Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, torsteintaft skrev:

hei. lurer på og importere bil fra tyskland E61 535D  2007 til 2008.
er det noe jeg burde se etter?
noen biler er det vinterpakker på bilene etter hvor de blir solgt. er det slik på bmw også?

Du finner svar på alt du måtte lure på ved å søke på forumet eller søke internt i tråden her da E60/61 er omdiskutert milliarder av ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.1.2017 at 22.01, Cali skrev:

Takk. Jeg søkte opp delenr. på orginale glødeplugger på eBay og fant 4 til bare 600kr :)

 

Det er vel ikke mulig at gløderele kan være ødelagt også? Har jo ifølge Carly en glødeplugg som fungerer, men vet ikke om det kommer opp egen feilmelding på reelet?

 

Er det noen av dere som vet om jeg burde kjøpe pakninger når jeg skrur opp manifold, egr, etc?

Så denne filmen på Youtube, og det er jo endel pakninger, bilen er jo tross alt en 09mod, så usikker om de kan være dårlige og revne når jeg skruer opp?

 

Beklager om jeg spør mye, skulle såklart bare ringt en BMW forhandler. :) 

 

Hei,hvis det er 520 09 mod så har du ikke det innsuget /motoren på filmen der, og man behøver ikke ta av innsuget for bytte av glødeplugger, ikke relé heller. Litt trasig å få av kontakt på pluggene bare. Og skru ut forsiktig, blir det tregt bør du stoppe hvis du ikke er trygg på hva du gjør😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Da må jeg ha hjelp.

Starteren på min e61 530d gikk i stykker og har da satt inn ny nå idag.

Problemet er at starteren går som normalt men bilen vil ikke fyre.Null respons.

Hva kan dette være?

Batteriet ble før lading målt til ,11,3 noe som er lite.

Batteriet ble satt inn igjen med full kapasitet .

Masse strøm og starter som funker men null fyring ,hva har skjedd?

Bilen fungerte smertefritt helt til starter ikke virket.

Svar ønskes .

For meg høres dette litt ut som at alle seks glødeplugger ikke virker. Det kan være defekte plugger, glødestyreenhet eller plusskabelen til glødestyreenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

For meg høres dette litt ut som at alle seks glødeplugger ikke virker. Det kan være defekte plugger, glødestyreenhet eller plusskabelen til glødestyreenheten.

Det verste er at etter starter sluttet å virke ,fikk jeg frem noe som lignet et glødesignal.

Dette forsvant når jeg trykket på knappen før starterbytte.

Nå etter starterbytte og uten strøm/batteri I bil ,har dette tegnet forsvunnet .

Kan gløderele og plugger gå i stykker etter 36000 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, sveigis skrev:

Det verste er at etter starter sluttet å virke ,fikk jeg frem noe som lignet et glødesignal.

Dette forsvant når jeg trykket på knappen før starterbytte.

Nå etter starterbytte og uten strøm/batteri I bil ,har dette tegnet forsvunnet .

Kan gløderele og plugger gå i stykker etter 36000 km?

Ja, hvis dette er defekt, så vil man bare kunne dra på starteren. Etter nok kinninger slik at motoren får kompresjon vil/kan den starte. Jeg opplevde det samme på min bil i kun 3,5 minus i Hemsedal med helt nye glødeplugger og glødestyreenhet. Problemet var plusskabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg om jeg får feilmelding på gløderele om det er ødelagt?(Carly) 4.5- idag og bilen slet med å starte. 3 glødeplugger er kaputt men den skal da prøve å gløde på 1 plugg?

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke feil på gløderele når mitt var gåent. Fikk kun feil på alle glødepluggene. Skiftet rele og fikk da feil på plugg 5 og 6. Skiftet disse etterpå, og alt ok. Har aldri sett glødetegn i dashbordet på min og har vært ned i -10 såvidt jeg kan huske. Var vanskelig å starte rundt 4 grader og lavere uten fungerende gløderele, men den startet og kaklet godt etter noen forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

@Cali Mener bestemt at gløderelè har egen feilkode.
S¨3 defekt glødeplugger vil nok resultere i en motor som er vanskelig å starte fra ca 3-4 grader og nedover.

Ja! Men hvorfor kommer ikke glødeikonet (spiral) opp? Er det et triks for å få bilen til å gløde? Vet om man har nøkkel(preface) så må man ha den i posisjon, men jeg har jo faceliftnøkkel u/keyless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har en 520D 2006 som begynner og gå meg på nervene. 

når jeg kjører så mister jeg motorkraft. kan sette gassen i bånn for og dra på, og den drar skikkelig bra helt opp til ca 80-90 kmt. da dør den helt! rpm nåla stopper på 2-3000, å vil ikke gi mer. er som en fartsperre på 80-90 kmt. 

samme når det er motbakke, som for eksempel opp en bru, da får jeg bare 60 før motoren gir seg. 

er veldig merkelig, for drar skikkelig bra helt til den kommer til dette "pungtet", da stopper det helt opp. holder jeg gassen inne så står rpm nåla fast på 2-3000 og farten holder seg på 80-90. 

har hatt dpf problemer, var så tett at det lot seg ikke åpne med rensemiddel, trodde det var feilen og fjernet den mot en downpipe, men til ingen nytte. 

har vert flere ganger og fått diagnose på bilen men ingen feilmeldinger heller. 

bilen er chippet til 200hester(200 gullfisker nå🖒), egr koblet ut, og dpf koblet ut. (feilen kom før jeg gjore dette)

noen som har peiling? 

takk :)

Endret av Rinohans1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

@Cali Mener bestemt at gløderelè har egen feilkode.
S¨3 defekt glødeplugger vil nok resultere i en motor som er vanskelig å starte fra ca 3-4 grader og nedover.

Ja! Men hvorfor kommer ikke glødeikonet (spiral) opp? Er det et triks for å få bilen til å gløde? Vet om man har nøkkel(preface) så må man ha den i posisjon, men jeg har jo faceliftnøkkel u/keyless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cali skrev:

Ja! Men hvorfor kommer ikke glødeikonet (spiral) opp? Er det et triks for å få bilen til å gløde? Vet om man har nøkkel(preface) så må man ha den i posisjon, men jeg har jo faceliftnøkkel u/keyless.

Gløding bestemmes av bilen selv. Så om den ikke gløder trengs ikke gløding. Starter motoren lett? Går den rent på tomgang rett etter start? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...