Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

blir vel feil å si at noen jobber aktivt for å splitte bmw-miljøet.... Er jo en del folk som ikke er fornøyd med dette forumet lenger, og når ett nyoppstartet forum allerede har kommet opp i godt over 200 registrerte på under to dager..... Da mener jeg at det er tydeligvis ett behov for ett nytt forum! Folk må få velge selv, liker de bimmers.no best, så for all del ! Men.... må være mulig å respektere de som vil bruke bimmeren.no også! Skal ikke være nødvendig å "banne" og gi advarsler osv, fordi om det diskuteres om ett annet forum. Hvis det er slik at admin og moderatorer gjør slikt fordi at det "reklameres" / skrives om bimmeren.no så er det lavmål i mine øyne! Folk må ha lov til å si/skrive sine egne meninger på ett slikt forum!

Jeg er ikke enig med deg. Å ikke tolerere konkurransereklame uten lov fra sideeier er absolutt ikke lavmål, men fornuftig reaksjon.

Tror du Shell ville tolerert Statoil reklame? BMW Mercedes-reklame? Lenovo HP-reklame? Absolutt ikke. Dette stedet tiltrekker flere brukere enn flesteparten av bilrelaterte nettsider i dette landet. Klart at bimmers.no ikke vil ha utflukt av brukere, da vil nettstedet bli svekket. 

Hadde bimmers.no vært min og brukerene begynt å reklamere for det alternative forumet, da hadde jeg reagert kraftig, absolutt ingen tvil om det.

Selv om jeg støtter den alternative siden, så er det fortsatt veldig apekatt at folk skal drive å spamme det andre forumets linker her inne. Det er rett og slett superfrekt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slike små kit med rens, farge og sealer. Dynamix/swisswax fungerer bra, bare at swisswax er noe overpriset. Har prøvd begge, og nestegang blir det leatherique.dk siden dem knuser alle på kostnad. (skinnfarge er virkelig ikke noe hokkuspokkus, hovudforskjellen fra leverandør til leverandør er som nevnt pris)

Hva trenger jeg da? bare fargen og en svamp?

er kun sidestøtten som er slitt, resten ser nokså bra ut. trenger ikke farging værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg er oppriktig overrasket over hvor mange som sutrer som småjenter her over at forumet har fått en litt annen layout. Først og fremst beviser det vel nok en gang at folk man kun har forholdt seg til over nett slett ikke trenger å være den personen man har fått inntrykk av.

Med få unntak har "den harde kjerne" for meg kun virket som trivelig og oppegående folk, men når de tilter og blir direkte ufine pga at forumet ser litt annerledes ut, mest av nødvendighet, forsvinner all respekt tvert..

At hylle fikk karantene syns jeg ingen bør være overrasket over, at man bidrar til at folk med felles interresse møtes betyr ikke at man automatisk er fritatt for alle lover og regler andre må forholde seg til ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel feil å si at noen jobber aktivt for å splitte bmw-miljøet.... Er jo en del folk som ikke er fornøyd med dette forumet lenger, og når ett nyoppstartet forum allerede har kommet opp i godt over 200 registrerte på under to dager..... Da mener jeg at det er tydeligvis ett behov for ett nytt forum! Folk må få velge selv, liker de bimmers.no best, så for all del ! Men.... må være mulig å respektere de som vil bruke bimmeren.no også! Skal ikke være nødvendig å "banne" og gi advarsler osv, fordi om det diskuteres om ett annet forum. Hvis det er slik at admin og moderatorer gjør slikt fordi at det "reklameres" / skrives om bimmeren.no så er det lavmål i mine øyne! Folk må ha lov til å si/skrive sine egne meninger på ett slikt forum!

Nå er det en gang slik at all reklame for konkurrerende forum har blitt fjernet de siste 4-5 årene. Det er altså ikke noe nytt noen har begynt ved i denne sammenhengen. 

Ei heller er dette første gang noen har laget et alternativ til Bimmers.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger jeg da? bare fargen og en svamp?

er kun sidestøtten som er slitt, resten ser nokså bra ut. trenger ikke farging værtfall.

http://shop.poleringskongen.no/skinnfargingspakke-bmw/348-dynamix-30-ml-skinnfarge-for-audi-til-smareparasjoner.html

Har selv ett slikt sett, og det får du farga alvorlig mye med altså, litt mye for ditt bruk, men du ser jo hva du trenger.

er litt skummelt den første gangen men det går knallfint med litt tålmodighet. Anbefaler å "touche" rett ned og opp isteden for å male selve fargen utover.

Anbefaler å kjøpe nok produkt til at du kan ta en full oppfriskning på hele interiøret når du får tid. Da trenger du derimot bare avfetter og sealer, og det er ganske fort gjort siden det bare smører man utover og venter før man fjerner det som ligger igjen. Greit å få tilført skinnet litt oljer og fuktighet slik at det ikke sprekker på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg er oppriktig overrasket over hvor mange som sutrer som småjenter her over at forumet har fått en litt annen layout. Først og fremst beviser det vel nok en gang at folk man kun har forholdt seg til over nett slett ikke trenger å være den personen man har fått inntrykk av.

Med få unntak har "den harde kjerne" for meg kun virket som trivelig og oppegående folk, men når de tilter og blir direkte ufine pga at forumet ser litt annerledes ut, mest av nødvendighet, forsvinner all respekt tvert..

At hylle fikk karantene syns jeg ingen bør være overrasket over, at man bidrar til at folk med felles interresse møtes betyr ikke at man automatisk er fritatt for alle lover og regler andre må forholde seg til ..

Jeg er enig i at innlegget og måten Hylle formulerte seg på var ikke akkurat "Profejonelt" og at det kvalifiserer vel helt greit til utestenging pga personangrep.

Men jeg begynner nå etter en stund og bli mer enig med folk ang prosessen av endringene som blir gjort her inne.

Skjønner at de som har kjøpt Bimmers må tjene penger på forumet, og det er greit nok for meg at de ligger til reklame og tar betalt av næringsdrivende for å dekke utgifter.

Men som jeg har skrevet tidligere, så var dette et forum som bare har vokst og vokst sidden dag 1 der de fleste var fornøyde slik det var.

Om forumet akutt måtte ha ny plattofrm som noen skriver, har jeg fint lite peiling på.

Men uansett, å begynne store endringer i form av kategorisering, slette kjøp/salg forumet osv er jeg imot.

Spesielt når det gjøres av folk som ikke har vært med forumet før, og det ser ut som disse endringene blir gjort uansett om de fleste som har sittet uendelig mange timer på dette forumet år etter år ikke vil ha det slik... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet på buss etter jobben, ser plutselig kommer en volvo 240? i sving og hører deretter den smeller i veikanten. Bilen stopper etter 20 meter, par unge gutter hopper ut av bilen å ser på skaden .) Hold på å flire meg i hjel .P Var visst rånere som prøvde å sladde bilen på nysnøet, moralen er vel å kjøre ordentlig på offentlige veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med deg. Å ikke tolerere konkurransereklame uten lov fra sideeier er absolutt ikke lavmål, men fornuftig reaksjon.

Tror du Shell ville tolerert Statoil reklame? BMW Mercedes-reklame? Lenovo HP-reklame? Absolutt ikke. Dette stedet tiltrekker flere brukere enn flesteparten av bilrelaterte nettsider i dette landet. Klart at bimmers.no ikke vil ha utflukt av brukere, da vil nettstedet bli svekket. 

Hadde bimmers.no vært min og brukerene begynt å reklamere for det alternative forumet, da hadde jeg reagert kraftig, absolutt ingen tvil om det.

Selv om jeg støtter den alternative siden, så er det fortsatt veldig apekatt at folk skal drive å spamme det andre forumets linker her inne. Det er rett og slett superfrekt etter min mening.

Men.. Du reklamerer jo for ditt eget forum både her og på bimmeren?

Er du ikke en smule hyklersk nå? ;-)

Uansett, jeg er en enkel hedmarking med svært korte sosiale antenner, så jeg kan ha misforstått noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så er jeg dritt lei alt snakket om at den nye platformen er så dårlig og at folk går inn for å splitte BMW miljøet. 

Bimmers har fått nye eier med nye ideer. Hva så? er ikke det bra? Jeg synes at nye krefter er bra. Selvom jeg savner litt den gamle plattformen, så vender jeg meg til denne er som den gamle. 

Man burde samarbeide om skape et større BMW miljø, ikke splitte det i små grupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at folk er ulike, noen er vanedyr (som meg) og andre setter pris på forandring.

Jeg tror kanskje at roten til konflikten ligger i det at forumets nye eiere ikke har vært aktive medlemmer her før. Korriger meg hvis jeg tar feil. For noen kan det være litt tungt å svelge at etpar random karer kommer fra intet og forandrer på det mange allerede karakteriserer som perfeksjon.

Jeg har ihvertfall litt vanskeligheter for å forstå hvordan de nye eierne tenkte når de bestemte seg for å legge om hele layouten uten å i det hele tatt "kjenne" sine nye undersåtter :)

La oss si at du leier ett hus i en årrekke. Huset selges og ny utleier bestemmer seg for å pusse opp hele sulamitten i stilarten shabby chic. Hva skjer med det? Her har du stortrivdes i ett litt gammeldags hus med sjel og historie. Plutselig befinner du deg i en Jan Thomasifisert sfære bare fordi den nye eieren som hverken kjenner deg eller virker veldig interessert i å bli kjent med deg velger å pusse opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at folk er ulike, noen er vanedyr (som meg) og andre setter pris på forandring.

Jeg tror kanskje at roten til konflikten ligger i det at forumets nye eiere ikke har vært aktive medlemmer her før. Korrekt meg hvis jeg tar feil. For noen kan det være litt tungt å svelge at etpar random karer kommer fra intet og forandrer på det mange allerede karakteriserer som perfeksjon.

Jeg har ihvertfall litt vanskeligheter for å forstå hvordan de nye eierne tenkte når de bestemte seg for å legge om hele layouten uten å i det hele tatt "kjenne" sine nye undersåtter :)

La oss si at du leier ett hus i en årrekke. Huset selges og ny utleier bestemmer seg for å pusse opp hele sulamitten i stilarten shabby chic. Hva skjer med det? Her har du stortrivdes i ett litt gammeldags hus med sjel og historie. Plutselig befinner du deg i en Jan Thomasifisert sfære bare fordi den nye eieren som hverken kjenner deg eller virker veldig interessert i å bli kjent med deg velger å pusse opp. 

Forandringen kom av helt andre årsaker enn kosmetiske, og jeg håper da at spesielt bidragsytere som nettopp deg selv, velger å fortsette i gammel stil til tross for at ting nå ser litt annerledes ut enn tidligere. :smile:

Sitat fra MKJ,

Forumplattformen måtte skiftes ut. Den forrige plattformen hadde i den siste tiden blitt veldig utsatt for hackerangrep, noe som andre norske forum fikk merke da hele siden ble byttet ut med religiøs propaganda. At Bimmers hadde gått klar så lenge er mer flaks enn noe annet.

Det å si at gamle bimmers var perfeksjon, er vel heller ikke helt korrekt, da vi har hatt side opp og side ned med klager på manglende oppdeling/oversikt/funksjonalitet etc. (sier ikke dermed at noe skal deles opp ytterligere). For ikke å nevne hvor fantastisk mye lettere det har blitt å være moderator i denne plattformen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Du reklamerer jo for ditt eget forum både her og på bimmeren?

Er du ikke en smule hyklersk nå? ;-)

Uansett, jeg er en enkel hedmarking med svært korte sosiale antenner, så jeg kan ha misforstått noe.

1) Her på Bimmers nevnte jeg kun at jeg hadde kjøpt domene, og spurte en gang i denne tråden om jeg kunne få hjelp fra andre med å sette opp et forum. Jeg sa aldri noe mer eller hintet til noe mer, da jeg var litt lost i hva slags plattform en bør velge siden alle viste seg å både ha pluss og minus.

2) Jeg nevnte min ide på det alternative forumet kun fordi de drev på med reklamering av sitt her. Lov med litt ukultur? Yay, jeg er med på å utnytte den (i det tilfellet). Og jeg skrev det rett ut på det andre forumet at jeg gjorde det fordi de holdt på med det samme. Her holdt jeg nesten helt kjeft fordi jeg vet at det ikke er tolerert her.

Var det hyklersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer allerede på at jeg registerte meg på Bimmaren.no, etter å ha lest de første sidene i Tulletråden hvor jeg og Fredrik regelrett "henges ut" :(

Nei jeg holder meg til gode gamle Bimmers.no :) Kanskje visse brukere også nå vil dreie oppmerksomheten bort fra dette forumet, hvilket jeg tror Bimmers.no bare vil tjene på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...