Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw 525d manuell

Har problemer med bmwen min med at den bare plutselig stopper, og de uavhengig og eg presser den eller den står på tomgang.

De har sjedd når eg ligger i 80 og 50 og tomgangs så har nok ikke noe og si på de.

Men når den stopper kommer de ikke opp noen feilmeldinger i displayet heller.

Etter den stoppet er de bare og trykke inn startknappen så kommer den som alltid med en gang.

Har hatt den på feilsøking og ingenting kommer opp ....

Noen gode forslag til feil ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!

 

Nå er "EGR termostat erstatter" kittet klar for salg! I grevens tid, vinteren er på veg og de fleste er vel helt passelig lei BMW dieselmotor som bruker lang tid på å bli varm, eller rett og slett ikke blir skikkelig  varm på vinteren.

 

Settet blir gjort tilgjenglig i 3 utføreseler. "Basic" "Standard" og "Pro"

 

Basic pakken ser slik ut:

 

post-61063-0-50138000-1444234173_thumb.j

 

Dette er delene som trengs for å fjerne selve EGR termostaten.

 

Standard pakken ser slik ut:

 

post-61063-0-05403100-1444234260_thumb.j

 

Dette inkluderer altså blokkeringsdelen for EGR som monteres direkte på eksosmanifolden. Den er praktisk nok også klargjort for montering av vårt EGT kit.

Dette gjør at du nå kan demontere hele EGR kjøleren, EGR termostat og rørene tilknyttet EGR systemet.

 

Pro pakken ser slik ut:

 

post-61063-0-16180000-1444234589_thumb.j

 

Her vist med EGR Pro erstatteren tilhørende m57n som illustrasjon. Klargjort for uttak av luft til ladetrykksføler for de som måtte ønske det, blendeskrue til resten.

 

Produktet er tiltenkt brukt på biler hvor EGR er tatt ut av funksjon.

 

Så hvordan ser det ut montert på bil?

De følgende bildene er tatt av en bil som allerede hadde selve EGR erstatter fra annen leverandør (skamme seg). Det ble i senere tid montert "pro" delen til eksosmanifold fra TRF, for å demme opp for eksoslekkasje i EGR rørene. Og disse bildene er av montering av EGR termostat erstatteren, i tilsvarende pakke som "Standard":

post-61063-0-24980100-1444234991_thumb.jpost-61063-0-83418800-1444235044_thumb.jpost-61063-0-27482200-1444235067_thumb.jpost-61063-0-60158800-1444235116_thumb.jpost-61063-0-83556500-1444236507_thumb.jpost-61063-0-52714900-1444236559_thumb.jpost-61063-0-58227300-1444236606_thumb.jpost-61063-0-84157900-1444236654_thumb.jpost-61063-0-35389800-1444236683_thumb.j

 

Første batch på lager og produktet er klar for levering :)

 

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 530d 05 mod. sier den skal ha oljeskift nå.. Burde jeg skifte veivhusfilter også da? Er dette en enkel jobb? Er sikkert lenge siden veivhusfilter er skiftet siden den kun har tatt servicene  på Bmw ?

 

Ser også at GS har to oljevarianter til denne. 5-30 ULE Gulf olje, og Bmw sin egen longlife olje. Bmw sin er 0-30. Hvilken burde jeg velge? Jeg skifter nok olje hver 10-15000. Og hvor mange liter går det på en 530d ?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall sjekk vhv filter.

Rimelig kurant jobb, likedan som luftfilter.

Det er vel anbefalt med vhv filter skifte på hver 3.oljeskift.

Sålenge oljen har LL04 så er den bra nok.

Det er vel ca 8 liter på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 delt spørsmål ang min 08 123d.

 

1.  Jeg har fått konstantert jeg må bytte strammehjul til dynamoreim i forkant på motor, samt reim, da dette lager noe ulyder av slark. Er dette noe jeg kan fikse selv eller må jeg ha noe spesielle bmw verktøy?

 

2. Jeg har i siste tid lagt merke til det er komet en tikkende lyd fra motor ved kaldstart og en stund etter den er varm. Tok av motordeksel og la merke til det er olje svetting rundt kun en av coilene, samt tikkelyden kom distinkt fra samme plass. Har laget en liten video som jeg ksal se om jeg kan få lastet opp.

 

Any takers?

 

EDIT

 

Nå er det ikke så mange månedene siden jeg hadde bilen inne og de hadde HELE motor fra hverandre, så lurer jo på om de har montert noe pakning på feil osv. Bare så det kan være med i betraktning.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Gikk nylig i anskaffelse av en 09 525d manuell! Meget fint eksemplar med lite km...90k

Når jeg fikk bilen (august), så gikk motoren veldig pent, buttersmooth mao. Så tenkte jeg å prøve en remap på den, det gikk forsåvidt fint, men så begynnte jeg å legge merke til at bilen hadde litt ekstra diesel rakkling/kakkling ved svak pådrag eller stabilt turtall (ca 1300-2000rpm).

Det høres jo ikke ut som en direkte ulyd, men syns det ødelegger litt av den smoothe sekser sangen....

Bilen er nå satt tilbake til org mapping utenom dpf delete, men lyden er der fremdeles..

Du får litt følelse av å kjøre en DKW 2.5tdi V6 til tider.. litt for mye traktor er vel en god beskrivelse. Lyden er ikke alltid like fremtredene, kommer ann på dagsformen

Endret av MH434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så mange månedene siden jeg hadde bilen inne og de hadde HELE motor fra hverandre, så lurer jo på om de har montert noe pakning på feil osv. Bare så det kan være med i betraktning.

 

Her vil jeg tro det kan være grunnlag for reklamasjon. Har du hørt med verkstedet?

 

 

Noen tips til hva som framtoner lyden?

Kan kanskje skyldes nettopp dpf delete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 delt spørsmål ang min 08 123d.

 

1.  Jeg har fått konstantert jeg må bytte strammehjul til dynamoreim i forkant på motor, samt reim, da dette lager noe ulyder av slark. Er dette noe jeg kan fikse selv eller må jeg ha noe spesielle bmw verktøy?

 

2. Jeg har i siste tid lagt merke til det er komet en tikkende lyd fra motor ved kaldstart og en stund etter den er varm. Tok av motordeksel og la merke til det er olje svetting rundt kun en av coilene, samt tikkelyden kom distinkt fra samme plass. Har laget en liten video som jeg ksal se om jeg kan få lastet opp.

 

Any takers?

 

EDIT

 

Nå er det ikke så mange månedene siden jeg hadde bilen inne og de hadde HELE motor fra hverandre, så lurer jo på om de har montert noe pakning på feil osv. Bare så det kan være med i betraktning.

Visst du har coiler på en dieselmotor, så blir jeg imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg tro det kan være grunnlag for reklamasjon. Har du hørt med verkstedet?

 

 

Kan kanskje skyldes nettopp dpf delete?

Dpf var fjernet før jeg fikk bilen, men da lå det ikke software for dpf delete inne.

Så nå ligger det org software med deaktivisering av dpf inne.

Kan det være en dårlig dyse? Rart etter bare 90k men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan uansett bruke LL04, eller LL01. Det er der forskjellen er.

LL01 er for biler uten DPF, men kan benyttes.

 

Men sålenge du har en motor med EU4, så har du DPF.

Ref: http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530d-M57N/L-N/may2005/browse/exhaust_system/catalyser_diesel_particulate_filter/

 

EDIT: Ref 2 for oljetyper på ALLE BMW modeller

Link

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...