Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en viktig presisering fra Forbrukerrådet/Forbrukertvistutvalget (FTU). Et verksted skal på forhånd advare kundene om dyre prisoverslag.

 

Skal det foretas en forberedende undersøkelse eller liknende arbeid for å klarlegge om en tjeneste skal bestilles, skal forbrukeren bare betale for arbeidet dersom det er opplyst eller tatt forbehold om det på forhånd. Jmf. Håndverkertjenesteloven § 34.

 

http://www.dinside.no/928742/verkstedet-maa-advare-om-dyre-prisoverslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=48149896&location=1.20005.20073&location=0.20005&price_to=1000000&sort=1&ref=fas

Dette tar kaka... 950 000 for dette her? Her kjøper du i prinsippet en tomt du ikke får lov å bygge noen ting på fordi det er for nære Glomma. Huset er jo kava røti!

 

Helt håpløst og huset står vel mer eller mindre under vann nå... :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme folka ja. Jeg fikk ikke lov å bruke girkassa på lamboen en gang, siden en kar visstnok hadde blåst motoren på den før siden den ikke har turtallssperre.

Fruen kjøpte det for halv pris til meg via GroupOn, og det var nok ikke verdt stort mer enn det heller. Men greit å kunne si at man har kjørt bilen - selv om jeg hadde valgt 430'en om jeg kunne velge igjen :)

Gallardoen er fra tiden rett etter at VAG ødela dem - i den tiden Clarkson klaget. Og jeg skjønner hvorfor :)

 

Da jeg kjørte R8 V10 i Dubai måtte jeg ha på automatfunksjonen med ledsager i bilen. Det var neeesten ikke verdt det (bortsett fra skryteretten, et sertifikat jeg fikk som jeg tok med hjem), for bilen føltes for kapabel (lite spenning selv om jeg personlig kjørte i 200+ på rettstrekka flere ganger på rad) og dermed sier minnene meg at det var faktisk en skuffende kjedelig bil å kjøre i forhold til forventninge. Nevner dette fordi R8 og Gallardo er mer eller mindre det samme i min bok.

 

Det er så typisk VAG også, veldig bra ingeniørte biler men det er ingen moro og galskap å finne.

 

En kompis fikk gavekort på slik "kjør 4 superbiler ila. en dag!" pakke (England). Fikk kjøre Gallardo, 360 Modena og Nissan GT-R (husker ikke den siste). Sa at Ferrarien var den han likte best pga. masse drama. Den var gøy å ratte uansett fart. Tror jeg hadde likt å eid en slik Ferrari til halve prisen av en Gallardo mye mer.

Liker at 360 Modena har blitt nogenlunde oppnåelig bil. Ikke så lenge siden de lå på 1.000.000 kr.! Driftsikre skal dem være også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK nå fikk jeg telefon fra en kar fra Stavanger som var interessert i CRXen til full pris. Han skal komme på fredag og hente bilen.

Når jeg la den ut til 15.000 kr. og fortalte potensielle kjøpere at det ville koste rundt 5000 kr. å få den i bra stand, så ville ingen røre bilen. Jeg brukte selv 5200 kr. på EU inkl. deler og arbeidstimer, og nå får jeg solgt bilen til 35.000 kr.

Helt sykt hvordan dette fungerer, men nå er jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK nå fikk jeg telefon fra en kar fra Stavanger som var interessert i CRXen til full pris. Han skal komme på fredag og hente bilen.

Når jeg la den ut til 15.000 kr. og fortalte potensielle kjøpere at det ville koste rundt 5000 kr. å få den i bra stand, så ville ingen røre bilen. Jeg brukte selv 5200 kr. på EU inkl. deler og arbeidstimer, og nå får jeg solgt bilen til 35.000 kr.

Helt sykt hvordan dette fungerer, men nå er jeg veldig glad.

 

Henger meg på nytern her :P Ikke hørt noe fra vedkommende som liksom skulle komme å hente bilen min her forleden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjørte R8 V10 i Dubai...

 

Har samme opplevelse som deg, kjørte R8, F430, LP470 Performante og Jaguar XK-RS i fjor.

R8 var kjedelig egentlig, vet jeg må ta høyde for at det var den siste bilen som ble prøvd men uansett så var ikke opplevelsen like kul i den.

 

Beste opplevelsen var faktisk Jaguar XK-RS´n :) F430´n var for banepreget på en måte. Merket den minste ujevnhet i veien og alt bråkte noe sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...