E.C. Skrevet Januar 14, 2021 Share Skrevet Januar 14, 2021 Hmm, håpet på at du skulle si at det er noe sw som kutter tenninga om oljetrykket ikke har bygget seg opp innen 2 sekunder eller noe tilsvarende, men da er det altså noe annet. Blir interessant å se om jeg finner ut av dette, tatt i betraktning at "feilen" er der i kun 10- og lavere, noe som ikke er så veldig ofte her. Det eneste jeg merker er at eksoslyden er grovere når dette skjer, litt sånn "hull i potta" lyd. Motorgangen oppleves jevn og fin, ikke noe host/hark som folk typisk har når det er dårlige plugger. Den lyden er der også på oppstart nr. 2, men forsvinner samtidig som turtallet går ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisP Skrevet Januar 18, 2021 Share Skrevet Januar 18, 2021 Nå har jeg byttet gløderele, men bilen er enda en kuk som ikke vil starte. Får start med hjelp av startkabler etter en god stund, men batteriet blir flatt før jeg får start uten hjelp. Hva er det neste som kan lage faen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 18, 2021 Share Skrevet Januar 18, 2021 @ChrisP Det er jo åpenbart ikke et gløde problem ihvertfall. M57 skal starte ganske greit selv med litt dårlige glødeplugger. Da er det å sjekke dieseltrykk/leveranse. ChrisP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisP Skrevet Januar 20, 2021 Share Skrevet Januar 20, 2021 Ser ikke lyst ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2021 Share Skrevet Januar 20, 2021 @ChrisP Jo, du trenger jo bare ny dyse nr 5. Så ellers veldig fint ut på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisP Skrevet Januar 20, 2021 Share Skrevet Januar 20, 2021 19 minutter siden, Otis skrev: @ChrisP Jo, du trenger jo bare ny dyse nr 5. Så ellers veldig fint ut på de andre. nr3 er full 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2021 Share Skrevet Januar 20, 2021 33 minutter siden, ChrisP skrev: nr3 er full 🤣 Å f...! Så ikke det hahahaha! Jaja, ihvertfall nr3 og kanskje nr 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 2002 modell m57, 525d med følgende feilkode "1613 smooth running controller" feilkoden kommer hver gang man kaldstarter. den går MEGET røft i de første 10 sekundene. som om glødepluggene skulle være defekte. det er de ikke. har målt de til 0,5-0,7 ohm. den går også røft noen sekunder når man starter på mellomvarm motor. men dette gir ikke feilkode. synes også at bilen rister litt mer enn den har gjort tidligere på tomgang og ved igangsetting. mulig sammenheng? hvordan kan jeg sjekke hvilken dyse som evt er ute av spec? jeg har en enkel icare diagnoseaparat, men får ikke lest av induviduelle verdier på dysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 Skal du sjekke dyser så har du korreksjonsverdier i INPA, samt at du kan måle mengde retur slik som han over har gjort. Tror ikke du får gjort så mye mer med iCarsoften som du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 Noen som vil høre om dette er normal motorlyd? Synes det er en rytme der som høres litt.. skummel ut. Best å forhøre seg her... motorlyd.mp3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 @F25x3 Høres ut som ei reim som skriker bittelitt? F25x3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 @OtisTakk for svar! Lurer på om den kan henge sammen med lyden jeg har hørt inne i bilen, litt sånn varmepumpe-pumpelyd.. Spesielt hørbar i lav hastighet på turtal under 2000rpm, skjønner ikke helt hva den kommer fra heller. Forsøkt slå av alt av radio, varme, vifter.. men det er nok en bagatell. Og ikke sikkert det har noe med ei reim å gjøre heller.. Men i tilfelle reim som skriker, er det noe jeg bør få sjekka opp eller helt normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 @F25x3 Jeg er ikke sikker altså. Men det er selvsagt lurt å få et trent øre og øye til å lytte/se nærmere på det. F25x3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 Hva skal kjølevanntemperaturen ligger på en M57N2 når bilen er varm? Min ligger å vipper mellom 85-87°C nå i kulden, og hovedtermostat + den på EGR kjøler ble byttet i 2019. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2021 Det er helt fint (termostaten er en "88graders termostat") Daniel. og ogee1 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå