Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Klarer meg fint uten ABS, ESP, navi, DVD, PDC, regnsensor, oppvarmede seter, AC, komfortseter, varme i baksetet, elektrisk svingbart hegnerfeste, avblendbare og elektriske speil, elektriske vinduer, sentrallås, webasto, servo, xenon, lyktespylere, cruise controll, cd skifter, dekktrykkssensorer og skinnseter.

... men manuelt soltak og LSD vil jeg ha! 8)

Skrevet

Fredrik; Jeg kan være enig med at det er en kul teknologi- innovativ og grei. Jeg digger ledbaklysene på a6, egentlig bedre enn e61 også, og Audi er mitt nr2 merke sånn sett.. Bare synd at det er så langt opp fra Audi til Bmw,- jeg kan også nevne at jeg kjører Audi a6 06 modell nesten daglig- så er ikke bare utseende og imaget deres jeg liker som de fleste andre "nesten" eiere.

Ideen med pærer som lyser sterkt, og som er nesten evigvarende (led teknologi) er meeget god. At det er kjørelys eller ikke, er irrelevant syns jeg. Hadde jeg hatt angeleyes på bilen min (hvis jeg hadde hatt egen bil) ville jeg nok kjørt med dem og grøftelys så mye som mulig, selvom jeg egentlig har sluttet med park+grøftelys kombinasjonen.

Det tar vel ikke så lang tid før bmw? kanskje adopterer konseptet med led-lys?

Ellers virker det på meg, men ikke skyt meg om jeg tar feil,- at de fleste som ikke liker dette "nymotens" ekstrautstyret, er dem som ikke har fått blitt vant til det. Jeg ser, kanskje uten unntak- at det ikke er noen av de som ikke liker PDC som har nye nok biler til å i det hele tatt ha det som ekstrautstyr. Uten at det er en skam å kjøre en eldre bil. Jeg har selv ikke råd til Audien til far, men de fleste som har råd til en ny bil- har som regel råd til de ekstra vedlikeholdskostnadene også. Jeg er også "mann" og klarer stortsett å lukeparkere perfekt på første forsøk, med yaris som med caravelle, men det er enkelt og greit lettere å parkere med pipingen og speil, enn å måtte snu seg.

Når jeg vil utelukke skinn fra min liste, er det fordi det er JÆVLIG kaldt om vinteren, og blir ofte klamt om sommeren, fører også til en brennende følelse dersom bilen ikke har sotavinduer og har stått i solsteiken. Utseende til skinn-intr er jo selvfølgelig penere, og lettere å holde rent.. Men nå pleier ikke jeg å dra allslags mulige unger og skittent utstyr inn i bilen.

Skrevet

For dyre i vedlikehold?

:wink:

LED kommer, men mens noen bruker den for å flashe litt med (auda) så er det liten tvil om det er en relativ umoden og pr idag dyr teknologi.

Xenon er nok med oss noen år til Fredrik.

Kan sammenlikne det med Amoled TV'er.

:wink:

Det er bemerkelsesverdig så mange nyere biler man ser med kun et Xenonlys i funksjon.... og hvis begge lysene virker har bilene i mange tilfeller ulike farger på pærene. Ellers slutter jeg meg til Superbeetles uttalelse om at selvjusteringen på Xenonlysene ikke reagerer raskt nok til å ikke blende motgående trafikk. Den nye Audi A8 har forøvrig LED hovedlys som den første serieproduserte bilen. Jeg lurer litt på om ikke A8 også var en av de første bilmodellene med Xenon hovedlys.

Såvidt jeg vet, var E32 den første bilen som kunne bestilles med xenonlys som ekstrautstyr. ;)

Skrevet
jeg hater aircondition i bruksbilen min, samt jeg at jeg hater airbag også, det er noe drit når mans kal skru og demontere, AC resulterer i at de har utelatt takluke i bilen min, noe som gjør det verre når man cruiser og hører på høg musikk, kan heller ikke stå opp av takluka under fyllekalas

hehehe :) Får creds for god humor selv om du kanskje mente det ;)

Ekstrautstyr til bil jeg IKKE trenger, vet jeg sannelig ikke..Vet bare at min neste 7-serie, skal definitivt være pansret og ha midtkonsoll med uzi.

Skrevet

Jeg kan ikke fordra regnsensorer, men vil gjerne ha intervalljustering på viskerne. I tillegg hater jeg lydvarsling når brekket er på, beltene ikke på osv...

Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor folk ikke ønsker abs...

Skrevet

Såvidt jeg vet, var E32 den første bilen som kunne bestilles med xenonlys som ekstrautstyr. ;)

Det tror jeg også og derfor skrev jeg da også at A8 var en av de første bilmodellene med Xenon hovedlys. E32 kom med Xenonlys i 1991 som den aller første bilen med disse lysene. Joda... etter nesten 20 år med denne teknologien er det på tide å bevege seg videre mot LED.

Nissen: Automatisk intervallbryter på vinduspusserne glemte jeg helt i farten som nr. 1 på min hatliste over unødvendig gadgets i biler.

Skrevet

Kjørte en 1976 Corolla denne sommeren (og en 1967 Boble året før), så jeg klarer meg egentlig greit uten det meste... :P Speedometer er kjekt å ha, radio (helst med inngang for mp3spiller), et slags blåseapparat i dashbordet er kjekt så ikke rutene dugger seg til på og eller regnfulle dager.

Ellers skal jeg klare meg greit uten noe annet utstyr i grunn. Men selvfølgelig er det utrolig behagelig med tekniske finesser. Telefon i bilen er gøy å bruke, turteller er veldig kjekt i litt raske biler med manuelt gir. Sportsseter er nydelige å sitte i. Oppvarmede seter er gode å ha om vinteren. Utover dette vet jeg ikke helt hva jeg ville valgt på en ny bil.

Skrevet
AC resulterer i at de har utelatt takluke i bilen min, noe som gjør det verre når man cruiser og hører på høg musikk, kan heller ikke stå opp av takluka under fyllekalas

Hehehe, knallgode argumenter :lol:

Jeg kan ikke fordra regnsensorer, men vil gjerne ha intervalljustering på viskerne. I tillegg hater jeg lydvarsling når brekket er på, beltene ikke på osv...

Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor folk ikke ønsker abs...

Det er nøyaktig hva jeg tenker. Regnsensoren blir jeg litt gæren på da den er overaktiv, og bruker lang tid på å avslutte inn i tunneller.

Skulle gjerne hatt god gammeldags 5-trinns intervalljustering isteden.

Ellers klarer jeg meg fint uten Xenon (kostnader), PDC og Keyless Go/startknapp. Har lest at eldre Lagunaer med kort/knapp-løsning sliter med funksjonen med alderen.

Lyktespylere er gull - deilig å slippe og stoppe på bensinstasjoner for å vaske lyktene daglig under de verste salteperiodene.

ABS kan være slitsom under aktiv kjøring, men er utrolig kjekt å ha til normalt bruk. ESP er til irritasjon for aktive sjåfører, men det har nok reddet utrolig mange menneskeliv/karosseriskader.

Pussig hvordan ting som vanntempmåler og reservehjul har blitt ekstrautstyr på noen nye biler.

Skrevet
ABS kan være slitsom under aktiv kjøring, men er utrolig kjekt å ha til normalt bruk.

Hæ? Slitsom? Hvordan kan mer effektive bremser være slitsomt? Eneste ulempen er jo i noen spesielle situasjoner hvor det kunne ha vært kjekt å låse bremsene (f.eks når man drar i sanda).

Fredrik; "Automatisk intervallbryter"? Er det regnsensor? Volvo V50 har det beste systemet jeg har prøvd. En knapp som slår på/av regnsensoren og i tillegg trinnløs justering av intervallet.

Skrevet

Jeg må ha:

Takluke (Stilig, og fint om sommeren)

Skinn seter (svart!)

Gjerne sportseter, sportunderstell, navi, PDC! xenonlys!! El seter..

Liker ikke å kjøpe biler med lite utstyr.

Men ting jeg fint klarer meg uten må være:

Kommer ikke på noe. Syns det er kjekt med det aller meste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...