Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om du skulle gitt denne bilen et terningskast. Hva ville det blitt?

[ Bilde ]

=P~

8/10

Spiller ingen rolle om det japansk bil, Supra Mk4 er et ikon.

MYE gromt som har blitt laget i Japan bare man gidder å lete litt... Folk snakker ofte om at japanske biler mangler sjel, men det syns jeg de fleste tyske biler mangler også...

Skrevet

ang volvo og kvalitet som nevnt på forrige side...

min onkel har kjørt volvo v70 og to xc 70 de siste ti åra.

det har vært utrolig mye tull med de. den forrige fikk ny turbo, girkasse to ganger, oljelekasjer motor, understell og endel elektriske ting som har feilet. den første xc70 (ble kjøpt etter v70n) var ganske bra mener jeg å huske. dette var vell 2005 modell.

så byttet han til 2007 xc70. denne har det vært mye motorproblemer med. først brente det seg en ventil i den så det ble ny motor på garanti, og kort tid etter så røk registeret på denne motoren så de ble ny en gang til. denne tok han over som privatbil og kjøpte v70 igjen. har ikke hørt så mye snakk om problemer med den nye v70n. som han sier selv, han er fullt nødt til å ha en reservebil. han har fortsatt en 2003 v70 som reservebil. (den første jeg nevnte). denne har gått over 400k.km nå.

greit å ha sålenge det er garanti med andre ord :S men flotte biler å kjøre de skal de ha!! og ikke minst at de går billig

Skrevet
Kan være alt mulig rart. Vår begynte å blinke i kjørecomputeren, kostet litt hver gang vi ville ha det resettet. Girkassen ble overhalt på bilen vår da vi kjøpte den ved 170.000 km. Brodern traff fortauskant i sentrum, det kom på 50.000 kr. inkl. felg, lol... Feil i varmeapparat: 14000 kr. for å få varme tilbake... Osv.

D5 er flott den. Har vel 80 liters tank og jeg har kjørt 1200 km. på langkjøring med den uten å gå helt tom - og da med ekspresskjøring hele veien hehe :)

Det der var da et eksempel som ikke hadde noe i denne sammenhengen å gjøre? Din brors mangel på kjøreferdigheter kan da neppe skyldes volvoen.

Jeg har mine mil i en 2010 xc70 d3, og vil si det er en meget god bil. Flott å kjøre, kanskje litt båt om man kjører veldig aktivt i knappe svinger, men ikke så gale at jeg hadde gått fra en handel av den grunn.

Var også med på å hente en 2009 xc90 d5 nylig, og kjørte fra arendal til sunnmøre via hallingdal. Fantastisk flott tur, og en fantastisk flott bil. Veldig god å kjøre, ekstremt gode seter og klarte seg veldig bra i de veldig svingete partiene. Alt i alt veldig god kvalitetsfølelse av nyere volvoer, og veldig flotte å kjøre.

Angående det med trøbbel så har jeg hørt både det ene og det andre.. Kan virke som at volvo produserer en god del biler på mandager :lol:

Skrevet

altså...greit nok at dere på forumet ser opp til min tidløse stil og kjekkhet...men dere trenger ikke diskutere volvo på alle sidene kun fordi jeg har fått meg volvo... :P

Er positivt overrasket over volvoen..kjørt ca 10tusen km med den og den har funka fint...noe småplukk har det jo vært, men det har blitt fikset relativt billig med brukte deler med garanti..

noekult: at du brukte 14lapper på å fikse varmeapparat er dessverre latterlig..man får kjøpt brukte deler overalt i norge og sverige til en MYE lavere pris... Jeg trengte bremsekraft forsterker..volvo skulle ha 13000kr.. ringte volvohuggern i skien, de skulle ha 1500kr med 3års garanti.. jobben fikk jeg gjort billig på ett vanlig verksted...50000kr for forstillingsdeler? også latterlig... man kjøper komplette stag foran for 5-6k og betaler ett verkstedet 5k for å bytte dem...50tusen er drøyt...

Kompis av meg kjører hvit r-design v70 2009 model med alt utstyr og rødt skinn... kjørt 210kkm med den nå (tidligere taxi) uten nevneverdige problemer utenom normale slitasjedeler og service. Girkassen ble dog overhalt på 180kkm før han kjøpte den over til privat bruk...

Skrevet

Nå har alle kjære bimmersentusiasta gått i sengs! Får ikke sove:( hata å ligge å vri me i flere tima om natta.. Ligge bare å tenke på ka e gjør feil under poleringa mi :o

Skrevet

Jeg har ikke sovnet enda ;) Skal på jobb kl 16 i morgen, og klarer ikke å tenke på annet enn at jeg plutselig har fått muligheten til å kjøpe meg nyere bil. Stor investering...

Skrevet

det har vært utrolig mye tull med de. den forrige fikk ny turbo, girkasse to ganger, oljelekasjer motor, understell og endel elektriske ting som har feilet. den første xc70 (ble kjøpt etter v70n) var ganske bra mener jeg å huske. dette var vell 2005 modell.

så byttet han til 2007 xc70. denne har det vært mye motorproblemer med. først brente det seg en ventil i den så det ble ny motor på garanti, og kort tid etter så røk registeret på denne motoren så de ble ny en gang til. denne tok han over som privatbil og kjøpte v70 igjen. har ikke hørt så mye snakk om problemer med den nye v70n. som han sier selv, han er fullt nødt til å ha en reservebil. han har fortsatt en 2003 v70 som reservebil. (den første jeg nevnte). denne har gått over 400k.km nå.

greit å ha sålenge det er garanti med andre ord :S men flotte biler å kjøre de skal de ha!! og ikke minst at de går billig

Det er ikke noe mer tull med Volvo en med andre biler. Onkel har en e61 525d fra 05 og kostnadene på den er tilstede der også. Min andre onkel kjører x5 fra 03 og det er ikke feilfritt der heller.

Noe kostnader må man forvente på eldre biler, spesielt hvis man ikke passer på.

Min søster har en v70 fra 04, og den har det kun vært småtterier med.

Man må også huske at mange biler har barnesykdommer første og andre året de er på markedet, så man bør ofte unngå å handle det.

Er en grunn til at Volvo og Mercedes har så mange drosjer, det er fordi de som oftes tåler kjøringa. Hvis man tar en titt f.eks i Oslo by, de drosjene som er noen år gamle(mer en tre) hvor mange er det som er andre merker en Volvo og MB?

Skrevet

XC70 er flotte bil der det men hadde uten tvil fikset drivverk forsikring på en slik! En kompis hadde en XC70 med 90k på tellern, der begynte girkassen å tulle en dag vi var ute og kjørte. kassen måtte byttes, første tilbud fra billia var 70k..

Men du skal lete lengre etter en mer komfortabel bil og med drivverkforsikring er du spart de aller verste overraskelsene også.

Hadde heller ikke turt å kjøpe en diesel bmw heller uten drivverkforsikring for den saks skyld, leser litt for mye om turbo, motor og girkasse havari der også..

Skrevet

Det er ikke noe mer tull med Volvo en med andre biler. Onkel har en e61 525d fra 05 og kostnadene på den er tilstede der også. Min andre onkel kjører x5 fra 03 og det er ikke feilfritt der heller.

Noe kostnader må man forvente på eldre biler, spesielt hvis man ikke passer på.

Min søster har en v70 fra 04, og den har det kun vært småtterier med.

Man må også huske at mange biler har barnesykdommer første og andre året de er på markedet, så man bør ofte unngå å handle det.

Er en grunn til at Volvo og Mercedes har så mange drosjer, det er fordi de som oftes tåler kjøringa. Hvis man tar en titt f.eks i Oslo by, de drosjene som er noen år gamle(mer en tre) hvor mange er det som er andre merker en Volvo og MB?

En fornuftig refleksjon. Kanskje enda mer interessant er det å se på hva slags biler som blir eksportert (lovlig) ut av Europa. Jeg vet ikke om dette skjer i Norge, men her i Danmark er det en temmelig stor eksport av eldre biler (10-15 år gamle) til Mellomøsten, Afrika og det sydlige Østeuropa. Dette er relativt fattige områder der det ofte kan være langt til et autorisert verksted. Det er stort sett kun i Mercedes-Benz og Toyota som blir eksportert.

Skrevet

Toyota HiAce er vel en god kandidat til "den mest eksporterte bilen" skulle man tro :P

Kunne tenkt meg en gammal Merce jeg, kjekk brukis. En gammel 250D med automat hadde vært kjekt.

Skrevet

Siden jeg er på god vei til og bli "bonde" så lurer jeg på om noen her kan noe om traktorer?

Skal ha en billig og bra traktor, gjerne en gammel traktor og ikke noe kina drit! det har jeg hatt en gang for mye Jinma anbefaler jeg ikke!

Traktoren skal brukes til måking om vinteren og kjøring av tømmer etc.

Skrevet

Hvis det er så langt mellom verkstedet der nede da skjønner jeg ikke hvorfor Mercedes er på populære å eksportere :lol: Her i Norge så er det såvidt jeg vet kun en ørliten eksport av gamle varebiler som Hiace og Transporter samt eldre lastebiler og busser.

Skrevet
Mercedes trenger ikke verksted for å fikses på... de blir aldri ødelagte...

host hark, VITO, hos hark

Skrevet

De nye Vitoene er overraskende bra. Vi har hatt en '10 modell som firmabil nå siden den var ny, ikke vært noe problem med den enda! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...