Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er noen som har det gitt.. :)

viktigste er verdifallet på bilen, vil ikke ende opp med å tape hundre tusener på en bil. Akkuratt så er VW passat den bilen som egentlig kunne ha passet 100% til meg, men det er en VW :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert koz med slike supersedaner på Euro-roadtrips, men bortsett fra det, max 320i (F30) hvis det hadde vært mine egne penger.

Hadde klart meg fint med en F30 316I jeg altså, 0-100 på 8,9 sekunder og en toppfart på 212 km/t holder mer enn nok i Norge :)

viktigste er verdifallet på bilen, vil ikke ende opp med å tape hundre tusener på en bil. Akkuratt så er VW passat den bilen som egentlig kunne ha passet 100% til meg, men det er en VW :(

Er det realiteten som henter deg inn her nå eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klart meg fint med en F30 316I jeg altså, 0-100 på 8,9 sekunder og en toppfart på 212 km/t holder mer enn nok i Norge :)

Tja, jo, holder i massevis i hverdagen, men på landeveiene, når jeg er på tur, vil jeg helst ha noe med skikkelig futt i (tenker da på forbikjøringer i Norge). Pga. dette vil en "bruksbil + sportsbil" løsning alltid fungere best for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo, holder i massevis i hverdagen, men på landeveiene, når jeg er på tur, vil jeg helst ha noe med skikkelig futt i (tenker da på forbikjøringer i Norge). Pga. dette vil en "bruksbil + sportsbil" løsning alltid fungere best for meg :)

320-en du har bør duge hvertfall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo, holder i massevis i hverdagen, men på landeveiene, når jeg er på tur, vil jeg helst ha noe med skikkelig futt i (tenker da på forbikjøringer i Norge). Pga. dette vil en "bruksbil + sportsbil" løsning alltid fungere best for meg :)

Sant nok, selv ville jeg valgt 328I som er en fin kombinasjon. Men 320I er jaggu bra sprek og livlig den også, men man får jo aldri kjørefølelsen som man får i en liten og lett sportsbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt, men den her var vel ikke så ille                     http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46209768

ganske bra pris også :P

Om du faktisk er seriøs og har en far som skal sponse deg såpass, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å prøve en HAUG med biler før du bruker penger. Jeg er garantert ikke alene når jeg sier at erfaringene fra realiteten ofte er annerledes enn antagelsene (illusjonene) man bygger opp via magasiner, bilsnakk med fremmede på nett og annonser...

Du må først skjønne hva du liker, og forstå hvilken biler som tilfredsstiller dine ønsker best og deretter finne ut om du vil klare å leve med komprimissene de aktuelle bilene vil ha (det er alltid komprimisser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du faktisk er seriøs og har en far som skal sponse deg såpass, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å prøve en HAUG med biler før du bruker penger. Jeg er garantert ikke alene når jeg sier at erfaringene fra realiteten ofte er annerledes enn antagelsene (illusjonene) man bygger opp via magasiner, bilsnakk med fremmede på nett og annonser...

Du må først skjønne hva du liker, og forstå hvilken biler som tilfredsstiller dine ønsker best og deretter finne ut om du vil klare å leve med komprimissene de aktuelle bilene vil ha (det er alltid komprimisser).

hadde en 520 f10 som skolebil da jeg tok førerkortet, var ganske vanskelig å kjøre den syns jeg, men det var kanskje fordi det var første gang jeg hadde kjørt en såpass stor og kraftig bil. Har senere kjørt 530 også, var ikke like vanskelig, men jeg har alltid hatt en svakhet for 525 e60. Syns den er vakker og deilig å kjøre :P får ikke samme følelse fra f10en som kompisen min har :P

 

uansett er 100% sikker på at jeg kommer til å ende opp med å ta en impulsiv handling og stå igjen med en litt mindre bra bil enn det jeg så etter :D vi så hvordan det gikk da jeg kjøpte en Audi... jeg har det problemet med at jeg blir for ivrig når jeg er intressert i noe eller når det er viktige saker :P ender alltid opp med å ta dårlige valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke værre enn å formatere og innstallere win 7. Vært med siden windows 3.1 og 8mb ram men win8 kan brenn..

 

Jeg har vært med siden lang tid før Windows kom på markedet og Win8 er virkelig søppel. Jeg har nå Win7 Ultimate på alle maskiner og det fungerer utmerket selv på de som er litt eldre. På den ene gikk jeg rett fra XP til Win7 Ultimate inkl. formatering av harddisken og den maskinen (Celeron, 4 GB RAM) henger stadig fint med den også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på den her, Windows 8 er søppel!!
Har du maskin med touch skjerm og den biten er det faktisk et ok OS og bruke, men det er ræl da det kommer til absolutt alt kontra windows 7 i mine øyne..

 

Jeg har Windows 7 Ultimate/Home premium på mine to maskiner og kommer heller ikke til og bytte dette, storfornøyd!
Samtidig som jeg føler Windows 7 kjører mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ikke jeg som betaler, har greid å overtale foreldrene mine til å kjøpe enda en bil på firmaet sitt navn. Uansett, blir ferdig med skolen og har tenkt å etablerer eget firma, men da trenger jeg litt penger. Tenker å kjøpe bil, kjøre den til jeg er ferdig med skolen for så deretter selge den og kanskje etablerer en restaurant eller noe sånt :P må nok ha hjelp fra foreldre hvertfall xD 

 

...du er klar over at det er ganske mange og strenge skatteregler ved kjøp og bruk av en firmabil?

 

Du må sikkert minst regne 50K pr. år i ekstra skatteutgifter, og dette i tillegg til servicer og annen vedlikehold en slik bil krever. Med tanke på at du knapt hadde råd til å melde deg inn i VAG-klubben så blir jo dette en braksuksess. :) Jeg gleder meg ihvertfall til å se utfallet av dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med siden lang tid før Windows kom på markedet og Win8 er virkelig søppel. Jeg har nå Win7 Ultimate på alle maskiner og det fungerer utmerket selv på de som er litt eldre. På den ene gikk jeg rett fra XP til Win7 Ultimate inkl. formatering av harddisken og den maskinen (Celeron, 4 GB RAM) henger stadig fint med den også... :)

 

Forsåvidt jeg også, hatt både Vic 20 og Commodore 64 før det kom nymotens maskin med 33 mhz CPU og 8 mb ram. Er overhodet ikke i tvil om at Win7 er det det beste Bill har klart å koke sammen til nå, har Win 7 Ultimate på etpar maskiner og det er ikke tvil om at kombinert med SSD er det såpass raskt, enkelt og kompatibelt at det egentlig er Apple som kan brenne  :)

 

Har btw original turbotape og spyhunter-kassett liggende, de bør vel begynne å bli verdt noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...