Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg synes nye Volvo S90 er en skikkelig lekker bil :) Volvo i likhet med BMW er veldig tro mot sitt design DNA og lar alltid bestemte detaljer gå igjen på nye modeller. BMW har nyregrill og "hoffmeister kink", Volvo har stor og bred grill i en rett front, og kraftige skulderlinjer. Eneste som trekker veldig ned med S90 er at den har fremhjulstrekk og kun kommer med firesylindrede motorer.

Jeg håper Volvo selger i bøtter og spann av denne, det er det patrioten i meg som mener. Vi har kun en Skandinavisk bilprodusent igjen..

post-47692-0-22741600-1449606138_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The #BMWforce is strong with this one. Merker jeg blir glad når jeg ser slike videoer :santa:

 

:)

 

Apropos "drifting", selv om det er mye "enkle" slenger og og litt ikke helt bra kjøring på offentlig veg, er det utrolig hvor kult det er med filming fra drone, og hvor bra det gjør seg med HD, ikke er det feil at det er en E36 heller. De holder seg godt!  :beer: 

(spesielt fra 2:26, når dronen får en lang sammenhengende filming)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes nye Volvo S90 er en skikkelig lekker bil :) Volvo i likhet med BMW er veldig tro mot sitt design DNA og lar alltid bestemte detaljer gå igjen på nye modeller. BMW har nyregrill og "hoffmeister kink", Volvo har stor og bred grill i en rett front, og kraftige skulderlinjer. Eneste som trekker veldig ned med S90 er at den har fremhjulstrekk og kun kommer med firesylindrede motorer.

Jeg håper Volvo selger i bøtter og spann av denne, det er det patrioten i meg som mener. Vi har kun en Skandinavisk bilprodusent igjen..

attachicon.gifimage.jpeg

Liker også den bilen der, ser ganske bøs ut!

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også den bilen der, ser ganske bøs ut!

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Ja den ser ikke så aller værst ut. Det er iallfall noe helt annet enn dagens S80 som er ifra 2006 og bygger på samme plattform som Mondeo. Men den er bygget for datidens konkurranse og det var biler som E60 og E-klasse W211, en god stund siden med andre ord. Som nevnt over så synes jeg det er synd de feiger ut på motorer, dagens modell levers med både rekkefirere, rekkefemmer og rekkesekser. Tror at om Volvo vil ha skikkelig innpass i 5-serie klassen så bør de tilby i det minste en rekkesekser. Slikt betyr kanskje ikke så mye her i Europa men på markeder som USA og Kina har dette litt å si :) I disse markedene vil S90 vil konkurrere med biler som F10 535I, E350 og A6 3,0 TFSI og dette er alle biler med seksylindrede motorer som har samme om ikke bedre forbruk og koster nesten det samme som S90 vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes nye Volvo S90 er en skikkelig lekker bil :) Volvo i likhet med BMW er veldig tro mot sitt design DNA og lar alltid bestemte detaljer gå igjen på nye modeller. BMW har nyregrill og "hoffmeister kink", Volvo har stor og bred grill i en rett front, og kraftige skulderlinjer. Eneste som trekker veldig ned med S90 er at den har fremhjulstrekk og kun kommer med firesylindrede motorer.

Jeg håper Volvo selger i bøtter og spann av denne, det er det patrioten i meg som mener. Vi har kun en Skandinavisk bilprodusent igjen..

attachicon.gifimage.jpeg

 

Ifølge det store internettet kommer D5, T6 og T8 med AWD. Så man er på ingen måte låst til FWD. Rein bakhjulstrekk er det såklart dårlig med, var kanskje det du siktet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regnet med at den skulle komme med firehjulstrekk, noe annet hadde jeg synes vært rart ;) Men det var bakhjulstrekk jeg tenkte på ja, dårlig at bilen ikke har blitt bygget på en bakhjulsdreven basis. Særlig når konkurrenter i samme segment ifra BMW, Mercedes, Lexus og Jaguar (Infiniti, Cadillac, Buick og Lincoln på det amerikanske og delvis kinesiske markedet) alle har bakhjulsdreven basis i denne klassen.

Men det er vel bare vi BMW eiere som har blitt for godt vant ;) Men jeg tør påstå at bakhjulstrekk er veien å gå for å oppnå optimale kjøreegenskaper og balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, i morgen er det 97 år siden BMW stengte fabrikken i Munchen. 6. desember 1918 fordi det ikke var etterspørsel etter flymotorer etter første verdenskrig, siden BMW Illa-flymotoren var det eneste de lagde i 1918. Fabrikken ble såklart åpnet igjen 1. februar 1919 :)

 

Tja, dagens lille desember-funfact (og mye mer ligger bak enn bare "re-opening".

 

1916-advertisement_for_bfw.jpg?w=640

 

En annen funfact jeg ble fortalt heromdagen, jeg har en Range Rover Classic med V8 og jeg vet at de har kjøpt "rettighetene til motoren" av Buick. Men Buick har altså ikke konstruert den selv, de har kjøpt den av BMW.

Det gjorde det litt mer åkei å kjøre rundt med denne motoren må jeg si  :)

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at om Volvo vil ha skikkelig innpass i 5-serie klassen så bør de tilby i det minste en rekkesekser. Slikt betyr kanskje ikke så mye her i Europa men på markeder som USA og Kina har dette litt å si :) I disse markedene vil S90 vil konkurrere med biler som F10 535I, E350 og A6 3,0 TFSI og dette er alle biler med seksylindrede motorer som har samme om ikke bedre forbruk og koster nesten det samme som S90 vil gjøre.

 

Jeg tror faktisk at det i virkeligheten er helt motsatt og at hvis f.eks BMW, Audi og Mercedes-Benz stadig skal ha innpass i 5-serie klassen er det fortsatt downsizing som gjelder (type: bensinrekkefirer med eller uten hybridløsninger). Dette er det flere årsaker til og de viktigste er naturligvis drivstoffforbruk, CO2 og NOX, men også en forventning om at også tyske bilprodusenter tar miljøet på alvor. Volvo har tatt grep i denne sammenhengen iom. at nesten alle deres motorer idag er nettopp rekkefirere. I tillegg har Volvo annonsert at de i løpet av et par år kommer med en Tesla konkurrent. Volvo eies idag av kinesiske Zhejiang Geely Holding Group Co. og de har store ambisjoner på spesielt det kinesiske markedet. Jeg tror derfor at Volvo vet hva de gjør når det gjelder motorisering av bilene.

 

Over dammen har de derimot en mer tradisjonell oppfatning av at biler i 5-serie klassen skal ha store motorer og minst 6 sylindre, men selv i USA vil det på sikt bli en utfordring å klare avgasskravene med disse motorene. Det er verdt å merke seg at flere amerikanske bilprodusenter (f.eks Ford og Cadillac) har utviklet bensinrekkefirere som er like sofistikerte som Europas beste... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lyst til å selge 4ern og kjøpe S90. Så bra er den bilen at man er villig til å prøve noe annet enn en "ny" BMW.

XC90 eller hva den nye SUVen heter ser jo ut som en futuristisk konseptbil på veien. Ganske tøff! Jeg unner Volvo alt godt, gode og undervurderte biler.

Edit: Jaguar, Land Rover og Volvo plutselig har blitt knallgode biler i hendene til indiske og kinesiske eiere. De har jo tradisjonelt sett tragisk syn på kvalitet og standard. Det er interessant å se hvordan de har klart å fornye merker som slet mtp fornying og tiltrekning som de store bilkonsernene slet med i flere tiår. Jaguar var grått og RR spilte på det samme verset hele tiden.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen funfact jeg ble fortalt heromdagen, jeg har en Range Rover Classic med V8 og jeg vet at de har kjøpt "rettighetene til motoren" av Buick. Men Buick har altså ikke konstruert den selv, de har kjøpt den av BMW.

Det gjorde det litt mer åkei å kjøre rundt med denne motoren må jeg si  :)

 

Hvis det er en Range Rover Classic du har... altså modellen som ble produsert i perioden 1979-1995... har den en Rover V8 motor. Denne motoren ble opprinnelig utviklet av General Motors på begynnelsen av 60-tallet for nettopp Buick. BMW kom først inn i bildet vedr. Range Rover (P38A) anno 1994-2002, men det var faktisk først med den tredje generasjonen Range Rover (2002-2012) at BMW's egen M62 V8 motor ble montert i Range Rover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med budgiving steffen. Alltid spennende og være med i budrunde. Ser ut som et bedre valg enn diverse hus som ble lagt ut her for en tid tilbake. Husker ikke om det var deg?

Etter min oppfatning er det game over for 6 sylindre (og større) i biler for de særegne eierne som vil ha det disse motorene leverer ekstra. For 10-15år siden var ikke miljøet i fokus, hvor en konsekvens har blitt innstegsmodeller med mindre motor og forbruk. Samtidig har det skjedd undeverker med momentkurvene i både diesel og bensinmotorer, hvor man ikke lengre trenger 6sylindre og minimum 2,5liter før man er fornøyd med ytelsene i 5serien både på lavt og høyt turtall. Dessverre dumt for oss bilentusiaster som setter pris på lyder og følelsen disse motorene gir fremfor en firer, men for de fleste er dette helt uten relevans i bilvalget. Design, pålitlighet og økonomi er definitivt det viktigste etter at behovene for plass og fremkommelighet er dekket. Ellers hadde ikke koreanerne tatt den utviklingen de har gjort, og volvo hadde heller ikke valgt en så sprek designrute for de kommende 10(!) årene. Ganske annerledes enn 240 og 850 og en etter mitt syn nødvendig for at de skal overleve. Etter min oppfatning tar bmw markedsandeler fra mondeo/v70 klassen med 518modellene, og med bmw i priskonkurransen begynner grunnene for å velge noe annet å bli få. Dersom det fremdeles var bigblock som var tingen, ville amerikanerne heller ikke vært akterutseilt med desperate forsøk på å sette egne merker på koreanske biler i det europeeiske markedet og saab hadde heller ikke vært konkurs.

Det er en grunn til at peugeot og citroen fremdeles selger godt i europa, og det er ikke fordi de lager kjøreglade biler. 308 ble kåret til årets bil i 2014. Det er en fantastisk god bil for de som ikke vil legge på nærmere det dobbelte for å få en tysker med sekser og det samme utstyret. Det er dessuten en god grunn til at stadig fler går vekk fra bakhjulstrekk. Det stjeler gulvplass pga tunellen og bakhjulsoppheng i tillegg til at produksjonen blir dyrere. Klart bakhjulstrekk gir den beste kjørefølelsen, men det er få som er villig til å betale for det. Merk at det er er vel kun 1serie i "billig" segmentet som har bakhjulstrekk, og ikke er den billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...