vidarkl Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Heisann, Jeg har en e61 520dat som jeg har et irriterende problem med. Når bilen står i ro, og motoren er kald, så skjer det nesten ingenting når jeg trykker inn gasspedalen. Kommer ikke opp i turtall. Den siger bare rolig fremover. Etter 50 meter kommer turtallet sakte men sikkert opp.Etter der fungerer bilen stort sett som den skal. Kan være et problem hvis første veikryss er 100 meter unna. Når motoren begynner å bli varm er problemet borte. Det kan legges til at det er endel forsinkelse på gasspådrag når moteren er varm også. Ingen feilkoder, og DPF er sjekket ok, akkurat tatt oljeskift der det var påvist diesel i olja. Ikke noe ekspert på bil, så det er kanskje litt dårlig forklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Ja kom meg til der man skulle legge sammen tall, men så forstod jeg at man skulle videre til 19, men min gikk merkelig nok bare opp til 8 før den gikk tilbake til 1... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Når du står på 01.00, så holder du inne bryteren litt. Da bytter den til 01.01 med en gang, og deretter til 02.00. Da kan du taste deg opp til 19.00. Lock on kommer opp, og du legger sammen de fem - 5 - siste i VIN (uavhengig om du har fem (feks CH12345 = 15) eller seks tall (C123456 = 20)). Deretter bekrefter den, og du er tilbake til 01.00. Da kan du bla deg i de forskjellige menyene. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Er det vanskelig å bytte de demper-sylinderene til bakluka? Gidder ikke å bestille viss det må noe spes til, da setter jeg den heller til verksted. Må ha vært lekkasje eller lignende da den nedre plast dekselet er frosset fast og blir med opp kan en si. Hele skiten er åpen nå og klarer ikke å holde luka.. Sent fra min LG-H815 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 SVÆRT enkelt å skifte de. Du må bare vippe ut det lille låse blekket i enden av demper for å ta den ut av sin posisjon, siden det er et kuleledd. Husk også å ha noe til å støtte bakluke oppe mens du gjøre dette. Bakluka er jævlig tung uten demper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 SVÆRT enkelt å skifte de. Du må bare vippe ut det lille låse blekket i enden av demper for å ta den ut av sin posisjon, siden det er et kuleledd. Husk også å ha noe til å støtte bakluke oppe mens du gjøre dette. Bakluka er jævlig tung uten demper. Akkurat det jeg trodde, da blir nok 2 nye bestilt fortløpende. Forferdelig irriterende å måtte holde luka åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Jeg fylte åpningen i enden på hver demper med universal fett for å at det ikke skal bli tørt, åpningen der hvor kuleleddet skal være ja ikke inni demper. Der var meget deilig med nye dempere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Ok, skal se om jeg ikke får smurt på noe. Hm, bestille fra ebay og spare 5-600 på pris og satse på å slippe toll eller fra gs.. Hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Hm, bestille fra ebay og spare 5-600 Post her om du finner noe billig på eBay da. Flere her mer slappe dempere om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 (endret) Fant originale til 1100 ca (2 stk).. 100 kr i frakt..http://m.ebay.com/itm/2x-ORIGINAL-BMW-GASDRUCKFEDER-HECKKLAPPEN-DAMPFER-BMW-5-ER-E61-TOURING-7178273-/161914133265?nav=SEARCHMen finner uoriginale til ca 800 (2 stk)..http://m.ebay.com/itm/2x-ORIGINAL-BMW-GASDRUCKFEDER-HECKKLAPPEN-DAMPFER-BMW-5-ER-E61-TOURING-7178273-/161914133265?nav=SEARCH Edit: Han har i såfall 1 negativ kommentar angående de uoriginale demperene. De er litt for lange etter en kommentar å bedømme.. Sent fra min LG-H815 via Tapatalk Endret Januar 20, 2016 av axept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Noen som har delebil her? Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Noen som har delebil her? Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Ligger mange på Finn. Lå ihvertfall hinn dagen.. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Noen her som kan bekrefte om min teori stemmer? Del nr 5 på bilde 1 skal skøytes med del nr 4 på bilde 2? Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Fikk endelig fikset PDC min igår, var eiret styreenhet Men nå piper den konstant på høyre side bak. Alså som om jeg har rygget borti noe. Vil dette si at sensor er gåen? Hvor kjøper folk sensorer evt.? Er det kun originale som gjelder? Rekner med disse bestilles i bilens farge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Fikk endelig fikset PDC min igår, var eiret styreenhet Men nå piper den konstant på høyre side bak. Alså som om jeg har rygget borti noe. Vil dette si at sensor er gåen? Hvor kjøper folk sensorer evt.? Er det kun originale som gjelder? Rekner med disse bestilles i bilens farge? Er sensoren ren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå