awt Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Den så et helt hav mye bedre ut enn de andre. Riktige seter, facelift og det hele. Jeg er kanskje litt i overkant gjerrig, men aldri i verden om jeg hadde betalt noen for at de skal gjøre noe som kunne blitt et morsomt eventyr, samt noe man blir en erfaring rikere av. Reis ned og hent bilen selv! 15K er nok også litt optimistisk, jeg snakket med en god del importører i sommer, og du kan nok nærmere doble den prisen. Skal du ha pant i bilen kan du legge til enda noen titusenlapper.
Jordfræsar Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Noen med erfaring fra koed og bestilling av utsolgt vare? Får ikke lagt varen i handlevogna ved normalt kjøp da den er borte fordi varen er utsolgt, men fungerer ved å søke opp koed-nummeret og deretter legge den i handlevogna. Hmm...
noekult Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Sjekk med Pettersen Autoimport ang. import... Han er god og passe rimelig... Og jævlig entusiastisk Eventyr og eventyr, jeg hadde også betalt noen med bra rykte i bransjen for å unngå å gjøre bomkjøp. Erfaring er OK men en skal vel ikke hente bil hvert år heller.. Uansett, har sett filmen Thor, fytti Skulle virkelig ønske jeg så den på Bluray!
Fredrik Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 For de som ikke vet det så er E85 Z4 basert på E46. De deler ganske mange komponenter.
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Har de vurdert å få sendt en teknikker ut til deg for å sjekke? Pleier å hjelpe det Modemet han benytter er ikke trådløst, hvis det er på nett hele tiden mens ekstrautstyr som trådløs router faller ut så er det jo routerleverandør han må henvende seg til.. Ingen leverandør har noe med ekstrautstyr å gjøre uansett jobber forøvrig i nevnte selskap.. Forutsatt at problemet ikke er der med PC tilkoblet direkte til modem, noe jeg forsto han hadde problem med? Om det kun er via egen router er saken en helt annen.
rublings Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Ser ut som faceliften kom i løpet av 2006. Fortsatt en 2.5, men med 177hk kontra den gamle som hadde 192 Noen som vet hva greien er her? Ser at faceliften bare en 0.1 sekund tregere til 100km/t, samt at den bruker 0.1 mindre på blandet kjøring, men jeg syns det er rart at bmw ikke har økt effektiviteten til en mindre motor, men strupet ned effekten på en motor i samme størrelse. Uansett, mindre hk sammen med mindre utslipp gjør jo sitt for å minke avgifter. Snakket iallefall med noen firmaer når jeg undersøkte litt angående import av mx-5 for et års tid siden, og da fikk jeg priser på 15-20.000 ferdig importert. Er litt mye å tenke på når man skal importere selv. Haug med papirer for momsrefusjon og europeiske prøveskilter samt arbeidet med registrering i Norge. Hadde jeg hatt en som kunne hjulpet meg med prossesen hadde jeg lett gjort det selv, men er redd for å gjøre feil. Feil med import kan svi ganske heftig, samt at de fleste store importører har kontakter i Tyskland som ser igjennom bilen og søker gjennom skaderegistre og lignende. Tenker aldri på det, men er jo sikkert mulig å prute litt på disse annonsene, og jeg vet ikke om momsrefusjon er regnet inn på mobile24.no, og det kan jo faktisk tilsvare en god del tusenlapper. Noen som vet?
Anders92 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Spørsmål som jeg ikke gidder lage egen tråd om, kanskje noen her kan svare:Føler for kjølevæskenivå (på e34), rekner med det er en flottør som flyter opp og lukker/åpner en bryter. Men er den normalt lukka eller normalt åpen ved riktig kjølevæskenivå? Ohma min, åpen sløyfe ved riktig nivå, og feil i check-kontroller. Rekner med den skal være normalt lukka da? Pleier disse henge seg opp på noe vis? Om det er likt som på e36 sitter det en flotør i bunnen på ekspansjoskammeret som flyter opp når vannnivået er riktig. Når nivået er for lavt detter den ned, og da treffer flotøren en føler eller noe som sitter i bunnen. Flotøren kan også knekke av festet, og flyte opp (skjedde på min) og da kan den vel gi noe feilsignaler. skru den ut i bunnen av ekspansjonstanken, så ser du hvor lett den skal fungere Jeg er trøtt og har litt formuleringsproblemer..
Marius2002 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Huff, piggfritt og is er ingen god kombinasjon. Havnet nettopp i en fortauskant og slo i stykker felg og styrestag. Jeg var passasjer da, bare for å ha det sagt og samtidig var det ikke fart inne i bilde. Bare ubrukelige dekk. Bilen er en eldre Mercedes. Så det, da blir det heldigvis ihvertfall én mer piggdekkbruker blant bilistene!
316 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 http://www.pst.politiet.no/ Dette er liksom det viktigste i Norge. Ser ut som noe Donald Duck greier!
Kvasi Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 http://www.pst.politiet.no/Dette er liksom det viktigste i Norge. Ser ut som noe Donald Duck greier! Farmin var inspektør og landsdelsansvarlig i PST før de begynte å omstrukturere. Da valgte han å gå ned (hvis jeg husker rett) 2 "grader" for å førtidspensjonere seg og ikke bli med på idiotien de har holdt på med siden..
Jordfræsar Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 De må vel bruke penga på noe. Særlig når det trengs i andre områder.
[space] Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Rublings: De setene ville jeg IKKE kjøpt på ettermarkedet. Husker ikke prisen (irriterende!) men husker at de var sinnsvakt dyre. Som ekstrautstyr når bilen er ny er det ikke så store påslaget. Prøvesitt en bil med standardsetene og bruk det som prutegrunn Ellers er aerokitet billig! (Ny frontfanger og skjørter) Koster rett i underkant av 9000,- FERDIG LAKKERT rett fra GS, Bilia eller andre BMW forhandlere. Interiøret ser bedre ut uten navi, så det hadde jeg ikke tenkt noe på. Bedre med en liten tomtom i situasjonene det trengs. Som Fredrik nevner så har den veldig mange felles deler med E46. Felger har samme innpress som E46, så der er det også mye å velge i. 8,5 (235) fremme og 9,5 (265) bak går helt greit. Det er riktig tid å kjøpe på nå, så regn med å kunne prute massivt på de prisene på finn. Den 3.0 "Hartge" til drømmebil.no har ligget ute kanskje et år nå. Mener den lå ute når jeg solgte min. Burde være prutbar http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31546558 Ellers ser multifunksjonsrattet bedre ut enn det vanlige, men best er M-rattet. Ikke regn med å finne det. Det er noe folk må bytte til selv. (Som i "Hartge'n" over hvor det er byttet til Hartge-ratt. Denne har forresten også navi-skjermen) Noen har titan frontlykter, mens andre er svarte. Smakssak. Jeg ville heller gått for større motor enn en facelift/nyere bil.
[space] Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 316: Jeg hadde gått bananas på Canal Digital. Det må være en vits de har internt at ikke visse routermerker er kompatible. Krev de for summen du har brukt på routere!
Thundercoil Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Når jeg leide leilighet i et borettslag i Bergen, brukte de 3 måneder på å fikse internetten. Viste seg at det måtte komme en tekniker og stille i noe som lignet på et sikringsskap utenfor bygget med alle leilighetene. Alle naboene hadde kabel-tv og bredbånd gjennom CD, og det virket fint, men akkurat meg og romkameratene hadde visst dårlig signal på kabelen. Så det med borettslag og at alle enten virker eller ikke virker, er i visse tilfeller bullshit. Kan også nevne at jeg brukte en billig Jensen Airlink trådløs router (et mareritt å spille online med, masse småbrudd som disconnectet meg) Jensenen hadde samme problem hos andre leverandører på telefonlinjer også (pleide å ta den med steder jeg ble over lengre tid) Gikk over til D-link, men den routeren ble ødelagt etter et års tid, så endte jeg opp med Netgear, som jeg var så fornøyd med at jeg bruker Netgear enda. De som bodde over hadde også D-link. Så alle disse virket på CD-nettet. Jeg har vært uten internett i 12 dager nå. Heldigvis får jeg surfe litt på de som bor over sitt nettverk til det blir fikset. Jeg fikk lagt inn egen linje av Nextgentel, for et år siden. Allerede nå har lyn og stormer tatt knekken på den. Kontaktet dem en haug med ganger, og de sa det skulle komme en teknikker innen 2-5 dager og fikse det. Skal man telle 5 virkedager innimellom alle helligdagene, skulle det vært fikset senest på onsdag som var. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte være tilgjengelig fra 08-16.00 på telefon, og noen hjemme for å åpne dør for teknikker, dersom linjen måtte byttes helt inn til kontakten i veggen. Har ikke fått noe tilbud om kompensasjon, og har ikke hørt noe fra teknikker. Ondskapsfullt å be noen om å legge av tid, der det aldri kommer noen for å fikse problemet. Teknikkeren kan komme når som helst, og jeg må stå tidlig opp i juleferien min og gå manisk rundt med telefonen i 8 timer om dagen, fordi at jeg må betale gebyret selv, dersom jeg avviser eller ikke svarer når teknikker ringer. Må også betale hvis routeren er avslått når teknikker diller med linjen i stolpen, og jeg må betale for det selv hvis det er feilkoblet, men det vet jeg at det ikke er. Hehe. Først presterte de å si at feilen lå hos meg, selv om jeg sa at jeg hadde prøvd alt av feilsøking. Så beskrev jeg feilsøkingen jeg hadde gjort, og da la de seg flat. De prøvde også å åpne/stenge linjen fra sentralen et par ganger, redusere hastighet til minimum osv. Spurte etter adressen min 3 ganger, men alikevel fikk de skrevet feil adresse på kvitteringen/sms om at montør/teknikker skulle komme. Så du er ikke alene! Hehe.. De fleste kundebehandlerne jeg har ringt, hører jo ikke etter i det hele tatt. Så går de ut ifra at alle kundene er idioter som ikke kan en drit. Dessverre hater jeg å ringe, så nøler veldig med å ta kontakt igjen. Men det må vel til hvis det ikke skjer noe. Venter ut dagen i dag og ser om teknikker kommer, hvis ikke får jeg heller ringe igjen. Og hvis jeg er veldig tøff, spørre om de mener at jeg skal betale for snart to uker uten nett. Uff. Gruer meg.
Anbefalte innlegg