Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Huff ja, er triste greier, står dårlig til med yrkesstolthet flere steder (eventuelt spekuleres det i dette som nevnt over). Hadde en 1-serie tidligere som noen kjørte borti baken på. Samme historien der, var jo på ingen måte akseptabelt resultat første gangen. Så de måtte gjøre jobben på nytt. 

Dessverre vanskelig å bare få gjennomført en vanlig service uten at det blir styr og stell. Blir jo oljesøl over alt og møkkete merker alle steder i interiør, skulle noen ganger tro de gikk inn for å gjøre en dårlig jobb/tilgrise bilen.  😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@A.A ja skjønner ikke logikken der.

Man vil jo alltid støte på en kunde fra helv....(slik som meg 😁) Alle de timene de da må bruke på å gjøre ting om igjen, hvem dekker de? Forsikringsselskapet? 🤨

Når jeg har brukt merkeforhandler på service har det som regel fått greit. Men når de ikke brukes bruker jeg en som driver for seg selv. Der er det bare fryd og gammen 👌🏻

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte styre med det der. Jeg er også en petimeter med mine biler og jeg fikk tilbake min svært strøkne F20 slik etter å ha utbedret den for galvaniseringsslipp på bakluka. Kan tro jeg var blid🤣🤣 Attpåtil et merkeverksted. De ordnet opp da, så endte opp med ny bakfanger og fanger foran....

Screenshot_20221229_171750_Gallery.jpg

Screenshot_20221229_171744_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på at flesteparten av kundene er som meg. Jeg hadde fungert veldig dårlig på et karosseri verksted. Selv om jeg hadde anstrengt meg så hadde jeg antagelig ikke sett feilene som du påpeker. Jeg vet, har prøvd mange ganger, selv om folk peker på en feil så sliter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens hyggeligste kunde (tror jeg) helt til jeg møter en slik noldus :D Men må jo være at de spekulerer i å tjene mer på en rask jobb da, også tar de opp igjen for de få som klager. 
 

Da har du funnet en med yrkesstolthet og hjerte for faget @StigJ. Sørg for å gi han en konfekt i jula ;) Finnes heldigvis noen av de altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E.C. skrev:

Hvis forsikringsselskapet utbetaler per beregnet normert megde arbeid så går alle de timene som spares rett i lomma. Når kun 1-5% klager og får omlevering så vil jo det være en god business.

Ja regner med de har en fastsatt antall timer for hver enkelt del av jobbene som de da fakturerer. Og de bruker da sikkert vanligvis mye kortere tid. Og da igjen har litt å gå på for slike som oss 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Krisfje skrev:

Kjedelig å måtte styre med det der. Jeg er også en petimeter med mine biler og jeg fikk tilbake min svært strøkne F20 slik etter å ha utbedret den for galvaniseringsslipp på bakluka. Kan tro jeg var blid🤣🤣 Attpåtil et merkeverksted. De ordnet opp da, så endte opp med ny bakfanger og fanger foran....

Screenshot_20221229_171750_Gallery.jpg

Screenshot_20221229_171744_Gallery.jpg

Er det hull i bakfangeren? :whut: Opplyste de ikke om dette?

Det er greit at man kan gjøre feil og være uheldig, men da sier man i fra før eier oppdager det selv førstbog sier at det selvsagt skal fikses opp i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rune-K skrev:

Gjetter på at flesteparten av kundene er som meg. Jeg hadde fungert veldig dårlig på et karosseri verksted. Selv om jeg hadde anstrengt meg så hadde jeg antagelig ikke sett feilene som du påpeker. Jeg vet, har prøvd mange ganger, selv om folk peker på en feil så sliter jeg.

Er nok dessverre slik tankegangen er på mange verksted. Folk flest bryr seg ikke eller ser det ikke. Vinn-vinn for verkstedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, A.A skrev:

Jeg er verdens hyggeligste kunde (tror jeg) helt til jeg møter en slik noldus :D Men må jo være at de spekulerer i å tjene mer på en rask jobb da, også tar de opp igjen for de få som klager. 
 

Da har du funnet en med yrkesstolthet og hjerte for faget @StigJ. Sørg for å gi han en konfekt i jula ;) Finnes heldigvis noen av de altså. 

Samme her. Men jeg forventer å få bil eller hva det nå er tilbake i samme eller bedre stand. 

Han er tidligere mekaniker og verksmester hos Bavaria og har skrudd på BMW i sikkert snart 30 år. Jeg har brukt ham på mine biler siden jeg kjøpte min første BMW i 2001. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

Er det hull i bakfangeren? :whut: Opplyste de ikke om dette?

Det er greit at man kan gjøre feil og være uheldig, men da sier man i fra før eier oppdager det selv førstbog sier at det selvsagt skal fikses opp i...

Jepp, et hakk på et pr. cm dybde.. tydeligvis slipt med en maskin og subbet borti tenker jeg😛 Og vært borti noe med frontfanger i samme slengen, og ble ikke opplyst om noe før jeg så det selv da jeg hentet den😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Krisfje skrev:

Jepp, et hakk på et pr. cm dybde.. tydeligvis slipt med en maskin og subbet borti tenker jeg😛 Og vært borti noe med frontfanger i samme slengen, og ble ikke opplyst om noe før jeg så det selv da jeg hentet den😐

Ikke bra i det hele tatt. Direkte flaut for verkstedet. 

 

Forøvrig veldig fin perling av vanndråpene på hele bilen nå 🤩

IMG_20221230_193110.thumb.jpg.2bca48b334288f6f2e94316bc7dbb909.jpg

IMG_20221230_193059.thumb.jpg.a699b5b9c6364b425217491d5c1aff91.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. X2 til salgs...
1 time siden, Snagg30 skrev:

Forfriskende god annonse! Lykke til med salg 

Takk takk. Kjipt men av og til blir det bare sånn.  Må bare beklage totalt evneveike bilder. Ble tatt med mobil i elendige lysforhold og med skjelvende hender etter vasken 😂

Når denne er solgt så starter jakten på slik en lommelykt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...