Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe måtte jo bare..

Har sett enorme mengder med dekal trim er disse to dagene, var tilogmed en skoda med m// emblem [emoji23]

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite med svart stripe er registrert som en X6M50D registrert 17.01.2012

280 KW 380 HK ifølge svensk kjøretøyregister.

Skjønner ikke at folk som har råd til en så rå bil kjører rundt med en halvmeter påklistrede bokstaver på bakluka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det er dyrt å ta lappen når kjøreskoler flest konkurrerer om å ha dyrest mulig biler - ofte i prisleiet 500-900 000 kr. Hadde det ikke vært bedre for samfunnet om vi dempet inflasjonen slik at flere har råd til å ta lappen? Man blir ikke en bedre sjåfør i en ny 420d enn en 2010 E90 eller Toyota Auris.

Jeg har lagt merke til at noen kjøreskoler på Oslo Øst drevet av innvandrere har veldig gamle biler (og mange innvandrer-elever) som Mercedes W203, Golf 5 og lignende. Hvis de driver hvitt og priser seg lavere synes jeg det er en god ide. Men jeg mistenker at det er en del under bordet der.

Det samme gjelder i taxibransjen også. Det har vært en markant prisøkning siste 10 år på tross av flere taxier, og når sjåførene har råd til å kjøpe biler til en million skjønner man jo at mange ikke lider. Jeg tar heller halv pris i baksetet på en MB W211 enn 400 spenn for noen få km i en ny XC90, S-klasse, F11 etc...

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller er for å tiltrekke elevene enn å være bedre enn naboen. Her jeg bor (som ikke er så veldig langt fra Stavanger) er de aller fleste kjøreskolebilene vanlige, kjedelige biler (det finnes riktignok en og annen BMW, men stort sett går det i Golf o.l.).

 

Jeg tviler på det er særlig billigere å ta lappen her, så da kan man jo heller fundere på om de som har Golf som kjøreskolebil tar mer av pengene ut i lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fine biler virker som en magnet for tenåringsgutter. Husker selv en lokal kjøreskole som var tidlig ute med det - han kjøpte en ny Ford Cougar V6 i 1999 (da var det en ganske kul bil), og den trakk oppmerksomhet. Men for tenåringer og foreldrene deres er det til syvende og sist prisen som betyr noe, og da hadde det kanskje vært en ide for en del kjøreskoler å bli mer edruelige i valget av biler slik at de kan tilby en mye bedre pakkepris til eleven.

En flashy bil kan gi en lite heldig signaleffekt til voksne/foreldre - da ser de fort hvorfor prisen for kjøreopplæring er såpass høy.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ved Svein Svendsen kjøreskole. De har mange nye fete BMWer. For de fleste utlendinger vil det virke absurd å se en bilpark av det kaliberet for kjøreelever...

Kjørte selv 316i E46 facelift og Mitsubishi Outlander, det var gode biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste trafikklærere er kjøretøyet deres arbeidsplass, og således ser jeg poenget med å kjøre en 4-serie fremfor en Golf. At BMW er et foretrukket merke i denne bransjen, skyldes også gode avtaler med forhandlere (kjøpspris, service, ettermarked) - i tillegg til markedsmessige forhold, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde en 2011 220 e klasse manuell.

Større drit clutch skal du leite lenge etter. Dei burde holde seg til dei nydlige automatkassene. Eneste automatbilene eg synest er kjørbar.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...