Gå til innhold

bilde av ditt "dekkstrekk"?


Anbefalte innlegg

Nei, jeg har hatt Falken 453 på 2 biler nå og det er de største drittdekkene jeg noen gang har hatt.. Sporer, glatte, støyer osv.. Nankang NS2 mener jeg må være det beste økonomi dekket man kan kjøpe. Jeg har selv kjørt Nurburgring på vått med disse, og det fungererte helt konge. I tillegg støyer de lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt her jeg sitter å leser.. :)

Jeg har kjørt med Nankang NS2 to ganger tidligere, og aldri mer.. De støyer helt sinnsykt, og de er harde og slipper fort på våt asfalt. NS20 derimot, er jo vesentlig oppgradert mtp at de er rettlinjet og ikke V-mønster som NS2, de støyer mindre og er mykere i gummien. Eneste positivt jeg har å si om NS2 er at de holder lenge ifht dyrere dekk som Falken, Kumho og Toyo f.eks.

Angående Falken FK453 så har jeg brukt disse dekkene på tre forskjellige biler, og de har fungert utmerket på samtlige. Har de også på min nåværende F31, og de støyer lite samt fungerer bra på vått. Eneste minuset med dette dekket er at de slites relativt fort.

Ellers kan jeg anbefale Hankook. Disse gir også en pen strekk for de som er på jakt etter det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en må huske på at NS2 versjonen som er på markedet nå er mye bedre enn den gamle som var når dekket ble lansert. Vist du klarer å slippe med dekket på vått på vanlig vei, på vei til butikken sier vel det mer om kjørestilen din enn at dekket er dårlig? :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte NS2 våren 2012. Så de må ha blitt "bra" etter dette.

De slapp lett på fuktig vei ved bråbrems i 70-80. Var rett før jeg stusset halen på rådyret :lol:

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, StigJ skrev:

Jeg kjøpte NS2 våren 2012. Så de må ha blitt "bra" etter dette.

De slapp lett på fuktig vei ved bråbrems i 70-80. Var rett før jeg stusset halen på rådyret :lol:

Jeg skjønner ikke dette jeg.. Jeg har hatt disse dekkene på 3 biler nå og aldri hatt det problemet. Og som jeg har sagt før så har jeg kjørt rundt ringen, og det var ikke noe problem der med innbremsing på vått. Og de satt som støpt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser det allerede er noen her som kjører på det oppsettet, men er det greit med 235/35/19 dekk på 9,5" felg samt 215/35/19 på 8,5" felg? ;) Vil ikke ha for mye dekkstrekk, og vil ikke ha rett dekk vegg. 

Pga økonomi så må jeg også kjøre på billige Rotalla RU01 dekk bak og Sunny SN3970 dekk foran.
Det er vel ikke problem å strekke de litt, selv om de er billig? Skal uansett ha dyrere dekk etterhvert.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
1 time siden, Sjøbuse skrev:

Tenkte på denne tråden da jeg så dette bildet :)

-Bilde-

Som med alt annet så så kan det bli for mye av det gode ;) strekk har man jo som hovedgrunn for å få plass til bredere felg, ikke fordi det ser "kult" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du forstår du ikke hvilken "look" vi er på jakt etter, er jo helt vanlig å bredde, men da for å få enda mere kant og samme strekk.

Som nevnt over er det av praktiske grunner for å få ønsket høyde, samtidig som bilen ikke ser ut som en 240 med hjula 20cm innenfor hjulbuen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sjøbuse skrev:

Får heller kjøpe bred nok bil :P 

bredder heller bilen enn å bli sett med strekk på felgen. Ser ut som man ikke har råd til å gjøre det ordentlig jo ;) 

Det er ikke poenget, som nevnt over. Hvis du skal diskutere dette så er du i feil tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...