Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg justerte opp slike titt og ofte la jeg alltid et kompass på LNB armen, så var det først å få grovjustert med denne. Så justerte jeg elevasjonsvinkelen, deretter LNB polariseringen etterpå. Så finjusterer man retningen tilslutt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg justerte opp slike titt og ofte la jeg alltid et kompass på LNB armen, så var det først å få grovjustert med denne. Så justerte jeg elevasjonsvinkelen, deretter LNB polariseringen etterpå. Så finjusterer man retningen tilslutt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Får prøve dette etterpå..[emoji4]

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg hadde et program på jobb-pcen som beregnet temmelig nøyaktig utifra min posisjon hvilken retning, el. Vinkel og polarisering jeg skulle ha, men var alltid den siste finjusteringen tilslutt som satte prikken over i'en.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen lunde funnet ca nøyaktig hvordan den skal justeres både hit og dit.. Skew og hele pakka, men hjelper så lite når jeg ikke får noe som helst til tider. Virker som Thor satellitten er "vanskeligere" enn Sirius..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bilfolk!

 

Jeg feirer ikke jul og har bydd på mitt selskap til Facebook-venna mine som tror eller vet at de vil være alene i jula. Det er hvertfall en bilentusiast som vil menge (julaften), og jeg tenkte en kveld med litt Rally B dokumentar på DVD (av høy kvalitet) og andre videoer og diskusjoner hadde vært kult, samt god mat selvsagt (garanterer ikke typisk julemat, men garanterer uansett god mat!).

 

Om noen her er i samme situasjon så er det bare å sende meg privatmelding. Vi holder til i Oslo-området og du må være i stand til å komme hit du også. Jeg er litt usikker på hvor vi skal være hen (her hjemme er det opptatt dessverre), men det finner vi ut av.

 

IMG_3123.jpg

God hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henge opp parabol viste seg å være mer krevende enn jeg husket.

Måtte ta den ned når vi pusset opp huset og har endelig fått den opp på veggen igjen. Har fri sikt og alt lå til rette for at dette skulle bli lett...

Jada... Kyss meg i kaviarstjerna.. Like før hele driten ryker på skrapen! [emoji35]

Har 2 hoder som liksom skal ta inn Thor og Sirius.. De mest vanlige. Står jeg foran antenna og ser mot er Thor (lnb 1) til høyre og Sirius (lnb 2) til venstre. Kobla på satfinder (beeper) på lnb 1 og vridde til det peip noe voldsomt. Jippi tenkte jeg, dette var jo en lek. Gikk inn å så på skjermen om det var signal... NEI!! Ikke 1% en gang......... Men på lnb 2 var det 45% (sirius).......

Klikker på hele driten! Har vridd og snudd på antenna flere timer.. Opp og ned.. Hit og dit.. KUN dårlig signal på Sirius å finne..

Steike..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

 

 

bruk ordentlig apparat så går det som en lek å justere.

 

har det på jobben, bare plugg inn og vri til du foinenr signal, så trykk neste for å sjekke hvilken sattelitt, så neste for å fininstille.

 

men har riktignok kødda innimellom endel selv med bra apparat, utrolig hvor lite trær som skal være i veien innimellom.

 

mest kødne jeg var borti var en stor parabol som skulle ha inn 4 forskjellige satelitter (begge "norske" og noe polske/tyske greier), kødda lenge med å få inn alle 4, men gikk tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 ser lekker ut selv med de greiene på taket. :)

Tenkte på det selv også. Minner meg om da jeg var liten og vi var ute for å kjøpe juletre også videre. Takgrinna var på, på faderens hvite Volvo 240. Var mye lekre biler på for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...