larserso Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Om 225/55-16 gynger som en hjullaster så skjønner jeg fint lite. D har åpenbart et ekstremt referansepunkt i forhold til folk flest.Det jeg har prøvd av biler med slike normale dimensjoner fungerer slik en vanlig bil er ment å fungere. Den svelger humper og ujevnheter, ligger fint på veien og frakter folk uten for mye om og men fra A til B. BMW har åpenbart funnet dette godt nok for E60, bare at den ligger hakket tightere på veiene enn vanlige biler av type Passat og Mondeo. Selv ikke M5 ble levert med større felger enn 19". Ikke ta det så voldsomt bokstavelig da. Klart mye gummi har sine komfortable fordeler, men 225/55/16 blir så mye gummi at man kjenner godt at det er myke dekk ved litt aktiv kjøring i svinger. Jeg mener ikke man oppnår noen ytelsesfordeler med 19" eller 20" men det er i mine øyne fint og man taper fint lite komfort synes jeg. Kona er storfornøyd med komforten. 16" som min bil kom med var Conti av noe slag. Jeg følte bilen hadde lite kontakt med bakken med de dekkene i den dimensjonen og faktisk var litt vinglete sammenlignet med f.eks. 18". Jeg er absolutt ingen råkjører, men etterhvert en voksen familiefar så ekstremt vil jeg ikke kalle det. Referansen er forøvrig 30mm senket E46 M-tech touring med 225/35/18 som var forrige familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kjøpt en E61 523i Den lager endel støy framme over 70kmt, men ingen vibrasjon. Har 18 toms felger og 245 dekk, er det dekkstøy jeg hører eller kan det være noe annet? Hva slags dekk har du da(merke og type)? Er gjerne mer avgjørende enn dimensjon. Kjører Kuhmo K31(eller noe i den dur) 235/30/20 og Yokohama Sport Advan 285/25/20 og har omtrent ikke dekkstøy. Nokian dekk. Byttet til vinterdekk i dag (Dunlop 225/55 på 16 tommere), dekkstøy borte nå..... Hm... Helt minimalt med dekkstøy fra mine (nye) Nokian Hakka Z i 245/45 17. Mulig dine dekk rett og slett nærmer seg nedslitt? Øker gjerne på med sporing samt støy etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 No, bilen starter ikke!Jeg skulle starte bilen i dag til morgenen, og så ville den ikke tenne. Jeg hørte startmotoren gikk, men så kom det opp på skjermen at det var noe galt med dieselpumpa. For ca. ½ år siden så startet den heller ikke. Da skyldes det at det hadde kommet ca. 3 liter vann nedi brønnen der batteriet sitter. Bilsalongen i Skien fikk byttet batteri og den klaffene som hindrer "overtrykk" i bilen når dørene lukkes, ble også byttet. Så sjekket jeg for moro skyld om dette hadde skjedd igjen, og jeg hadde rett. Det lå i dag et par liter med vann nedi brønnen. De på BMW-verkstedet hadde nesten ikke hørt om dette problemet før, så det var litt merkelig. Back to the problem: Jeg tok ut baksetene for å sjekke om dieselpumpa gikk når jeg starta den, men hørtes ikke slik ut. Men et par min. seinere hørte jeg den stod å "jokka" av og på med noen sek. intervall. Er det bare å skaffe en ny pumpe, å bytte den er vel relativt enkelt (samme som min forrige E36)? Ingen som har vært borti dette? Vi fikk kobla 12V direkte på pumpa for å høre om den gikk, men litt usikker på om den gikk helt bra. Det virka som det surkla litt. Tanken skal være halvfull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Se det ja! Følgende scenario har skjedd: Dieselmåleren viste litt under halv tank. Men saken var at den sensoren/pot-meteret viste feil. Så pumpa har gått på tom tank (ja, jeg gikk tom for fuel ) og indikert at den var ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Bare grøftelysene som er litt gule nå.. Brukte 5 min på å skifte dem. Ingen feilmeldinger. 35w, samme som orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Hvis noen har et reservehjul (trillebårhjul) til E60 liggende å slenge, er jeg interessert! Samme med skistativ/takbøyler som bare er til å klipse rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Bare grøftelysene som er litt gule nå.. Brukte 5 min på å skifte dem. Ingen feilmeldinger. 35w, samme som orginalt. Ser ikke bildet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Noen som kan gi en kjapp forklaring på hvordan webasto/tilleggsvarmer fungerer på en 2008 E61. I dag var det 4,2 grader, og frost på rutene. Men får ikke startet varmeren med fjernkontrollen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Noen som kan gi en kjapp forklaring på hvordan webasto/tilleggsvarmer fungerer på en 2008 E61.I dag var det 4,2 grader, og frost på rutene. Men får ikke startet varmeren med fjernkontrollen? Holder inne mode til den lyser og trykker på start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Er det noen av dere som har e60/61 LCi (facelift) med lyspakke som kunne gjort meg en liten tjeneste?Jeg kunne gjerne tenkt meg et bilde av innvendig dørhåndtak der man kan se lyspæren/lyskilden som er inni der. Bumper denne jeg i håp om at noen kan ta seg bryet med å gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Sorry for den, skulle ta bilder men pgr jobb har jeg ikke hatt muligheten og får ikke muligheten til å fikse dette før søndag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Helt iorden det. Om noen andre har mulighet til å gjøre dette før søndag, er det også iorden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Noen som kan gi en kjapp forklaring på hvordan webasto/tilleggsvarmer fungerer på en 2008 E61.I dag var det 4,2 grader, og frost på rutene. Men får ikke startet varmeren med fjernkontrollen? Hold inne mode til den lyser og deretter start. Denne vil blinke grønt om webastoen starter. Blinker den rødt er det andre faktorer som spiller inn. Brennkammeret blir veldig ofte sotet ned og dette kan i mange tilfeller være eneste årsak til at webastoen ikke starter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Hei Lurer på om jeg skal kjøpe en vedlikeholds lader til bilen da bilen blir lite brukt. Og når jeg bruker den så er det ikke lange turer. Får opp fuel pump failure når jeg starter bilen, men forsvinner med en etter 5 sek. Viser ingenfeil etter dette. Kjører jeg i 1 min, og stopper bilen, og starter igjen får jeg den opp igjen, før den igjen forsvinner. Kjører jeg der i mot en tur på 15 min, og stopper, og starter får jeg ikke denne meldingen opp... Virker som om pumpa reagerer på lite spenning ved oppstart.. Vil dette skape feilmeldinger osv. Tenker på denne. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Bilelektrisk/Vedlikeholdslader/ eller vil dere anbefale denne i stede? Og hvorfor? http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/elektrisk/batteriladere/ctek-xs-800/ Får ikke opp valget for å legge ved bilder lengre.. Vet ikke hva som har skjedd. Derfor får jeg ikke lagt til bilde av Mtec pærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Er ingenting å lure på, vedlikeholdslading er en billig forsikring mot mye potensielt klabb og babb, særlig med bruksmønster slik du beskriver. Har aldri testet Biltema sin, men har selv en CTEK. Idiotsikker i bruk, til og med fruen hadde klart å koble den til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå