Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg på tar meg da ikke rollen som talsmann for en gruppe, hvor har jeg gjort dette? Greit nok så var begrepet "oss entusiaster" litt feilslått, men jeg skrev faktisk at det er delte meninger om I3. De eneste subjektive meningene jeg har kommet med er mine egene personlige meninger, hvilket jeg ikke har lagt skjul på at de er.

Når dette er sagt så leser jeg veldig mye rundt forbi og det er ikke til å stikke under en stol at flere av BMW sine valg den siste tiden har vært upopulære hos "oss entusiaster". Jeg sier ikke alle men noen....

Nok en gang, ikke gjør dette så vanskelig å forstå da gutta :)

Lingvistikk er ikke din sterkeste side. Når du sier "oss entusiaster" så dekker det begrepet samtlige entusiater.

La meg presentere en forenklet versjon. Om jeg sier at jeg skal gi deg 100 kroner, så kan jeg ikke bare gi det 50 fordi jeg mente selvsagt ikke at jeg skulle gi deg alle 100 kronene. 100 kroner er 100 kroner, ikke 50 kroner. På samme måte så er "oss entusiaster" samtlige entusiaster, ikke noen entusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dem å lage en 5 liters V8 med bare 180hk..? 

Hvilken generasjon Firebird er dette? General Motors bygget fire forskjellige generasjoner i perioden 1967-2002. Forøvrig så var 200 HK ganske mye helt frem til rundt 2000 (tenk E46 328i/330i)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dem å lage en 5 liters V8 med bare 180hk..?

Var slik amerikanerne gjorde på 70 og 80 tallet for å møte de stadig stigende bensinprisene, downsizing i kubikk var ikke så interessant over dammen på den tiden :) Men så har en 180 hesters V8er kanskje 500 nm så de tar det igjen der, men ja det høres veldig ulogisk ut. En Lincoln anno 1970 med en 7,7 liters Big Block har 380 hester mens samme motoren anno 1977 har 165 hester ;)

Lingvistikk er ikke din sterkeste side. Når du sier "oss entusiaster" så dekker det begrepet samtlige entusiater.

La meg presentere en forenklet versjon. Om jeg sier at jeg skal gi deg 100 kroner, så kan jeg ikke bare gi det 50 fordi jeg mente selvsagt ikke at jeg skulle gi deg alle 100 kronene. 100 kroner er 100 kroner, ikke 50 kroner. På samme måte så er "oss entusiaster" samtlige entusiaster, ikke noen entusiaster.

Jeg kan gjerne innrømme at jeg ordla meg litt feil, det kan dessverre skje fra tid til annen og da er ikke enkelte sene om å utnytte og dra det ut i dimensjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky er kongen av punktering.

Jeg tror jeg kan gi Wicky god konkurranse der. Jeg har punkert ikke mindre enn 5 ganger siden august i fjor. Alle gangene på asfalt, 3 av dem på firefelts motorvei.  For å si det sånn - jeg kjører ikke rundt med kun en boks med punkteringsskum i bilen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik amerikanerne gjorde på 70 og 80 tallet for å møte de stadig stigende bensinprisene, downsizing i kubikk var ikke så interessant over dammen på den tiden :) Men så har en 180 hesters V8er kanskje 500 nm så de tar det igjen der, men ja det høres veldig ulogisk ut. En Lincoln anno 1970 med en 7,7 liters Big Block har 380 hester mens samme motoren anno 1977 har 165 hester ;)

Jeg kan gjerne innrømme at jeg ordla meg litt feil, det kan dessverre skje fra tid til annen og da er ikke enkelte sene om å utnytte og dra det ut i dimensjoner ;)

Eventuelt så er du sen til å gi deg og innrømme en enkel feil. Hersketeknikk fungerer ikke på meg forøvrig.

Vi kan vel uansett si det som du antagelig mente det: Entusiastene er splittet i forhold til synet på bmw i3. Den lever ikke opp til dine subjektive forhåpninger. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg forstår fremdeles ikke at i3 ikke er en bil som er laget for å glede entusiastene. Om BMW ikke hadde arven sin i tankene i det hele tatt hadde de nok ikke gått for  170 bakhjulshester og såpass lav (etter dagens standard) vekt. De kunne sikkert lagd noe kjipere og billigere om blårussen fikk frie tøyler. Eg er enig i at den ikke er særlig elegant, spesielt ikke med tanke på sykkelhjula, men kanskje den vokser på meg.. Synst til og med Miev har sin appell, stygg som den er..

Unnskyld at eg blåste ordleggingen din ut av proporsjoner Fredrik :iwant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, tenkte ikke på BMW internkode med en gang... Trodde først at han snakket om E63 AMG og bomma litt på ene tasten på laptopen... Heh.

Og stjeler folk gamle X5er altså!?

Moralen er, ikke ha masse penger liggende i bilen. Den kan bli stjålet.

Haha, jeg tok den og den var fin!

Vi fant denne ved siden av parkeringsplassen på Høgskolen i uka som var, sto uten brekk og i fri. Måtte le litt når eier viste seg å være en Asian dame, ikke stereotype i det hele tatt :P

attachicon.gifIMG_0930_1024.jpg

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...