Saltkjelen Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 De senker 35mm i forhold til standard høyde. Ettersom M-tech senker 15mm, vil disse senke ytterligere 20mm. Jeg ville ikke vurdert noe lavere engang, men så er ikke jeg spesielt begeistret for "Harry-råne-looken". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 De senker 35mm i forhold til standard høyde. Ettersom M-tech senker 15mm, vil disse senke ytterligere 20mm. Jeg ville ikke vurdert noe lavere engang, men så er ikke jeg spesielt begeistret for "Harry-råne-looken". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 (endret) Ok, synes det virker veldig lite med bare 2 cm ned. Men hadde jo vert greit og for en gangs skyld ha en praktisk bil også Hvordan vil du si stivheten ble i forhold til m-sport da? Endret Desember 4, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 På min gamle hadde jeg også H&R 35/35 senk på med originale dempere foran og bak. Var veldig fornøyd med høyden akkurat når fjærene ble montert, men så sank de litt sammen i løpet av 2 mnd. Så da fikk jeg høyden man ser på bildene og dette ble for lavt til mitt bruk. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48375108 Ubrøyta vinterveier i Hedmark + lav frontfanger = ikke morro. Så angret bittert på at jeg ikke gikk for 30/30. Med tanke på komfort var det bra, selv med 19", men ikke veldig sportslig akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Noen som har prøvd? https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/lykter-fornyer/lykteglassfornyer_sett_for_frontlykter_3m__lykteglassfornyer__1683223 Ser at det ikke legges noe UV beskyttelse på her, skal man ikke egentlig gjøre dette for å unngå at det ser like galt ut etter et halvt år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 På min gamle hadde jeg også H&R 35/35 senk på med originale dempere foran og bak. Var veldig fornøyd med høyden akkurat når fjærene ble montert, men så sank de litt sammen i løpet av 2 mnd. Så da fikk jeg høyden man ser på bildene og dette ble for lavt til mitt bruk. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48375108 Ubrøyta vinterveier i Hedmark + lav frontfanger = ikke morro. Så angret bittert på at jeg ikke gikk for 30/30. Med tanke på komfort var det bra, selv med 19", men ikke veldig sportslig akkurat. Veldig fin bil, denne gikk vell fort til den prisen regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 (endret) Noen som har prøvd? https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/lykter-fornyer/lykteglassfornyer_sett_for_frontlykter_3m__lykteglassfornyer__1683223 Ser at det ikke legges noe UV beskyttelse på her, skal man ikke egentlig gjøre dette for å unngå at det ser like galt ut etter et halvt år? Edit 3: Nei, har ikke erfaring med dette. Ser at det 3M kittet inneholder slipepapir /pads. Så man bør være forsiktig så man ikke sliper igjennom UV laget. Så lenge man fjerner alle ripene etter nedslipingen, så bør det bli "permanent". Jeg har selv et lignende kit fra Wolfgang som inneholder grov/fin polish/pad og en sealer. Det tar ikke de groveste steinsprutene, men er lykten matt så får man det blank igjen. Det er lett og går fort. Denne enklere typen kit kan jeg varmt anbefale. Da korrigerer/polerer vekk en ubetydelig del av lakken på lykten. GS selger også "Motip repkit lykteglass proffpakke Color Matic". Dette kittet har jeg litt erfaring med. Dette er et våtslipe kit med UV-lakk på sprayboks. Det er meningen at man skal pusse ned UV laget for hånd og erstatte det. Lettere sagt enn gjort og er en fordel å ha erfaring med sprayboks lakkering. Veldig fin bil, denne gikk vell fort til den prisen regner jeg med Takk Den ble solgt etter 6 dager, for 165.000. Jeg angrer litt på at jeg solgte den så fort og til den prisen, men den var ganske normalt utstyrt og uoriginal M-sport. Så trodde egentlig at det meste jeg kunne få var 170.000. Endret Desember 5, 2015 av Gustav C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 @ Gustav C. Dette er den mest ryddige og seriøse finn annonsen jeg har sett. Kudos! Så ut som et svært ryddig eksemplar også. Hva kjører du nå? BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 (endret) Takker Litt skammelig å si dette, men skal jeg langt så blir det NSB i form av tog/buss. De kortere distansene tas med bein og sykkel når været tillater det. Solgte bilen pga. skolegang, men savner å ha bil, spesielt hobbydelen rundt det. Har egentlig vært på kontinuerlig leting etter en "ny" bil, som kan hjelpe meg å unngå NSB. Ser etter noe eldre (E34, E39 og E38) med bensin. Endret Desember 5, 2015 av Gustav C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perarne83 Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 (endret) Har begynt å få problemer med sentrallåsen på 525dat 2008. Den har ikke virket på et par dager, så i dag testet jeg å stikke nøkkelen helt inn til spoileren bak og da funka den som bare det. Er det nøkkelen som har dårlig batteri? Begge nøklene funket bra for noen dager siden, og plutselig så må jeg helt inntil bakluka for at de skal funke. Kan det være mottakeren som står i bilen? Kanskje også greit og vite at varmen i ruta sluttet å fungere også. Endret Desember 6, 2015 av perarne83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbholm Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Hei, Jeg lurer på om noen her inne har ASF 41 hydralikkolje som jeg kan kjøpe? Er "tom" for olje beholderen til pumpa for bakluka. Hadde vært fint om noen i Lillestrøm eller Oslo område kunne gitt meg beskjed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.t.e Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Har du kjørt lufte prosedyren? https://www.youtube.com/watch?v=Nzk9yvFXsBI Jeg pleier å kjøre den prosessen 2 ganger. Tar ca 10- min, topper opp etter hver gang og anbefaler lader. Etter en test-tur toppes det opp en siste gang. Edit: Jeg har fått temperaturen opp mot 96-98 grader rett etter termostatskifte, begge gangen jeg har gjort det (525d pre face og 525xd facelift). Så lenge dette er max tempt og den ikke passerer 100 grader, hadde ikke jeg vært betenkt. Bare fyll etter kjølevæske og sjekk at det ikke lekker osv.. Hei igjen, jeg får ikke dette til og fungere, er det bare å gjøre slik som i videoen? Søkt etter flere filmer på YouTube men finner bare filmer med bensin motorer. Er det like mellom bensin og diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Har begynt å få problemer med sentrallåsen på 525dat 2008. Den har ikke virket på et par dager, så i dag testet jeg å stikke nøkkelen helt inn til spoileren bak og da funka den som bare det. Er det nøkkelen som har dårlig batteri? Begge nøklene funket bra for noen dager siden, og plutselig så må jeg helt inntil bakluka for at de skal funke. Kan det være mottakeren som står i bilen? Kanskje også greit og vite at varmen i ruta sluttet å fungere også. Bilen skal selv si ifra når batteriet i nøkkelen blir dårlig. Ivertfall så gjør min det. Det får du opp når du starter bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perarne83 Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Greit og ha det eliminert. Kan det være at signalmottakeren bare har mistet rekkevidden sin? Siden den funker bra når jeg holder den opp til spoileren bak? Men det forklarer jo ikke varmetrådene som ikke funker...Blir sprø av slike problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Hei. Jeg har siden juni kjørt en 04 530iA. En ting jeg lurer litt på er om forbruket muligens er noe høyt. Jeg forventet selvsagt ikke super drivstofføkonomi med en 3l bensinmotor i tung bil med automat, men 1,5 til 2l på mila virker noe drøyt til tross for at jeg har under 1 mil til jobb og det er bykjøring hele veien. Selv har jeg tenkt på at det kan være defekte o-ringer i vanos enhet, noe som også kan forklare at den virker litt sluggish og veik på lav rpm (fullstendig klar over at dette ikke er en dieselmotor, men sånn jeg opplever det var min gamle m20b25 langt kvikkere og ikke mye svakere på lavt turtall). Noen som har tanker rundt dette? Setter pris på svar. Mvh, Per Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå