Otis Skrevet April 23, 2016 Skrevet April 23, 2016 De dekket rust på min, da jeg kunne fremlegge kvittering på deler til service som jeg tok selv. Det virker som den viktigste service er vehicle check. Ajohnsen reagerte på dette 1
Ajohnsen Skrevet April 23, 2016 Skrevet April 23, 2016 Åja så da gjør jeg muligens smartest ved å bestille en vehicle check så finner de rusten selv? Hvor mye koster denne sjekken?
sveigis Skrevet April 26, 2016 Skrevet April 26, 2016 Siden dette er en e60/61 tråd må jeg dele panoramafiksingen min. Jeg på likhet med de fleste har hatt tull med mitt panorama. Den kjente feilen ved at bakre luke ikke vil ned.. Dette har gjort at jeg omtrent har fått blodpropp av forbannelse og dette skulle jeg ha iorden. Jeg kunne selvssgt tatt den berømte quickfixen og modde luken sånn at kun den foran virket. Dette er for meg halveis . Ikke minst ved et videre salg. Kjøper enn en sånn bil bør ting være iorden ,som det kom utfra fabrikken. Etter å ha brukt mange timer på nettet kom jeg over en tysker som hadde hatt samme problemet. Og problemet er denne trekant branketten: Denne skal som sagt bevege seg frem og tilbake men som oftest setter den seg . Årsaken kan være mange: -Rustet fast -Deler gått tørre -Mekanikk blitt skjev og igjen i stykker. Jeg fulgte tyskerens oppskrift og gjorde dette:Sauset inn med rustløser i større mengder,lot dette stå en stund. Samtidig så trykket jeg på knappen frem og tilbake og dunket forsiktig med et skrujern på branketten. Etterhvert løsnet den og jeg tørket vekk store deler rust og dritt fra branketten. Ny runde med Lithiumfett overalt ble smurt inn og nå funker alt hundre . En deilig følelse og ikke minst,bruk takluken ofte da slipper enn at det står seg fast. Og en smøreservice i ny og ne ,gjør ingenting. Nå ser det sånn ut: En godfølelse å ha dette iorden.:) Otis, Skulebollen, BmwLien og 2 andre reagerte på dette 5
BMWlog Skrevet April 28, 2016 Skrevet April 28, 2016 Da ser det ut til at min CCC enhet er ødelagt... Selvfølgelig fristende med CIC men må gå for ny CCC/Reparasjon, er det veldig vanskelig å reparere? Hva er det evt man lodder? Er det typiske problemet der den konstant restarter og viser BMW logo.
Otis Skrevet April 28, 2016 Skrevet April 28, 2016 En kompis av meg er svært oppegående mht elektronikk og han sa at han ikke skjønte hva som var feil, og at skal man gå dypere til verks trenger man en jigg med enda mindre utstyr for å komme til skikkelig. Men det er såpass vanskelig å finne ut hva som er feil, at det er håpløst om man ikke har dette som yrke og har alt utstyr stående. Nå var dette i hans tilfelle da, og det er jo ikke sikkert at alle sammen ryker på samme måte... Enda på hans vise var å bestille en ny CCC for ca 8000,- fra BMW. BMWlog reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet April 28, 2016 Skrevet April 28, 2016 Har senket min e61 bak med Inpa nå, for og sette den nye høyden til fast høyde, skal man ikke da gå på Calibration, og velge f8 ( ableigch ) ? Kommer opp mulighet for og sette nye verdier, men disse lar jeg bare stå på 0 og trykker ok. Gjorde dette først før helgen, og såg idag at bilen var blitt sigen.. Så kompressor starter ikke automatisk. Noe annet som må gjøres?
BMWlog Skrevet April 29, 2016 Skrevet April 29, 2016 12 timer siden, Otis skrev: En kompis av meg er svært oppegående mht elektronikk og han sa at han ikke skjønte hva som var feil, og at skal man gå dypere til verks trenger man en jigg med enda mindre utstyr for å komme til skikkelig. Men det er såpass vanskelig å finne ut hva som er feil, at det er håpløst om man ikke har dette som yrke og har alt utstyr stående. Nå var dette i hans tilfelle da, og det er jo ikke sikkert at alle sammen ryker på samme måte... Enda på hans vise var å bestille en ny CCC for ca 8000,- fra BMW. Forstår, ikke noe jeg begir meg ut på da. Kunne vært interessant å høre om noen her har erfaringer med å sende den inn til reparasjon av folk som driver med det om noen inne her har gjort det. Heldigvis fungerte den igjen idag Men ingen tvil om at den kommer til å ryke ila de neste mnd..
Otis Skrevet April 29, 2016 Skrevet April 29, 2016 Min begynte å tulle i fjor sommer. Men den har vært bra nå i ca 4 mnd tror jeg. Så det tar tid før den går i stykker.
BMWlog Skrevet April 29, 2016 Skrevet April 29, 2016 Tullet igjen nå så får finne en løsning på det, kjipt uten radio osv
Skulebollen Skrevet April 30, 2016 Skrevet April 30, 2016 On 26.4.2016 at 17.38, sveigis skrev: Siden dette er en e60/61 tråd må jeg dele panoramafiksingen min. Jeg på likhet med de fleste har hatt tull med mitt panorama. Den kjente feilen ved at bakre luke ikke vil ned.. Dette har gjort at jeg omtrent har fått blodpropp av forbannelse og dette skulle jeg ha iorden. Jeg kunne selvssgt tatt den berømte quickfixen og modde luken sånn at kun den foran virket. Dette er for meg halveis . Ikke minst ved et videre salg. Kjøper enn en sånn bil bør ting være iorden ,som det kom utfra fabrikken. Etter å ha brukt mange timer på nettet kom jeg over en tysker som hadde hatt samme problemet. Og problemet er denne trekant branketten: Denne skal som sagt bevege seg frem og tilbake men som oftest setter den seg . Årsaken kan være mange: -Rustet fast -Deler gått tørre -Mekanikk blitt skjev og igjen i stykker. Jeg fulgte tyskerens oppskrift og gjorde dette:Sauset inn med rustløser i større mengder,lot dette stå en stund. Samtidig så trykket jeg på knappen frem og tilbake og dunket forsiktig med et skrujern på branketten. Etterhvert løsnet den og jeg tørket vekk store deler rust og dritt fra branketten. Ny runde med Lithiumfett overalt ble smurt inn og nå funker alt hundre . En deilig følelse og ikke minst,bruk takluken ofte da slipper enn at det står seg fast. Og en smøreservice i ny og ne ,gjør ingenting. Nå ser det sånn ut: En godfølelse å ha dette iorden.:) Min klikket idag, skal teste ut samme som du gjorde imorgen Håper det ordner seg, om ikke blir det nok quickfix med og koble ut bakre vipp. BmwLien reagerte på dette 1
sveigis Skrevet April 30, 2016 Skrevet April 30, 2016 Huff. Ja de taklukene er en utfordring uten tvil. Men glemte noe ,ta og legg et lag med rustløsende overalt. Og se om du får kjørt luken i full åpen posisjon først. Saus da godt inn og la det trekke inn en stund. Så tilbake i tilt. Somsagt,smør trekantordningen og wirer bak der godt og trykk på bryter samtidig som du slår forsiktig i hullet på trekantbrankett begge sider. Lykke til og vær tålmodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå