Fredrik Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hvorfor skulle ikke luksustråden din være tillat her inne? Alt du behøver å gjøre er å relatere tråden til BMW. Her i Danmark har BMW et eget magasin som kommer ut 4-6 ganger i året og det er mest av alt en lang kavalkade av luksusting (klokker, klær, møbler, båter, kameraer, hoteller etc.) som kan tenkes å komplettere alt BMW gjerne vil stå for. De låner litt glamour av hverandre og gir en totalopplevelse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Nå er det ikke akkurat bmw jeg forbinder med superluxus...ta en titt i den tråden min så ser du hva slags luxus jeg snakker om Jeg ser ikke på en klokke med BMW merke på som en luxus ting... Men en "Breitling by Bentley" er igjen noe helt annet om du skjønner... Du er velkommen til å kommentere og legge til så mye du vil i alle trådene mine på bimmeren.no forresten! Ingen vits å fortsette krangel "på nye jaktmarker" Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Nei... ikke BMW klokker eller annen luksus med BMW rondellen på. Mer a la Cartier og Patek Philippe... skikkelig luksus. Tråden din er fin den, men luksus kan være mange ting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Gud bedre politiet her er ubrukelige.. Når ene utsetedet her stengte i kveld så bestemte alle festgåerne seg for å stille seg opp midt i veien utenfor... Dette er 200 meter fra drosjesentralen. Når det da står et par hundre personer midt i veien som man må navigere seg gjennom.... Vel, politiet stod 50 meter unna i bilen sin og så på. Etter å ha kjørt gjennom folkemengden et par ganger kjørte jeg bort til politibilen og spurte pent om de ikke kunne prøve å rydde folkemassen ut av veien. Det er ikke trygt og ekstremt irriterende for oss billister. De spurte meg bare dumt hvordan jeg tenkte at de skulle få til det? Hva med å lette på ræva, gå ut og jage folk ut av veien? De sa at de hadde snakket med vaktene om problemet flere ganger, men vaktene har jo for svarte meg ingen myndighet på den kommunale veien... Jeg har sett pirattaxier kjøre skytteltrafikk 5 meter forran en politibil og jeg har sett slosskamper forran øynet på politiet.. Jeg skjønner at det er mye enklere å bare se andre veien og late som ingenting, men for svarte.. Jeg kan nevne i fleng ganger der jeg av forskjellige grunner har ringt politiet uten å få noe fornuftig ut av det.. Jeg vurderte sterkt politihøyskolen, men jeg kom frem til at jeg ikke har lyst til å havne inn i et sånnt arbeidsmiljø. Det er først når det kommer til kontroll av biler der de kanskje kan tjene noen raske kroner (haha, raske kroner.. tog du an?) at de våkner til liv.. Jeg har politiradio og jeg har lagt merke til at når de har aspiranter med seg så er det sjekking av parkerte kjøretøy som står på agendaen.. tidlig krøkes for god krok å bli? Huff, nei, var godt å få ut litt frustrasjon Nå får man ta kveld etter en lang natt på jobb.. PS: Fredrik90: Det heter "å skjære alle over én kam". Man drar ikke noe, hverken over eller under. Antagelig et av de mest feilsiterte ordspråkene vi har i det ganske land. Sikkert på høyde med feilbruken av ordet "timevis" som de fleste føler for å kalle for "timesvis". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Nå har jeg vært med Bimmers.no fra den spede begynnelse, og husker godt utviklingen på de forskjellige trådene. Så at du kan konkludere dette etter et døgns drift, er litt stilig. Fremtiden til bimmeren.no er ukjent, men jeg husker det var jaggu mange som spådde bimmers.no åt skogen for 9 år siden - men vi klarte oss bra? Når du kom med noen år etterpå, så var jo forumet så etablert at det styrte seg selv rekrutteringsmessig osv. Å være endel av det nye BMW-forumet i Norge synes jeg er helt topp.. Jeg er opptatt at BMW-glede, interesse og ekte entusiasme. Noe gode gamle Bimmers.no hadde mer av før, og nye Bimmeren.no er basert på nå. At du syns at Bimmeren.no består av tullinger og inkompetente mennesker er bedrøvlig, for jeg tror alle som en kommer fra Bimmers.no - meg selv inkludert. Takk for den. Om det er det viktigste, hvorfor da bry seg om forumet blir litt forandret(fornyet). Det krever bare litt tilvenning tror jeg Selv om jeg ikke helt er for kjøp og salg delen. Ellers er det bare en litt annen og mer moderne layout. Er jo folkene som er her inne som betyr noe, hvordan siden ser ut er bare bagatell og vanesak syns nå jeg. Espen.s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Alle husker vel Nordicbimmers.net eller hva de nå het? gikk jo mildt sakt i dass.Men jeg har troa på bi****.no går mer i gode gamle Gunnar stil.Vi får se hvordan framtiden blir, jeg gir ikke slipp på Bimmers.no.Det har jo vært norges beste BMW forum i en årrekke.Hvilken layout og design som brukes er jo strengt tatt bare en vanesak. Det er jo brukere og innhold som er viktig.vertfall for meg?Men jeg har sansen for Hylle mannen og gjengen som har startet opp nytt forum, E30meet er jo framtiden for oss E30 frelste.så her må man bare henge seg på det "nye" :kose: -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hva dekkes når man har delkasko? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Er det ikke tyveri, brann og kanskje glass samt veihjelp da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Tror litt av rota i uenigheten her er at "dere" som applauderer nye eiere ikke helt skjønner hva "vi" som er misfornøyde klager på. Det er virkelig ikke det at utseendet på forumet er nytt som er rota til problemet, men derimot nye eieres manglende forståelse (som trolig skyldes manglende bruk av forumet fra før av), kompetanse og intensjoner. Selvfølgelig må man ta inn penger man har lagt ut. Men hvordan velger man å gjøre det? Selvfølgelig skal man høre på medlemmene, men hvorfor da bare sitere reltaivt ferske brukere som mener det som passer ledelsen? Hvorfor drite så totalt i de som har bygd forumer? Altså medlemmene. Nei, ikke dere med 29 innlegg, beklager, men dette er ikke å bygge forumet selv om dere er hjertelige velkomne og nok er gode ressurser. Når noen av oss har gått inn for å skrive gode tekniske innlegg som vil hjelpe andre, og dette er godt synlig, hvorfor fjerne denne fungerende løsningen uten noen god plan videre? For så å panisk opprette en lite gjennomtenkt "haste løsning"? Hvorfor redigerer man innlegg uten å merke dem som redigerte?? (Det er helt greit å redigere, men da må man jo skrive dette). osv osv.. lista er lang. Problemet er et avgjørelsene til eierne preges av TOTAL inkompetanse. Ikke på data, men på forumet og miljøet. Alternativt så mangler det ikke på kompetanse, men intensjoner. For det er ikke tvil om at medlemsmassen kommer til å bestå samt øke, men hva skjer med innholdet her inne? Man kan uten problemer tjene penger på bimmers, og samtidig ivareta det som er nevnt. For å ta enda et eksempel; Første reklamen vi fikk var for ei eller anna tåpelig dele nettside. Uten noe videre relevans for bmw. Slik reklame er ikke interessant for de fleste her (fordi alle kan å bruke internett ved at de har funnet fram til bimmers.no). Derimot produkter som er rettet direkte mot bmw, kvalitetsprodukter kan være av interesse. Hvorfor ikke forhandle med tilbydere om gode avtaler for medlemmene mot x reklame avtale? Da viser man at man skjønner seg på medlemmene av forumet man eier (et godt eksempel er den "eneste" reklamen man hadde her før, Bilstein gjennom GS). gallay reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Bimmers.no er igjennom 10 år blitt så godt innarbeidet i BMW miljøet at de står urokkelig, MEN de dummeste de nye eierne kunne finne å gjøre er å bytte forumplattform. Dette er hovedgrunnen nummer en til at medlemmer nå flykter over til Bimmeren.no, etter så mange år så var den gamle plattformen så godt innarbeidet at enkelte rett og slett ikke taklet overgangen. Her er jeg forøvrig imponert over meg selv som har klart å venne meg til dette nye, ennå jeg er redd for nye ting Etter å ha fulgt litt med på Bimmaren.no så sitter jeg igjen med inntrykket av at det er ett forum med mye lavere terskel, ja for å si det rett ut så ser det ut til at mange av "tullingene" som hang rundt her samler seg der. Forumet ser ut til å bli ett eneste stort "Tulletråden" med en kjempe aktiv tulletråd og heller labert når det kommer til kompetanse og entusiasme. Det går selvsagt kjempe bra i starten men så sklir det sakte men sikkert ut og Bimmaren endrer opp som Bilforumet.no, et forum folk skygger unna da kompetansen ikke er på høyden. DA er det godt å ha Bimmers.no, ny layout eller ei jeg vil trekke ut "heller labert når det kommer til kompetanse og entusiasme" og "et forum folk skygger unna da kompetansen ikke er på høyden" Fredrik, jeg prøver normalt å huske at stridsøksa vår er begravd.. men "dra hue ut av fryseren." Problemet er jo nettopp dette, at store deler av kompetanse har flytta. Mulig du har et anna syn på kompetanse enn resten, men det får være opp til deg. Og hvordan kan du påstå at de som er der ikke er entusiaster? Det består jo av medlemmer som har brukt flere timer på bmw enn du har hatt lappen? (billedlig, jeg kan og å regne om det var en glimrende ide du fikk nå). Mulige scenario: - bim****.no blir som du sier om ikke eierne reagerer proaktivt med gode tiltak. Det dør ut, og blir et lite aktivt og lite trivelig sted. - Lite aktivitet, men kompetanse flytter over (som det kan se ut som nå). Disse vil dog trolig bruke begge forum. Resultat: de bruker mindre tid her - Stødig vekst, men blir aldri i nærheten av like stort. BMW miljøet splittes, og per nå ser bim**** ut til å vinne på kompetansebiten, samt den gamle "kjerne". Uansett hvor nåla ender opp, så har miljøet som helhet tapt. - nye eiere her rydder opp ila kort tid, og gjør store grep i det å gjenvinne tillit til gamle medlemmer. Dette betyr ikke å endre farge på forumet, er et par her inne som fortjener en beklagelse eller tre), bim*** vil trolig dø ut som et resultat. Og bare så det er sagt, jeg applauderer ikke dette. Uansett er resultatet et svekket bmw miljø. Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg er av den som kommer til å bruke det forumet som har mest aktivitet, trivsel, kunnskap og interesser. Er ikke slik at jeg er nødt til å gå over til ********.no i protest, men jeg har heller ingen betenkeligheter med å gjøre det dersom jeg trives best der. Ang splitt i BMW miljøet, så blir det vel slik i begynnelsen. Men har troen på at over tid vil det bare være 1 forum, da det ene vil dø ut. Er ikke tvil om at Bimmers har størst ambisjoner og solid forsprang på og være den som overlever. Så om det skulle bikke andre veien så er det bare å innse at de nye eierne her gjorde en stor feil.... *******.no Har forøvrig fått en knallstart på et par dager, så det blir spennende og se hvordan fremtiden blir. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Må le av Hylle og påfunnet hans. Tviler på at Bimmeren kommer til å funke noe særlig. For å sitere admin "den gamle plattformen var utdatert". Det vil si, ubrukelig. Vi får se hvor lenge forumet hans virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Er det ikke tyveri, brann og kanskje glass samt veihjelp da? Enn i kollisjon, der den andre parten har skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Sitat Hylle: Husk at dersom bimmers.no går tilbake til å være et gratis forum så har de fortsatt de samme eierene og siden det er bevist at de kun har økonomiske motiver med siden er det sannsynlig at det vil bli betaling i en eller annen form senere. Bevist? Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg