Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at "alle" klarer og bygge noe som går fort rett fram det er jo svingene som er artig og kjøre. Sist gang jeg kjørte sjuern på Rudskogen så brukte jeg langstrekka for og slippe fram de andre og kjøle bremsene også dro jeg på det jeg hadde i kurvene igjen.

Skrevet
4 timer siden, Rune-K skrev:

Husk at "alle" klarer og bygge noe som går fort rett fram det er jo svingene som er artig og kjøre. Sist gang jeg kjørte sjuern på Rudskogen så brukte jeg langstrekka for og slippe fram de andre og kjøle bremsene også dro jeg på det jeg hadde i kurvene igjen.

Ja stemmer det 

Skrevet
4 timer siden, sveigis skrev:

Rudskogen er bestandig gøy og ikke minst at bil leverer 😊

Men du bygger jo ting så grundig at jeg hadde ikke vært bekymret et sekund her .

Vannvittig rå den e34en din !

Du klarer liksom å få den til å se stilren som fra fabrikk samtidig så bøllete at man blir litt satt ut 😅.

Detaljene du har fått til på denne er det få som klarer.

Bra der er barn og i familien som ser gleden i denne 😊💕

Alltid hyggelige ord, tusen takk :) 

her er en litt video og bildeIMG_1154.thumb.jpeg.df2bbe3f98dba62bf30711ae00737e40.jpeg

Skrevet

Begynner å få delene til enda et nytt bremse opplegg. Dette blir da f30 335i spec. Dette er noe flere kjører i usa da man kan bruke org bmw deler :)

sieen jeg kjører min aktivt så ble det Zimmermann skiver og ferrodo ds2500 klosser. Har plan om å lakke kaliperne orange for å matche blinklysa😅 da jeg ikke føler blå passer til noe.

kaliperne er brukt, men gikk for det da jeg ville ha brembo og bmw stempel bakpå. IMG_1182.thumb.jpeg.168af89270200a1537c3636ebbd877f6.jpeg

IMG_1188.thumb.jpeg.f8716990e1029d3f26c7c3f48edb3220.jpeg

IMG_1197.thumb.jpeg.2c3503ab9a038dc9034315f2158f1c01.jpeg

IMG_1200.thumb.jpeg.a97c6e867021c98a3c72c2984604b2bc.jpeg

IMG_1199.thumb.jpeg.60089ea783af1bfc097658f48129f1b0.jpeg

Skrevet (endret)

Gnukka med tannbørsten på kaliperne litt til og de virker ganske bra til å ha tilbakelagt endel km. fikk brakett spacerne som jeg testet også. Tar straks sommerferie med familien til Danmark, så får skru litt når jeg kommer tilbake 👍IMG_1209.thumb.jpeg.a22119cb28a8b85080ed6b9bd78a5b50.jpegIMG_1211.thumb.jpeg.fc028199bfae7c7dee2c6165e6b6a154.jpegIMG_1210.thumb.jpeg.5000004c6f6746e03098c8e1dde615b7.jpeg

Endret av NeonMuffler
Skrevet
3 timer siden, RF91 skrev:

Kall meg sær, men store bremsa e ganske kult 😄 Spesielt når da e snakk om retrofitting av OEM deler 😎

Helt enig! Morro å kunne bruke moderne oem bremser 👌 lettere å skaffe deler til etterhvert som e34 blir eldre også

Skrevet (endret)

Hadde nok valgt noen kosser med mer bit og som tåler mer varme enn Ferrodo DS2500 hvis du bruker bilen aktivt. :)

Endret av Øyvind L.
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Hadde nok valgt noen kosser med mer bit og som tåler mer varme enn Ferrodo DS2500 hvis du bruker bilen aktivt. :)

dårlig erfaring med det? hva tenker du evt da? min erfaring er at det er helt brukanes, på lik linje med yellowstuff. finnes alltid grommere men da blir det fort veldig dyrt hehe. men da kan jeg likegjerne bruke K-sport igjen :) 

Endret av NeonMuffler
Skrevet

Tenkte faktisk litt på det samme for en stund siden, har og sett at 335i bremser har blitt brukt. Hvor handlet du brakett? Bør vel kunne få godkjent dette? 🙂

Skrevet
9 minutter siden, Olaandref skrev:

Tenkte faktisk litt på det samme for en stund siden, har og sett at 335i bremser har blitt brukt. Hvor handlet du brakett? Bør vel kunne få godkjent dette? 🙂

brakettene er fra Epytec i tyskland. de sammarbeider med Tuv, og har dokumentering på material osv. og siden bilen er veteran skal det ikke være krav til TUV på bremser, så det skal i teorien gå greit :)

Skrevet
47 minutter siden, NeonMuffler skrev:

dårlig erfaring med det? hva tenker du evt da? min erfaring er at det er helt brukanes, på lik linje med yellowstuff. finnes alltid grommere men da blir det fort veldig dyrt hehe. men da kan jeg likegjerne bruke K-sport igjen :) 

Gode klosser er kanskje en del dyrere, men så varer de kanskje 5x så lenge også. Og du mister ikke plutselig bremsene. 😎

Skrevet
1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Gode klosser er kanskje en del dyrere, men så varer de kanskje 5x så lenge også. Og du mister ikke plutselig bremsene. 😎

joa, men nå svarte du ikke på spørsmålet heller :P hvis jeg skulle bli veldig skuffa og miste bremsene med disse så skal jeg vurdere noe annet neste gang ;)

Skrevet
5 minutter siden, NeonMuffler skrev:

brakettene er fra Epytec i tyskland. de sammarbeider med Tuv, og har dokumentering på material osv. og siden bilen er veteran skal det ikke være krav til TUV på bremser, så det skal i teorien gå greit :)

Tøft, skader ikke med skikkelig bremser, i hvert fall når bilen blir brukt slik som din 🙂

Skrevet (endret)
5 minutter siden, NeonMuffler skrev:

joa, men nå svarte du ikke på spørsmålet heller :P hvis jeg skulle bli veldig skuffa og miste bremsene med disse så skal jeg vurdere noe annet neste gang ;)

Jeg har dårlig erfaring med både DS2500 og EBC. Hvis ikke hadde jeg ikke skrevet at du burde vurdert noe annet. De fader ved hard kjøring på bane og forsvinner fort. Støver myyyye..😊

Endret av Øyvind L.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...