Glema Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Hei. Noen som vet ca. pris på å oppdatere navi i en 09 modell?Og pris på oljeskift + microfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 8, 2015 Share Skrevet November 8, 2015 (endret) Hei. Noen som vet ca. pris på å oppdatere navi i en 09 modell? Og pris på oljeskift + microfilter? SweetBMW kan fikse dette for deg tror jeg, for en fem hundrings. Litt usikker på bare oljeskift og mikrofilter, men jeg betalte 6 lapper for oljeskift, oljefilter, begge mikrofiltre, eu kontroll og lysjustering. Over til noe annet, noen som vet hva grunnen til at CD/Multimedia og luftresirkulasjonen knappene på rattet mitt har blitt mongo? CD/Multi knappen funker ikke i det heletatt, mens funksjonen er i knappen under? Bilde kommer straks. Endret November 8, 2015 av Clevion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet November 8, 2015 Share Skrevet November 8, 2015 SweetBMW kan fikse dette for deg tror jeg, for en fem hundrings. Litt usikker på bare oljeskift og mikrofilter, men jeg betalte 6 lapper for oljeskift, oljefilter, begge mikrofiltre, eu kontroll og lysjustering. Over til noe annet, noen som vet hva grunnen til at CD/Multimedia og luftresirkulasjonen knappene på rattet mitt har blitt mongo? CD/Multi knappen funker ikke i det heletatt, mens funksjonen er i knappen under? Bilde kommer straks. DSC_0046.JPG Takk for svar. Lurte bare siden jeg vurderer å kjøpe en bil som snart må på oljeservice, og eier mener navi burde oppdateres. Sent fra min D5803 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2015 Share Skrevet November 8, 2015 Takk for svar. Lurte bare siden jeg vurderer å kjøpe en bil som snart må på oljeservice, og eier mener navi burde oppdateres. Sent fra min D5803 via Tapatalk http://bimmers.no/topic/715264-idrive-ccc-cic-nbt-combox-mye-annet-rart-tr%C3%A5den/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert K Skrevet November 9, 2015 Share Skrevet November 9, 2015 (endret) (Ny på forumet _førstepost_) Adaptive headlights. Vasket bilen i går og fikk vann i lykten på passasjersiden. Fikk blinkende LED i lysbryteren og høyre lys var låst med maks utslag mot høyre. Ikke så kult å kjøre rundt med skjeløyd bil.. Demonterte lykten i dag og åpnet opp modulen som sitter under lykta. Bildene sider sitt. Det ser ut til at denne har vært fuktig/våt i adskillig lengre tid enn siden i går. Det var vann under kretskortet da jeg løftet det ut av aluminiumslokket. Jeg ble ikke skremt, for jeg har sett verre ting ordne seg med litt rengjøring. Fikk endelig bruk for DeoxIT D5 som jeg egentlig skulle bruke på noe gammelt HIFI-utstyr jeg har liggende. Sprayet rikelig og børstet rent med en tannbørste før jeg tørket av med en microfiberklut og blåste rent med trykkluft på boks. Monterte alt sammen igjen og la inn to store bagger med Slilicagel i lykten før jeg satte på det siste lokket. Startet bilen og nå fungerer de adaptive lysene igjen. Jobben tok meg 15 minutter og jeg har aldri demontert frontlykt på E60/E61 før. Superfornøyd med å slippe å kjøpe ny modul og få denne kodet om. Nødvendig verktøy: Torx 20 og 30, elektrorens og trykkluft hvis du vil være pertentlig. Edit: jeg planlegger å ta ut begge lyktene og forsegle kretskortene i epoxy og bruke hvit vaselin i kontakten, på den måten kan ikke modulene bli vannskadet igjen. Kommer også til å gå til innkjøp av mer Silicagel som jeg skal feste på innsiden av det store lokket på lykten og bytte ut av og til. På den måten slipper jeg unna dugg/fukt og skader på motorene som driver de adaptive lysene. Endret November 9, 2015 av robert.kristensen Otis, Gustav C. og awt reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert K Skrevet November 9, 2015 Share Skrevet November 9, 2015 Jeg bytta glødeplugger og fjerna swirl flaps selv. Gjorde det på ca 5 timer, med bytte av veivhusfilter, olje og luftfilter i samme slengen. Det var første gang jeg rørte en e61 i motorrom. Veldig kurrant jobb, ren skruejobb uten mye hodebry om glødepluggene ikke har irret seg fast. Husk og rens egr-ventilen i samme slengen den er av. Glødeplugger kjøpte jeg orginale BERU+rele til 1100kr på ebay og blendelokk til swirl flaps i alu med alle pakninger til innsug for 500kr. Jeg vurderer å bytte selv på min 535d. Jobben er vel ganske lik. Greit for deg om jeg stiller spørsmål på PM hvis det dukker opp noe? Manner meg opp til å ta fatt på denne jobben..Sent from my ONE A2003 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet November 9, 2015 Share Skrevet November 9, 2015 Noen andre som har problemer med armlenet i baksetet? Mitt står fast, får ikke klikket den utløseren helt ned så får ikke dratt den ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert K Skrevet November 9, 2015 Share Skrevet November 9, 2015 (endret) Noen andre som har problemer med armlenet i baksetet? Mitt står fast, får ikke klikket den utløseren helt ned så får ikke dratt den ned. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=435449 2005 BMW E61 535d Endret November 9, 2015 av robert.kristensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy. Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Hei. Ny på forumet så dette blir første post. Mulig jeg har postet feil, isåfall får dere bare slette eller flytte dette innlegget,men har lett litt i denne jungelen av et forum uten hell. jeg har akkurat kjøpt en E61 Msport frontfanger til min 05 E61. Det jeg rett og slett lurer på er om det finnes en grei DIY de/monterings tråd noen plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Det å skifte støtfanger er veldig enkelt, det som er vanskelig er å gjøre det rett, med alle detaljer, slik som deksel, hjulbuer og braketter. Men det finnes helt sikkert en diy en plass. Remy. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Google har jo millioner av slike Diy. Remy. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy. Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Takk for svar. Skal saumfare google.. Håpet kanskje det fantes litt erfaringer her inne med å bytte fanger og da kanskje hadde tilgang på en god diy. Men google skal sjekkes. Igjen, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Takk for svar. Skal saumfare google.. Håpet kanskje det fantes litt erfaringer her inne med å bytte fanger og da kanskje hadde tilgang på en god diy. Men google skal sjekkes. Igjen, takk. Denne er helt ok: Noen syns det er lettere og ta ut lyktene, men det Må man ikke. Selv lar jeg de stå. Remy. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Har av en eller annen grunn fått trøbbel med klimaanlegget igjen. Etter en stund kjøring går vifte anlegget opp å ned i styrke, det kan se ut til at den ikke får levert luften den ønsker. Justerer jeg styrken manuelt og tilbake på auto så fungerer det fint igjen. Men som sagt styrken går opp å ned og er litt ulyd, noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet November 16, 2015 Share Skrevet November 16, 2015 I idrive står det 1000km igjen på DPF, er dette noe som justerer seg automatisk etter hvor tett det er? Isåfall vil det fungere å utsette denne litt ved å sette i gang regenerering med diagnoseverktøy for å så blåse det rent? Et spm til: Er noe fuktig ved gulvmatte fremme ved passasjerside. Er det vanlig med fukt her (vanlig feil ikke at det skal være der) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå