Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en e61 520dat som jeg har et irriterende problem med.

Når bilen står i ro, og motoren er kald, så skjer det nesten ingenting når jeg trykker inn gasspedalen. Kommer ikke opp i turtall. Den siger bare rolig fremover. Etter 50 meter kommer turtallet sakte men sikkert opp.Etter der fungerer bilen stort sett som den skal. Kan være et problem hvis første veikryss er 100 meter unna. Når motoren begynner å bli varm er problemet borte.

Det kan legges til at det er endel forsinkelse på gasspådrag når moteren er varm også. Ingen feilkoder, og DPF er sjekket ok, akkurat tatt oljeskift der det var påvist diesel i olja.

Ikke noe ekspert på bil, så det er kanskje litt dårlig forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står på 01.00, så holder du inne bryteren litt. Da bytter den til 01.01 med en gang, og deretter til 02.00. Da kan du taste deg opp til 19.00. Lock on kommer opp, og du legger sammen de fem - 5 - siste i VIN (uavhengig om du har fem (feks CH12345 = 15) eller seks tall (C123456 = 20)). Deretter bekrefter den, og du er tilbake til 01.00. Da kan du bla deg i de forskjellige menyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å bytte de demper-sylinderene til bakluka? Gidder ikke å bestille viss det må noe spes til, da setter jeg den heller til verksted.

Må ha vært lekkasje eller lignende da den nedre plast dekselet er frosset fast og blir med opp kan en si. Hele skiten er åpen nå og klarer ikke å holde luka..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVÆRT enkelt å skifte de.

Du må bare vippe ut det lille låse blekket i enden av demper for å ta den ut av sin posisjon, siden det er et kuleledd.

Husk også å ha noe til å støtte bakluke oppe mens du gjøre dette. Bakluka er jævlig tung uten demper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVÆRT enkelt å skifte de.

Du må bare vippe ut det lille låse blekket i enden av demper for å ta den ut av sin posisjon, siden det er et kuleledd.

Husk også å ha noe til å støtte bakluke oppe mens du gjøre dette. Bakluka er jævlig tung uten demper.

Akkurat det jeg trodde, da blir nok 2 nye bestilt fortløpende. Forferdelig irriterende å måtte holde luka åpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte åpningen i enden på hver demper med universal fett for å at det ikke skal bli tørt, åpningen der hvor kuleleddet skal være ja ikke inni demper.

Der var meget deilig med nye dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant originale til 1100 ca (2 stk).. 100 kr i frakt..

http://m.ebay.com/itm/2x-ORIGINAL-BMW-GASDRUCKFEDER-HECKKLAPPEN-DAMPFER-BMW-5-ER-E61-TOURING-7178273-/161914133265?nav=SEARCH

Men finner uoriginale til ca 800 (2 stk)..

http://m.ebay.com/itm/2x-ORIGINAL-BMW-GASDRUCKFEDER-HECKKLAPPEN-DAMPFER-BMW-5-ER-E61-TOURING-7178273-/161914133265?nav=SEARCH

Edit: Han har i såfall 1 negativ kommentar angående de uoriginale demperene. De er litt for lange etter en kommentar å bedømme..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Endret av axept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig fikset PDC min igår, var eiret styreenhet :)

Men nå piper den konstant på høyre side bak. Alså som om jeg har rygget borti noe. Vil dette si at sensor er gåen? Hvor kjøper folk sensorer evt.? Er det kun originale som gjelder? Rekner med disse bestilles i bilens farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig fikset PDC min igår, var eiret styreenhet :)

Men nå piper den konstant på høyre side bak. Alså som om jeg har rygget borti noe. Vil dette si at sensor er gåen? Hvor kjøper folk sensorer evt.? Er det kun originale som gjelder? Rekner med disse bestilles i bilens farge?

Er sensoren ren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...