Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

@papertiger Tror nok en vanlig dusj oppe burde duge greit til slikt. Gikk veldig greit med å hive av seg buksa ute og komme seg inn gjennom huset og opp på badet da metallpartikkelflaska gikk i bakken og innholdet kom på returen😅  Men skal ha utslagsvask nede med rask tilgang til øyeskyll.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt bygg! Blir selv giret av å se dette, jeg fikk dessverre mail i helgen om at ting ble utsatt. Har du noen planer for hvordan du skal lage det til innvendig? Blir det mesanin på deg og har du i så fall fått pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk @Snagg30 Ja stemmer, du venter på ett du også. Var litt forsinkelser her også, men kun noen uker. Det måtte pæles en del før de kunne begynne så det tok litt tid. 

Planene er å bygge mesanin i trevirke på halve innerste arealet. Nede blir det arbeidsbenk en eller annen plass, bod under trapp til hjul og for å huse kompressor samt en sakseløfter som jeg kan flytte rundt. Trappa blir nok opp langs venstre vegg. Denne blir tett med tett rekkverk. Mellom dør og trapp skal jeg nok ha utslagsvasken. Her skal jeg ha opplegg for vannslange på trommel samt høytrykkspyler og slangetrommel til den. Har en Kranzle 10/120 som da blir fastmontert. 

Oppe blir det en større bod på 8m2 eller mer. Her blir det lagring av både bilrelaterte småting samt private ting som ikke det er plass til i heimen. Typisk sesongutstyr som ski, julepynt/påskepynt/Halloweenpynt/sommerpynt (:whut:), klappstoler etc. etc. Så blir det et lite kjøkkenhjørne med kaffemaskin, kjøleskap og mikro. Legger nok sikkert opp til vask også da badet nok blir vegg-i-vegg. Badet skal ha vask, toalett, dusj og opplegg for vaskemaskin og tørketrommel. Vil ikke dra all bilpleiekluter hjem for å vaske.     

Skal jo ha dette lokalet til å lagre Z4en også. Og den er det planen å ha stående på tvers helt innerst på vinteren. Har hydrauliske hjuldolleys allerede, så den biten fikses lett. 

Skal inn med varmepumpe også. Nå er det kun en slik strømslukende industrivifte som følger med i de fleste slike seksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C. det blir verken seng eller sovesofa der. Det har jeg lovet :lol: Men jeg ønsker å ha litt komfort når jeg jobber med bilene da en lørdag og søndag fort kan ende med en 12-14 timers gnukkeøkt i strekk.  Og kommer hun seg offshore igjen blir det mye påddebutid på meg :D

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en genial måte og få seg en mekkeplass på i sentrale strøk. Det finnes jo nesten ikke noen plasser man kan skru f.eks i Oslo. Når man kan få oljeutskiller og innlagt vann så er det jo genialt. Jeg trodde de firmaene bare leide ut plass jeg men hvis du har kjøpt da står du jo mye friere til hva du kan bruke det til. Skal bli interessant og følge med på hvordan dette markedet utvikler seg framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-K ja dette er ganske genialt ser man bort i fra pris. Ser at man kan få gunstig priset lokale i andre deler av landet. Men for meg som ville være midt i oljemekkaet svei det godt.

Dette har jo blitt et utrolig populært konsept. Bare se på finn om dagen: https://www.finn.no/realestate/businesssale/search.html?q=lagerseksjon

Noen restriksjoner har jeg hørt det har vært andre plasser mtp størrelse på mesanin etc, men her jeg havner så er det i grunnen bare å bygge det man orker innvendig. Noen firma har kjøpt flere seksjoner og slått sammen, fått satt inn vinduer og flere dører med vindu, bygger kontorer og mindre rom etc. Et firma skal ha solcellepanel på taket over sin del. Så her var det mange muligheter. 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en del av planer jeg selv har sett for meg, håper du fortsetter å dele her inne på tråden! :) følger nøye med her. Gleder meg selv til å kunne vinterlagre egne biler, har en plan om å leie ut vinterlagring for andre. Såg en på Finn.no som fikk leid ut identisk lokale som du til 3000kr pr måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, StigJ skrev:

@Rune-K ja dette er ganske genialt ser man bort i fra pris. Ser at man kan få gunstig priset lokale i andre deler av landet. Men for meg som ville være midt i oljemekkaet svei det godt.

Dette har jo blitt et utrolig populært konsept. Bare se på finn om dagen: https://www.finn.no/realestate/businesssale/search.html?q=lagerseksjon

Noen restriksjoner har jeg hørt det har vært andre plasser mtp størrelse på mesanin etc, men her jeg havner så er det i grunnen bare å bygge det man orker innvendig. Noen firma har kjøpt flere seksjoner og slått sammen, fått satt inn vinduer og flere dører med vindu, bygger kontorer og mindre rom etc. Et firma skal ha solcellepanel på taket over sin del. Så her var det mange muligheter. 

 

Det var jo ikke akkurat billig ser jeg men hvis man begynner og regne på det hva det koster å sette opp en ordentlig garasje med full løftehøyde for løftebukk så blir det fort høye byggekostnader på det også. Så kommer jo at man skal ha en tomt i tillegg og bor man ikke på landet så begynner slike ting å bli vanskelig.

Er forresten gulvet solid nok til at du kan montere en tosøyler uten noe ekstra forsterkning. Husker ikke akkurat kravet men det skal være grei tykkelse på betonggulvet for og montere en løftebukk. Var det ikke en 15-20cm mon tro? Husker så dårlig er lenge siden jeg undersøkte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Det var jo ikke akkurat billig ser jeg men hvis man begynner og regne på det hva det koster å sette opp en ordentlig garasje med full løftehøyde for løftebukk så blir det fort høye byggekostnader på det også. Så kommer jo at man skal ha en tomt i tillegg og bor man ikke på landet så begynner slike ting å bli vanskelig.

Er forresten gulvet solid nok til at du kan montere en tosøyler uten noe ekstra forsterkning. Husker ikke akkurat kravet men det skal være grei tykkelse på betonggulvet for og montere en løftebukk. Var det ikke en 15-20cm mon tro? Husker så dårlig er lenge siden jeg undersøkte det.

Nei det koster. 

Gulvet er nok solid nok til en tosøyler ja. Er mange som har dette i sine seksjoner rundt om. Jeg skal ha en sakseløfter som blir liggende på gulvet som jeg kan flytte på. 

 

Mange takk @hanssae 😃 Ja, minst 1000% 😆

Blir muligheter for kaffe og Z4 drøs på hemsen etterhvert :headbang: 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...