er ingen problemer med de :)   ofte kvaliteten er samme fra for eks Koed, GS.

Sensorene foran er "rette"  mens de bak er vinklet. Alle 4 foran er like og alle fire bak er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.2.2017 at 23.26, space-ace skrev:

jeg har sett på en 2004 525dat.  uten m-sport.  gått 210.000km.   selger sier at airbaglampa lyser, og at navien er litt av og på og vil ikke alltid starte.  og håndtaket til hanskerommet er knekt. 

jeg blir litt skeptisk til de problemene.    

husker jeg så på en e38 en gang som nettop hadde byttet airbag-sensor i pass.setet. det kostet mange tusen husker jeg han sa. 

og det med navien. det er sikkert en modul som tuller?   jeg har lest at panoramaen kan lekke, kan dette være tilfelle her?   selger sa han trudde det var ccc-modulen.   kan dette enkelt byttes med en brukt eller må det programeres osv? 

 

 

 

da ser det ut til at det blir e61 på meg. 

har det noe for seg og oppgradere til cic når jeg først må bytte den modulen?   har lest litt men ser liksom ingen konkrete forskjeller bortsett fra at det er "nyere og bedre"...    

jeg er iallefall avhenging av dab og gjerne blåtann. aux ikke noe must greit nok

 

er det forresten vanlig med feil på cic, eller kan en slik kjøpes brukt?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tenke at ting bare er "nyere og bedre", og sånn sett unødvendig, kan man jo kjøpe en veteranbil først som sist. :)

Jeg mener det absolutt har noe for seg å gå for CIC. Jeg skal ikke påstå CIC er feilfrie, men normalt fungerer disse. Det hele kommer mest an på hvor mye du ønsker å bruke. Skal du ha en med innebygget DAB blir det forholdsvis kostbart.

Bluetooth er uansett en egen modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, awt skrev:

Skal man tenke at ting bare er "nyere og bedre", og sånn sett unødvendig, kan man jo kjøpe en veteranbil først som sist. :)

Jeg mener det absolutt har noe for seg å gå for CIC. Jeg skal ikke påstå CIC er feilfrie, men normalt fungerer disse. Det hele kommer mest an på hvor mye du ønsker å bruke. Skal du ha en med innebygget DAB blir det forholdsvis kostbart.

Bluetooth er uansett en egen modul.

takker for raskt svar.   

ja jeg må sjekke litt priser.  blir vell og kjøpe det meste fra ebay.    bedre å kjøpe brukt cic da enn ny ccc slik jeg ser det.   samler man litt over tid på ebay så regner med man kan komme greit unna med det.    skjerm, kontroller og navimodul som må byttes er det ikke? 

ser det er forskjellig dab-modul for ccc og cic også på gs.

 

ang. programering. hvor kostbart ca. vil det bli ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt lønner det seg å kjøpe CIC-delene samlet, ihvertfall "hovedkomponentene". Ellers må man byte litt deksler, ledninger, og for din del helst klimastyringen. Alt dette er ganske bra dekket inne fra før.

Vanskelig å si hva programmering vil koste, da det avhenger av hvem som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, space-ace skrev:

takker for raskt svar.   

ja jeg må sjekke litt priser.  blir vell og kjøpe det meste fra ebay.    bedre å kjøpe brukt cic da enn ny ccc slik jeg ser det.   samler man litt over tid på ebay så regner med man kan komme greit unna med det.    skjerm, kontroller og navimodul som må byttes er det ikke? 

ser det er forskjellig dab-modul for ccc og cic også på gs.

 

ang. programering. hvor kostbart ca. vil det bli ?  

Spør SweetBMW ang dette og hva han tar for alt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...