Werther Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Akkurat dette er en litt spesiell sak. Synes de som kommenterte artikkelen traff bra. Det sitter 10 stk i 50/60-årene i styret til dette selskapet, og de er i realiteten en gjeng med parasitter som lever av pengene våres. De burde skaffe seg en ordentlig jobb og bidra til samfunnet med reel verdiskapning. Tenk deg å ha som levebrød å snyte folk for penger på den måten som de faktisk gjør, og når noen unngår dette begynner de å syte??? Som om de er likestilt med skatteetaten og har krav på et sugerør ned i lommeboka di... Så jeg "støtter" elbileiere som unngår bommen der. 90kr pr passering er jo relativt friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 So much hostility in here xD BTW ingen slår audien min i en oppover bakke Audien din var jo ødelagt?Eller var det du som var ødelagt? torbfer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Nok en gang vises elbil eiernes egoisme seg...Er nå faen ikke noe egoist fordi en kjører elbil? Tviler på du hadde betalt så mye bompenger om du kjørte elbil. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Nok en gang tar du feil. Hva om en som årlig bidrar med kroner til 18 fadderbarn, jobber frivillig for å hjelpe narkomane, har arvet 13 millioner fra sin rike onkel men velger å donere bort 10 av de til frelsesarmeen, og bruker de siste på seg selv, blant annet ved å kjøpe en tesla (for å redusere lokalt utslipp i byen sin). Er han egoist fordi staten sier han skal slippe bompenger? Det er faen meg enten eller med deg! Sist var det at alle elbileiere er hyklere fordi de påstår de bryr seg om miljøet men de egentlig kun vil ha de økonomiske fordelene. Nå er de egoister hele bunten fordi myndighetene har gitt incentiver for å øke elbil-bestanden. Kan det tenkes at det finnes noen ålreite folk der ute, som også kjører elbil? Eller er de noen jævla sataner hele gjengen? Er nå faen ikke noe egoist fordi en kjører elbil? Tviler på du hadde betalt så mye bompenger om du kjørte elbil. Jo de er egoister og det provoserer meg. De bidrar ikke til samfunnet i form av bilavgifter, de sliter like mye på veiene som alle oss andre, de tar opp like mye plass på veiene som oss andre og de får de beste parkeringsplassene. Alt dette uten å bidra med annet enn småpenger... De fyller opp kollektivfeltene så de skal komme fortere på jobb samtidig som de forsinker bussene for dem som ikke har råd til bil. De kjører gratis igjennom bommene og slipper årsavgift for å spare penger, penger de har nok av fra før. Den gjennomsnittlige elbil eier tjener rundt 650-750 000 kr i året, elbil er helt klart en skattelette til dem som har mye fra før. Og selvsagt gir de fleste pokker i miljøet, de skal spare penger og kommer først fram. Men jeg skal ikke klandre dem for det, hvem vil ikke spare penger og samtidig slippe en time med kø til og fra jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Hvor mye tjener du? Rundt halv million muligens? Skatter rundt 200k kanskje? Jævla egoist. Spetalen skattet 21mill i 2009. De som kjøper Tesla tjener nok over snittet, sikkert rundt 7-800 i snitt kan eg tenke meg. Det er jo fremdeles en dyr bil selv om den er fritatt mye avgifter. Så den gjennomsnittlige Tesla-eier skatter nok mer enn snittet også. De er sikkert jævla lei oss egoister som ikke bidrar til fellesskapet. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Hvor mye tjener du? Rundt halv million muligens? Skatter rundt 200k kanskje? Jævla egoist. Spetalen skattet 21mill i 2009. De som kjøper Tesla tjener nok over snittet, sikkert rundt 7-800 i snitt kan eg tenke meg. Det er jo fremdeles en dyr bil selv om den er fritatt mye avgifter. Så den gjennomsnittlige Tesla-eier skatter nok mer enn snittet også. De er sikkert jævla lei oss egoister som ikke bidrar til fellesskapet. Man kan vri og vende på det så mye man vil, jeg mener det jeg mener. Sånnsett er vi alle egoister... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Alle bidrar til felleskassen med det som de "må" bidra med, sånn er det bare - alt annet kalles veldedighet. Jeg tenker aldri på om noen bidrar ekstra mye eller ekstra lite, bare ting er lovlig og som de skal være så gir jeg fullstendig F. Er det lov og finnes det smutthull og folk bruker det så er det faktisk ingenting å gjøre med den saken - det er lov. Punktum. Når det gjelder kollektivfelt så er jeg ganske enig i at den økende el-bil standen irriterer mye. Mange kollektivfelt i området, føler at de kveler trafikken når slike felt tar slutt og det står en rekke med el-biler som vil presse seg inn i tillegg til drosjer og enorme leddbusser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Er bare et tidspørsmål før El-bilene også må stå i kø sammen med biler som forbruker bensin og diesel En kamerat regna på det, han har akkurat bestilt seg en splitter ny E-Up. Ved å kjøpe denne og avskrive den over 5 år(bilens verdi≈0), var dette vannvittig mye billigere enn å kjøpe en BMW/Mercedes/Audi til 80 000kr til avskrivning over 5 år den også beregnet etter hans bruk. Det var en så stor differanse(som jeg dessverre ikke husker..) at jeg fikk helt bakoversveis. Han fant jo ut at han tjente på å kjøpe E-up kontra å handle en diesel/bensinbil i en 5 års periode.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Jeg jobber i møller og jobber med alle nye biler før de går ut til forhandler. Kan skrive under på at E-up er en morsom bil for lite penger Perfekt by/småbil til korte turer spørr du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Nok en gang vises elbil eiernes egoisme seg... Hvis du hadde fått valget... ville du ha betalt ved hver bomstasjon, eller kjørt forbi gratis? Ville du ha kjørt i kø til og fra jobb isteden for å kjøre i kollektivfeltet? Dette er goder man får når man kjøper elbil, nettopp for å lokke folk til å kjøpe det... egoisme? Neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Ser poenget til begge parter her. Hva med å se litt lenger frem. Hvis elbil salget øker og øker, så vil staten tape peng i tapte avgifter. Da ser jeg 2 utganger: 1: Godene til elbil eiere forsvinner, eller blir redusert. (Årsavgift, bompeng, parkering, ferje etc) eller 2: Avgiftene for oss andre øker, mens elbil eiere fortsatt sliter asfalt, kaprer kollektivfeltene, reiser gratis med ferje etc.. Jeg for min del håper på 1 Så hvis dette skulle stemme så må vi som ikke kjøper elbil "betale" for de som kjøper seg elbil. Skjønner godt at folk kjøper elbil, spesielt i byer, men for min del må det bli en del år frem i tid. Mulig jeg er på jordet her, men men.. Snart helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Fredrik 90: i bergen nå på vinteren er jo folk med diesel og bensin egoister. El biler slipper ikke ut avgasser som gjør til at man knapt kan gå ute der Som noen andre sa litt tidligere, se litt lenger enn ut kjøkkenvinduet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Hvis du hadde fått valget... ville du ha betalt ved hver bomstasjon, eller kjørt forbi gratis? Ville du ha kjørt i kø til og fra jobb isteden for å kjøre i kollektivfeltet? Dette er goder man får når man kjøper elbil, nettopp for å lokke folk til å kjøpe det... egoisme? Neppe. Som jeg sa litt lengere opp, de er egoister men hvem vil ikke spare penger og kommer raskt fram til jobb. Hvis jeg kunne velge så ville jeg selvsagt sluppet kø og kjørt gratis i bommen, såpass egoistisk hadde jeg ber og det tror jeg de fleste er når de får dette spørsmålet. Så vi er alle egoister som jeg også skrev litt lengere opp, du må følge med gutt!! Jeg er forøvrig ikke villig til å kjøre elbil for å slippe å betale i bommene etc, jeg er villig til å betale ekstra for å kjøre ordentlig BIL! Slippe å bekymre seg for å ikke komme hjem, slippe å fryse for å spare rekkevidde, kunne kjøre tur retur Oslo uten å lade i 6 timer, kunne ta spontane omveier, kunne tømme ett par gir ut påkjøringsfeltet på motorveien og høre seksergodlyd under panseret og bare det å vite at jeg i det minste bidrar til veiene vi kjører på. Er GODER man får ved å betale ekstra, rett og slett kjøreglede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Om vi alle er egoister, hvorfor faen spesifiserte du da elbileiere først? For nå å si at vi alle er det? Kun for å roe deg inn igjen:) og attpå til be folk følge med på hva du skriver! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Nå var det ikke el-biler i seg selv jeg stussa på i artikkelen, men det at et bompengeselskap som har fått i oppgave av staten å samle inn bompenger krever penger av staten for tapte inntekter fordi el-biler slipper gratis gjennom. Er vel ikke slik at bompengeselskapet eier/drifter veien heller.... Det er vel heller det at staten ikke får like mye inntekter fra el-biler men det er jo noe staten selv har valgt... Er vel eierne/lederne i bompengeselskapet som ikke får nok bonus tenker jeg som ligger bak! Nå er det vel ikke akkurat sånn at 20.000 el-biler's fritak for bompenger og årsavgift er noe som virkelig monner på statsbudsjettet. Det er vel heller lurt å se på hva som faktisk går tilbake til vei av de pengene som kommer inn via bompenger, i den sammenhengen. noekult, Fredrik og Nytern reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg