Werther Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er fascinerende hvor usikre noen mennesker er bak rattet. Jeg tenker spesielt på overivrig bremsing - disse som må berøre bremsepedalen foran hver sving og ikke greier å kjøre smidig. I dag lå jeg bak en Subaru Outback (som regel en biltype som er først i køen) på vei hjem. På en strekning på ca 9 km bremset han 34 ganger, mens jeg ikke rørte bremsen en eneste gang. Virker som noen spiser bremseklosser til frokost. Lurer på om dette blir fokusert på i føreropplæringen på trafikkskolene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Haha. Han sliter sikkert med rust på skiver! Det gjør alle de andre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Ikke som BMW eier, gleder meg til å kjøre bil hver dag. Bekymrings fritt og godt bilhold Der er jeg enig Fredrik. Jeg gleder meg også til å kjøre når jeg skal ut med Bmw en. Selv om min Bmw er 20 år,gir den meg hundre ganger mer kjøreglede enn Opel Zafiraen jeg også har som er 10 år nyere og gått 80000 mindre . Fredrik 90 og Andy520iA reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Der er jeg enig Fredrik. Jeg gleder meg også til å kjøre når jeg skal ut med Bmw en. Selv om min Bmw er 20 år,gir den meg hundre ganger mer kjøreglede enn Opel Zafiraen jeg også har som er 10 år nyere og gått 80000 mindre . Ja ikke sant, alder har ingenting å si for kjøreglede i en BMW Jeg tar meg i å kose meg og ta omveier like ofte med E34en som med E90en, kunne aldri tenke meg å kjøre en kjedelig kjønnsløs bil kun som ett fremkomstmiddel. For meg er bil og bilkjøring så mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er jeg helt enig i, men jeg sier som Nytern at jeg er alt for interessert i biler til å kun være glad i et bilmerke. Selv vår lille Folkevogn med kun tre sylindre er ganske artig når motoren spinner helt frenetisk ved 7000 rpm. Den er også såpass liten at den nesten føles som en gocart på landeveiene i nærområdet... wicky124, noekult og Nytern reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er jeg helt enig i, men jeg sier som Nytern at jeg er alt for interessert i biler til å kun være glad i et bilmerke. Selv vår lille Folkevogn med kun tre sylindre er ganske artig når motoren spinner helt frenetisk ved 7000 rpm. Den er også såpass liten at den nesten føles som en gocart på landeveiene i nærområdet... Jeg er og interessert i andre merker og da Opel.Ja dere leste riktig.Har hatt alt fra Combo 17d til Calibra turbo ,Omega b mv6 og selvfølgelig hele Ascona/Manta regimet. Dette var biler som gav meg god følelse å kjøre.Spesiellt Calibra turbo 4x4 var utrolig gøy å kjøre.Gikk som en kule,billig å kjøre og smidig. Men etterhvert ble en Opel Zafira familiebil.Den er trygg ,god å kjøre men guuuud å kjedelig.Og nyere Opler er jeg ferdig med ganske enkelt at jeg føler at en brukt Bmw gir meg mye bedre kjørefeeling enn en nyere Opel eller Ford gir.Men dette er meg ,folk er jo forskjellige . FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er jeg helt enig i, men jeg sier som Nytern at jeg er alt for interessert i biler til å kun være glad i et bilmerke. Selv vår lille Folkevogn med kun tre sylindre er ganske artig når motoren spinner helt frenetisk ved 7000 rpm. Den er også såpass liten at den nesten føles som en gocart på landeveiene i nærområdet... Ja bilverdenen er alt for stor og mangfoldig til kun å like ett merke Jeg liker vedlig mye forskjellig selv om BMW er favoritt merket mitt så inneholder min Top 10 drømmebil liste mye forskjellig Og ja, det er ett par Mercedeser på den lista også Jeg liker også veldig godt Amcars, noe jeg ikke har lagt skjul på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Det er fascinerende hvor usikre noen mennesker er bak rattet. Jeg tenker spesielt på overivrig bremsing - disse som må berøre bremsepedalen foran hver sving og ikke greier å kjøre smidig. I dag lå jeg bak en Subaru Outback (som regel en biltype som er først i køen) på vei hjem. På en strekning på ca 9 km bremset han 34 ganger, mens jeg ikke rørte bremsen en eneste gang. Virker som noen spiser bremseklosser til frokost. Lurer på om dette blir fokusert på i føreropplæringen på trafikkskolene. Kan ikke svare for alle trafikkskoler/lærere, men jeg prøver å få elevene mine til å slippe gassen tidligere for å unngå denne småbremsingen.Vil ikke påstå bremseklosser er største utgiftsposten min, forrige skolebil (e92) kjørte rundt 100000 km før jeg bytta klosser,f30 som jeg har nå har bikket 72000 uten å trenge nye klosser med det første. Med stort sett kun ferske sjåfører bak rattet synes jeg det er ok. Husker en kollega av meg hadde audi a4, han måtte bytte skiver/klosser før bilen var gått 30000 pga rust/skjevslitasje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Har dere hørt dette ordtaket? -Det er kun to lykkelige dager som bileier... kjøpedag og salgsdag.. Det er helt riktig! Var glad når jeg ble kvitt E92'en. Fin bil, men makan til et trøblete bilhold... ALDRI mer en E92 med 2.0 BENSIN igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Hvilke feil var det du var borti da? Har hørt en del negativt om de motorene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Fikk satt opp spotter på garasjen her omdagen Og når jeg først var igang, ble det handlet inn en ny ytterdør til huset også, etter at jeg knuste den gamle med krykka og når man først var igang, kunne man jo ta å pusse opp ytterganga også i samme slengen. Ferdig, ble jækla bra da evi, sveigis og thbrekke reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Hvilke feil var det du var borti da? Har hørt en del negativt om de motorene.. Nei N43 motorene er ikke BMW sitt beste barn nei... Sånn sett så vil jeg tro diesel varianten er litt bedre, selv om denne også har sine svin på skogen. Diesel firer blir uansett helt feil i en bil som E92, eneste riktige da er 3 liters rekkesekser bensin (eller V8er som i M3 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Ikke som BMW eier, gleder meg til å kjøre bil hver dag. Bekymrings fritt og godt bilhold Jeg kjører nyere VAG bekymringsfritt. E34'n har ti ganger mer kjøreglede, men den er for all del ikke bekymringsfri. Det var E36'n jeg hadde langt ifra også. Mulig jeg har vært uheldig, men har hatt MYE problemer med begge bmw'ne jeg har hatt. liaguten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Jeg kjører nyere VAG bekymringsfritt. E34'n har ti ganger mer kjøreglede, men den er for all del ikke bekymringsfri. Det var E36'n jeg hadde langt ifra også. Mulig jeg har vært uheldig, men har hatt MYE problemer med begge bmw'ne jeg har hatt. Jeg må si meg meget fornøyd, har aldri hatt noe særlig problem med noen av mine BMWer. Måtte bytte radiator på E39en jeg hadde, det er vel det eneste. E90en har nå på tre år og 50 000 km kostet meg ett par lyspærer bortsett ifra vanlig service, på to år og 20 000 km så har min 18 000 kroners E34 kostet meg 2500 kr i uforutsette reparasjoner. Men jeg lette bevisst etter en voksenkjørt, uskrudd original bil for da slipper jeg mist trøbbel Ingen bil er perfekt og jeg er klar over at risikoen er tilstede ved å kjøre en såpass gammel bil, men til nå så har det bare vært fryd og jeg stoler på dens driftsikkerhet. Ting liksom bare virker hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Mann mot mat på Max må være det teiteste man kan se på tv på kvelden når man er småsulten.... knoskar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg