Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen kjedekollisjoner utifra bildene der, hadde det vært et sted i statene der de vanligvis ikke har snø så hadde det vært 100 biler sammenkrasjet på en motorvei og masse Youtubevideoer der folk seiler nedoverbakkene som man kunne ha sett på ^_^

Skrevet

Hei, skal E46 320d 136hk dra som en bensinbil? Tar ikke spessielt tak før 3000omdreininger. Temmelig kjedelig å kjøre. Noen som har peiling? Kan det være noe feil?

Skrevet

Hei, skal E46 320d 136hk dra som en bensinbil? Tar ikke spessielt tak før 3000omdreininger. Temmelig kjedelig å kjøre. Noen som har peiling? Kan det være noe feil?

Sjekk turboen, draget skal komme før 1500 rpm

Skrevet

Turbo pleier å dra som den skal, helt til den går i biter :P Ville heller byttet dynamo, slik at turboen lader skikkelig. Evt. kan du begynne med MAF og diagnose :)

Så du mener at M47D20 motoren har en elektrisk turbo?... :)

Skrevet (endret)

Vel.... hvorfor ironisere når Einarsson bare spør om det kanskje er noe galt med motoren?

Den aktuelle motoren har et maksimalt dreiemoment mellom 1750 og 2500 rpm og den er kjent for å ha litt "ketchup" effekt. Dette vil si at momentet er ganske lavt før ca. 1600 rpm for så å brått bygge seg opp mot maksimalt moment ved 1750 rpm. Motoren trekker med andre ord ikke spesielt bra under ca. 1600 rpm. E46 320d med 150 HK har en helt annen motor, som har en vesentlig flatere momentkurve og derfor trekker bedre ved lavere turtall.  

Endret av Fredrik
Skrevet

Jeg dro en spøk med turboen, for det er som oftest "turboen lader ikke", som (feilaktig) får skylden når bilen ikke går som den skal. Men jeg mente det jeg skrev i første setning, og den tredje setningen har kanskje løsningen på problemet hans :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...